Online nákupy zatím netáhnou, potenciál odvětví se ale rozvine už do tří let

Až 84 procent Čechů do 60 let nemá žádné zkušenosti s nákupem potravin přes internet. Většině z nich vadí, že se nemohou přesvědčit o jeho čerstvosti a kvalitě. Vyplývá to z průzkumu společnosti STEM/MARK, který byl vypracovaný pro banku Cetelem. Podle tiskové mluvčí společnosti Cetelem Barbory Minksové má však online prodej potravin do budoucna značný potenciál.

V některých oblastech našich nákupů jsme si nakupovat online oblíbili vcelku rychle. V případě knih nebo elektroniky už internetové prodeje výrazně převyšují ty z kamenných obchodů. U potravin se to zatím zdaleka říci nedá. Drtivá většina Čechů nikdy nevyužila internetových stránek jako je Rohlík.cz, Košík.cz nebo Koloniál.cz, které umožňují online nákup potravin. 

Problém je nejen zmíněná obava o čerstvost a kvalitu zboží. „Více než polovina lidí je zvyklá se o značkách zboží a o množství rozhodovat až přímo v obchodě,“ uvedla na rádiu Zet Minksová. Dodala také, že rozvoz potravin není dostupný po celé České republice. „V průzkumu zhruba pětina lidí, kteří nenakupují potraviny online uvedla, že pro ně služba není dostupná. Je však potřeba říci, že se jedná spíše o ty respondenty, kteří by si potraviny rádi objednali, ale jejich bydliště jim to neumožňuje,“ řekla. Na tento fakt už v minulosti na rádiu Zet upozornil i zakladatel společností Slevomat, DameJidlo.cz a Rohlik.cz Tomáš Čupr, podle něhož je neustále se zlepšující logistika klíčem k úspěchu.

Čupr i Minksová však věří, že dostupnost této online služby se bude postupem času zrychlovat a rozvíjet. I to je důvod, proč v ní oba vidí značný potenciál. „Čtvrtina lidí, kteří dosud potraviny přes internet nenakoupili, předpokládá, že je do tří let právě tímto způsobem nakupovat budou,“ řekla Minksová. Loni Češi utratili v e-shopech s potravinami zhruba 2 miliardy korun. „Letos by to podle prodejců mohl být dvojnásobek,“ uvedla.

 

 

Celý rozhovor s tiskovou mluvčí společnosti Cetelem Barborou Minksovou si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

Online nákupy zatím netáhnou, potenciál odvětví se ale rozvine už do tří let Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Soud poslal těžební společnost OKD do úpadku

    Byznys ·

    Krajský soud v Ostravě dnes poslal těžební společnost OKD do úpadku. Věřitelé mají dva měsíce na to, aby přihlásili své pohledávky. Vyplývá to z usnesení zveřejněného …

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.