Personalistika Zet: Na pracovním trhu jsou nyní jen pasivní uchazeči. Je třeba jim jít naproti

Nedostatek zaměstnanců pálí nejednu oblast na českém trhu práce. Konzultant společnosti Český trh práce Jiří Landovský v novém pořadu HR magazín ale upozorňuje, že lidé z trhu nezmizeli, jen se proměnili v pasivní uchazeče. I on může být nakloněn dobré nabídce práce. Je poroto třeba jít kvalitním zaměstnancům naproti.

Česká republika má nejnižší míru nezaměstnanosti ze všech členských států Evropské unie. Podle údajů Českého statistického úřadu byla v únoru na 3,4 procentech. „Dosáhli jsme téměř hranice přirozené zaměstnanosti a společně s tím rekordně přibývá volných pracovních míst. Proto ti, kteří se rozhodnou práci si najít, jsou vystaveni přetlaku nabídky volných pracovních pozic a aktivitám rekrutérů,“ řekl Landovský na rádiu Zet.

Současný pracovní trh je tak trhem pasivního uchazeče, který na rozdíl od aktivního neodpovídá na inzeráty nebo nenavštěvuje kariérní stránky. Podle Landovského tak zaměstnavatel v této situaci nemůže očekávat, že k němu uchazeč sám přijde. I s pasivními kandidáty se však dá pracovat. „Oni nehledají sami od sebe, ale mohou být otevřeni dobré nabídce,“ dodal Landovský. Ten radí jít těmto uchazečům naproti zejména na sociálních médií, blozích, oborově zaměřených webových stránkách, ale i v rádiích nebo na billboardech.

Důležité pro oslovení pasivního uchazeče o práci je zejména vlastní obsah. „Patří sem náhledy do firmy, zkušenosti zaměstnanců, novinky nebo zábavné momenty ze života firmy,“ radí Landovský, podle kterého by v tom měli hrát roli zásadní hodnoty jako autenticita, emoce, vizuálnost a stručnost. „Definujte si jedno sdělení, které chcete uchazečům předat. Co vystihuje zaměstnání u vás? Ideální je, když je to krátké slovní spojení nebo jednoduchá fráze. Také musíme většinu obsahu přesunout do obrázků, fotografií a především do videí, ale pozor na prázdná klišé,“ dodal. Fáze jako: „Nabízíme zajímavou a různorodou práci“ podle něj nejen, že už nefungují, ale uchazeče přímo odrazují.

Landovský také radí být co nejvíce konkrétní. Například popis: kuchař s vášní pro špagety pro malý rodinný podnik potenciálnímu zaměstnanci řekne mnohem víc než jen: kuchař. „Čím více odhalíte, tím větší je šance, že se ozve kandidát přímo pro vás.“

 

 

Pořad HR magazín připravují a moderují konzultanti moderního HR Jiří Landovský a Štěpán Bartyzal. Pravidelný pořad rádia Zet o moderních trendech v HR je určený pro personalisty i pro firmy.

 

Zdroj: Zet

 

 

 

 

Personalistika Zet: Na pracovním trhu jsou nyní jen pasivní uchazeči. Je třeba jim jít naproti Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. ČNB ukončila intervenční režim

    Byznys ·

    Bankovní rada České národní banky (ČNB) dnes s okamžitou platností ukončila režim devizových intervencí. Informoval o tom mluvčí centrální banky Marek Zeman. Banka tak…

  2. BBC: Unilever prodává své značky margarínů

    Společnost ·

    Unilever se chystá prodat svůj margarínový byznys, včetně značek Flora a Stork. Informovalo o tom rozhlasové vysílání BBC World Service. Podle analytiků mohou mít tyto…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.