Netflix zvýší na trojnásobek počet exkluzivních programů, do dvaceti let chce nahradit běžnou TV

Internetová televize Netflix plánuje letos zvýšit oproti loňskému roku počet vlastních programů na trojnásobek.Vlastní tvorba Netflixu tak podle deníku New York Times dosáhne 320 vysílacích hodin. Generální ředitel společnosti Reed Hastings chce, aby internetová televize do dvaceti let zcela nahradila běžné televizní vysílání. 

„Přemýšlejte nad jednoduchou rovnicí: Více dobrého obsahu se rovná více prohlížení, více prohlížení znamená více účastníků, více účastníků znamená peníze na další vlastní tvorbu, což přinese ještě více předplatitelů,“ uvedl pro New York Times to analytik společnosti BTIG Research Rich Greenfield.

V letošním roce už Netflix poprvé uvedl komiksový seriál Daredevil. Ten se tak stal v pořadí 17. vlastním počinem této americké internetové televize

Příkladem oblíbeného seriálu z produkce Netflixu může být politické drama House of Cards, kde hlavní roli ztvárnil Kevin Spacey, jenž hrál například i v oscarovém filmu Birdman. Oblíbeným titulem generálního ředitele Netflixu Reeda Hastingse je pak komediální seriál Unbreakable Kimmy Schmidt. Daredevil je podle jeho vyjádření citovaného deníkem New York Times příliš násilný.

Nárůst originální programové skladby Netflixu ukazuje, jak chce Hastings ukotvit společnost ve světě zábavy, která nyní prochází novou digitální revolucí.

Tradiční televizní stanice musí bojovat o své publikum. Na internetu si totiž mohou diváci vybírat televizní obsah podle jejich vlastního rozhodnutí, které není závislé na pevně daném televizním programu. Netflix, ale i další podobné služby jako například Hulu směřují cestou, jež do budoucna počítá s tím, že internet úplně nahradí televizi.

„Osmdesát let jsme měli lineární televizi a bylo to úžasné, ve své době byl úžasný i fax,“ řekl Hastings. „V příštích dvaceti letech se lineární televize transformuje na internetovou televizi,“ dodal Hastings.

Akcie Netflixu minulý týden stouply o 25 procent. Stalo se tak díky tomu, že se k americké službě v prvním čtvrtletí letošního roku přidalo rekordních 4,9 milionů nových předplatitelů. Celkový počet klientů Netflixu tak dosáhl téměř 60 milionů. Společnost tak překonala svá růstové očekávání a dala tak investorům důvod se domnívat, že se jedná o byznys, který může růst ještě mnohem více.

Potenciálu na trhu si všimla i společnost HBO, která se nyní snaží spojit s Apple TV a pokusí se tak konkurovat Netflixu. Více jsme o aktivitách HBO na poli streamovaného obsahu psali ZDE.

 

Zdroj: The New York Times, Zet

Netflix zvýší na trojnásobek počet exkluzivních programů, do dvaceti let chce nahradit běžnou TV Foto: Twin Design / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.