Netflix a Amazon jsou na pozoru, velké společnosti jim chtějí konkurovat vlastní internetovou TV

Společnosti Netflix, Amazon a Hulu, které působí na poli streamovaných televizních služeb, si musí po letech útočení na tradiční televizní vysílání začít bránit své vlastní podnikání. V posledních týdnech totiž svůj zájem nabídnout nové streamingové služby deklarovaly společnosti jako je HBO, Apple, Sony nebo Dish. Například HBO podle New York Times předvedla novou streamovací službu nazvanou HBO Now. Domácnosti, které ji využijí, budou nově platit poplatky pouze za internetové služby, zbaví se tak nákladů na kabelové vysílání. 

HBO Now ve Spojených státech cílí na 10 milionů domácností, které platí za internetové služby, ale zároveň nevyužívají služby kabelové televize. 

HBO plánuje své streamovací služby nabídnout zákazníkům prostřednictvím Apple TV za 15 dolarů (374 korun). Cena měsíčního předplatného v případě služby Netflix přitom začíná na 8 dolarech (200 korun). Podobně tomu je i u streamovací služby Hulu Plus. Další streamovací služba Amazon Prime si účtuje 99 dolarů (2469 korun) za rok.

Společnosti Netflix, Amazon a Hulu musí kvůli příchodu nové konkurence podle New York Times učinit kroky, jež zabrání tomu, aby je převálcovaly velké firmy typu Apple nebo Sony. Netflix nebo Amazon jsou přitom firmami, které stojí za rozvojem internetových streamovaných televizí. Dokázaly přilákat řadu diváků, kteří dříve platili za kabelové nebo satelitní vysílání.

Konkurenční hrozba ale tlačí tyto společnosti k novým investicím do inovací technologií, výroby nových originálních pořadů, hledání nových partnerů a efektivního marketingu. Streamovací společnosti budou muset také rozšířit svoji nabídku exkluzivních komedií, dramat, filmů, dokumentů a dalších pořadů.

„Ve světě, kde se HBO, CBS a všechny podobné společnosti snaží dostat na internet, to vypadá, že se všechny firmy na internetu snaží naopak dostat do televize,“ řekl mediální analytik společnosti Barclays Kannan Venkateshwar. „Svět se aktuálně sbíhá v obou směrech,“ uvedl.

Propojení nového televizního světa s tím starým ilustruje posun konkurenčního boje mezi HBO a Netflixem. V roce 2011 ředitel Netflixu Reed Hastings ukázal na HBO jako na svého největšího konkurenta. HBO toto srovnání tehdy odmítla.

Netflix se v současné době zotavuje z neúspěšného plánu, který zahrnoval zvýšení cen a rozdělení firmy na dvě samostatné společnosti. Miliony nespokojených zákazníků Netflixu po tomto rozhodnutí zrušily předplatné. Cena akcií streamingové firmy se k tomu propadla z necelých 300 dolarů na méně než 53 dolarů za akcii.

HBO mezitím získávala úspěch díky oblíbeným titulům, jako jsou seriály Hra o trůny nebo Impérium – Mafie v Atlantic City. HBO později zaznamenala také úspěch s Go app. „Stávají se čím dál více podobní Netflixu,“ řekl o HBO v roce 2011 Hastings, s odkazem na nový streamovací produkt HBO. „My se pro změnu staneme více HBO,“ doplnil Hastings v souvislosti s tehdy plánovaným uvedením seriálu z prostředí politiky nazvaným House of Cards.

O čtyři roky později se rivalita na americkém trhu zdá být ještě větší. Dvě z pěti amerických domácností mají v současné době předplacené služby od společnosti Netflix. Podle průzkumu společnosti Nielsen je Netflix prozatím jedničkou na americkém trhu. Služby Netflixu využívá ve Spojených státech amerických asi 40 milionů předplatitelů. HBO jako celek oproti tomu sleduje 30 milionů uživatelů.

 

 

Zdroj: New York Times, Zet

Netflix a Amazon jsou na pozoru, velké společnosti jim chtějí konkurovat vlastní internetovou TV Foto: Twin Design / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Novým členem registru neplatičů Solus je Sazka

    Byznys ·

    Novým členem úvěrového registru neplatících klientů Solus se minulý týden stala společnost Sazka. Ta je tak se svou značkou Sazkamobil devátým telekomunikačním operáto…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.