Personalistika Zet: Ptejte se kandidátů na zkušenost z výběrového řízení, informace jsou základ

Dnešní pracovní trh patří kandidátům. I proto je třeba s nimi jednat s respektem a lidskostí. A to i v případě, že se uchazeč na konkrétní pracovní pozici nehodí. Časem tomu tak být nemusí. Udržováním dobrých vztahů s takovými kandidáty pak firma ušetří spoustu času i peněz. Základem je slušné zacházení a dobrá informovanost.

Všechno, co uchazeč o zaměstnání zažívá během procesu náboru, se označuje pojmem „candidate experience“. Jejich zkušenost by měla být dobrá pro úspěšné i pro neúspěšné uchazeče. Podle HR managera ze společnosti STRV Matěje Matolína je právě to, o co by měly firmy samy usilovat. Zvláště v dnešní době, kdy pracovní trh má zoufale málo kandidátů.

Tím hlavním, jak při vytvoření dobrého „candidate experience“ postupovat, je lidský přístup a zájem o kandidáta. „Chce, aby byl v situaci rovného s rovným, že to není někdo, kdo žmoulá čepici v koutě, musí tam stát jako kandidát a uchází se o práci a musí si nechat všechno líbit,“ řekl Matolín v pořadu Personalistika Zet. Kandidáta také firma musí dobře informovat - o pozici, o tom, s kým bude pracovat nebo o tom, proč si ho společnost nevybrala.

Co zlepšit a zda se firmě podařilo vytvořit dobrou „candidate experience“, se pak může podle Matolína dozvědět přímo od uchazečů. „Metodik, jak sbírat zpětnou vazbu, je celá řada…vím, že jsou firmy, kteří to sbírají hned po každém kole. Člověk odejde z pohovoru a už mu přistane email do schránky s dotazem, jak byl spokojen, jak se cítí,“ uvedl příklad.

Co naopak neznačí úspěch na cestě za vytvořením dobré „candidate experience“ jsou podle Matolína šablonovité emaily, ignorace neúspěšných kandidátů nebo registrace kandidáta jako podmínka pro to, aby mohl zaslat životopis. Trendem naopak je co největší přizpůsobení potřebám kandidátů. „Už skoro půlka přístupů na internet je z mobilu, takže v případě, že ten člověk je někde v tramvaji, vidí zajímavou reklamu a řekne si, že se tam přihlásí. Jak se ale má jednou rukou vyplnit 20 položek a založit si účet. Vykašle se na to a pak na to zapomene a už se k tomu nevrátí,“ řekl Matolín.

 

 

Pořad Personalistika Zet připravují a moderují konzultanti moderního HR Jiří Landovský a Štěpán Bartyzal. Pravidelný pořad rádia Zet o moderních trendech v HR je určený pro personalisty i pro firmy.

 

Zdroj: Zet

 

 

 

Personalistika Zet: Ptejte se kandidátů na zkušenost z výběrového řízení, informace jsou základ Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. USA se obrátily zády ke klimatické dohodě

    Společnost ·

    Spojené státy se obrátily zády k světu a jdou proti vlastním zájmům. V reakci na rozhodnutí Donalda Trumpa odstoupit od pařížské klimatické dohody to krátce před čtvrt…

  2. Brazílie se vymanila z recese

    Byznys ·

    Brazilská ekonomika se vymanila z dosud nejhorší recese - v prvním čtvrtletí se její hrubý domácí produkt zvýšil o jedno procento v porovnání s předchozími třemi měsíc…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.