Nike překvapivě opouští výrobu golfového vybavení

Společnost Nike se rozhodla ukončit výrobu golfového vybavení, do kterého patří hole, míčky nebo vaky. Mnoho lidí tento krok překvapil. Firma investovala v uplynulém desetiletí do golfu stovky milionů dolarů. Do této oblasti vstoupila v roce 1996 díky golfistovi Tigeru Woodsovi. Zájem o koupi golfového vybavení a obliba samotného sportu podle magazínu Business Insider klesá. Nike se proto rozhodl zaměřit svoji pozornost pouze na oblečení a boty. Jde o strategii, která má firmě ušetřit čas a vydělat více peněz. 

Business Insider píše o tom, že toto rozhodnutí může firmě Nike paradoxně zvýšit tržby. Textilní firma měla zpočátku velké oči a chtěla produkovat veškerou výbavu pro golf. Stalo se tak poté, co podepsala s Woodsem pětiletý kontrakt v hodnotě 40 milionů dolarů. Po tomto kroku začala vyrábět hole, míčky, tašky, trička a boty. Všechny golfové prodejny měly ve svých regálech vybavení od firmy Nike.

Poslední léta společnosti Nike ukazují, že její golfová strategie nebyla správná. Kvůli tomu vedení firmy usoudilo, že bude správné opustit od výroby hardwaru a svoji veškerou pozornost přesunout na výrobu oblečení.

Proč ale vůbec přišlo takovéto rozhodnutí? Odpověď je překvapivě jednoduchá. Nike je jednou z nejúspěšnějších oděvních značek. Její oblečení nosí nejlepší sportovci na světě. Ostatní nadstavbové výrobky, jako jsou právě golfové hole, se ale nevejdou do jeho přirozeného portfolia. Nike se pustil do mnoha oblastí zároveň. Snažil se konkurovat společnosti Bauer, která vyrábí špičkové hokejové vybavení. Poté se pustil do projektu Nike+, kdy začal produkovat zařízení měřící aktivitu běžců. Je tu ale mnohem více oblastí, v nichž se snažil prosadit. Vysoké ambice rychle dohnalo vystřízlivění.  

Nike totiž podle Business Insideru neměl kapacity zaměstnanců, kteří by dokázaly pracovat se specifickými kovy, jež jsou pro výrobu golfových holí nezbytné. To si společnost uvědomila i u dalších aktivit. Není tak náhodou, že tyto oblasti byly prodány jiným společnostem nebo došlo k ukončení jejich činnosti.

Z předchozích řádků vyplývá jednoduché. Důležité je soustředit se na odvětví, které přináší příjmy. Konkurovat profesionálním firmám, které v oblasti fungují již několik let, může být pro firmu smrtící. Podnikatelé a manažeři si z toho mohou vzít ponaučení. Není podstatné obsadit co nejširší oblast trhu. Úspěchu pomůže docílit prodej specifického výrobku, na jehož výrobu a následnou produkci firma vynaloží svoji veškerou energii a pozornost.

 

 

Zdroj: Business Insider, Zet

Nike překvapivě opouští výrobu golfového vybavení Foto: Scottt13 / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Útok na svatbě v Turecku si vyžádal 30 mrtvých

    Společnost ·

    Sobotní pumový útok na svatbu v jižním Turecku připravil o život nejméně 50 lidí a skoro stovka osob byla zraněna. Oznámily to dnes turecké úřady, které nejprve inform…

  2. Trump vyzval černošské voliče, aby ho volili

    Společnost ·

    Donald Trump, kontroverzní republikánský kandidát na prezidenta začal usilovat o hlasy černošských voličů. Na předvolebním shromáždění v michiganském Dimondale je přím…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.