„Neodolatelná značka je slečna, která vejde a všichni se do ní zamilují,“ říká Mrkvička

Pro spotřebitele je neodolatelnou značkou „slečna, která vejde, všichni se na ni podívají a na první pohled se zamilují“. V pořadu Marketing Zet to řekl ředitel strategického plánování Young & Rubicam Praha Tomáš Mrkvička. Tohoto stavu může společnost dosáhnout vytvořením inovativního, chytrého a uživatelsky jednoduchého produktu. Důležitým faktorem je také inovace, přínos něčeho nového a neotřelého.  

Další díly pořadu

U spotřebitelů hrávají důležitou roli dvě věci. Firma musí vytvořit u potenciálních zákazníků skvělá očekávání, následně je splnit a dlouhodobě doručovat.

„Poprvé, když jsem viděl iPhone se Stevem Jobsem, jak představoval dotykový displej a co ten telefon dokáže, tak předčil má očekávání. První věc je tedy vytvořit očekávání a druhou věcí je vzbudit zájem. iPhone jsem tehdy sháněl ve Spojených státech. Pak mi jej někdo přivezl, vzal jsem si ho do ruky a očekávání se naplnila. Dokonce byla ještě větší. Byl jsem úplně unešen,“ uvedl Mrkvička na rádiu Zet.

Nenaplnění očekávání může podle něj předznamenat katastrofu. Příslib se totiž stane velice rychle lživým nebo matoucím. U zákazníků tak ztratíte důvěru a o vybudování neodolatelné značky si můžete nechat jenom zdát.

Ze skutečně neodolatelných značek se podle Mrkvičky stávají market leadeři. Tuto pozici si ale zajistí dosahováním dlouhodobé neodolatelnosti. Spotřebitelé musí mít s produktem rovněž pozitivní uživatelskou zkušenost.

Nejvíce populární značky jsou v současnosti z internetového nebo technologického segmentu. Globálně jde například o Google nebo Apple. V rámci českého trhu se podle Mrkvičky umístila v první dvacítce nejoblíbenějších značek i řada českých společností. Nejde pouze o krátkodobý trend. Tyto firmy se v něm totiž drží delší dobu. Nejoblíbenější českou značkou je Seznam.cz. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s ředitelem strategického plánování Young & Rubicam Praha Tomášem Mrkvičkou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Neodolatelná značka je slečna, která vejde a všichni se do ní zamilují,“ říká Mrkvička Foto: SergZSV.ZP / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Česko příjme osm desítek syrských uprchlíků

    Společnost ·

    Česká republika v rámci dohody mezi Evropskou unií a Tureckem o výměně uprchlíků přijme 80 syrských migrantů z tureckých uprchlických táborů. Lidovým novinám (LN) to p…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.