„Není potřeba být talentovaný, důležité je umět mluvit a zaujmout,“ říká Johny Machette

Na internetu se pohybuje spousta lidí zastupujících nepřeberné množství cílových skupin. Český rapper a youtuber Jonáš Čumrik neboli Johny Machette v pořadu Marketing Zet v této souvislosti řekl, že „není potřeba mít talent nebo být extrémně krásný“. Pokud touží člověk po úspěchu na Youtube, tak by měl umět mluvit a zaujmout davy. Díky velkému množství cílových skupin může podle něj každý oslovit kohokoli podle své libosti. 

Jak vnímáte budoucnost youtuberingu? Kam se posune?

Myslím si, že je to forma, která nespěje k tomu, že by mohla zaniknout. Spíš ale půjde o to, kdo tam dlouho vydrží působit. Mladí utíkají od televize, protože na Youtube máte neuvěřitelnou volnost toho, když chcete něco vidět. Nejste řízení tím „hele tohle běží ve tři, takže tam ve tři musím sedět, jinak to nestihnu.“ Pustíte si to, kdy vy chcete, když na to prostě máte čas a chuť. Jde o neuvěřitelnou volnost, která všechno přebíjí. Lidé tam mají své oblíbené tvůrce, ale divák začíná být náročnější a tím pádem se i tvůrce musí snažit zlepšovat a být kreativnější a být na takové úrovni, aby veškerá technika odpovídala požadavkům diváka. Tohle tempo se nepodaří všem udržet. Myslím si, že fenomén sledování videí na Youtube jako takový bude stále trvat. Není to něco, co by třeba za tři roky zmizelo. Zmizí ale určití tvůrci.

Abych se člověk stal úspěšným youtuberem, potřebuje nějaký talent?

Talent mluvit, talent umět se vyjadřovat, ale umět něco lépe než ostatní není dnes potřeba. Je totiž spousta skupin lidí a každý může někoho oslovit. Takže není potřeba být talentovaný v něčem nebo být nějak extrémně krásný. Jde o to umět mluvit, umět zaujmout a jestli se toto považuje za talent, tak mít talent v této oblasti.

Vy jako youtuber nebo i influencer využíváte nějakou aktivitu marketingové komunikace, využíváte třeba i nástroje vlastního PR. Jak řešíte sebepropagaci?

Myslím si, že sebepropagace je velice důležitá. Spousta youtuberů nemá o PR ponětí a nepřijde jim důležité. Oni vědí, kolik odběratelů mají.Vidí, kolik lidí sleduje jejich sociální sítě. Říkají si, že to jsou lidi, kteří ho sledují. On si myslí ale, že vlastně víc nepotřebuje. Já se toto snažím řešit právě z toho důvodu, abych když už něco dělám, oslovil co nejvíc lidí a zaujal třeba i nové lidi. 

Jakým způsobem to děláte? Jakým způsobem oslovíte nové odběratele?

Jde vždy o obsah, protože za každé situace se dá nějakým způsobem vymyslet zajímavý obsah, který cílí právě na někoho jiného. Potom jde už o využívání jiných kanálů. Dejme tomu, co se týká třeba hudby, tak někdo řekne, že už to jsou mrtvá média, ale i tištěný rozhovor se dostává vlastně k úplně jiným lidem, než sledují Youtube, a pokud tam člověk řekne něco zajímavého, odkáže na něco zajímavého a čtenář poté ve svém volném čase jde a vyhledá si nějakou práci toho autora, tak mi to přijde hrozně zajímavý a zase se to dostává do jiných kruhů. Takže si myslím, že je hloupé tvrdit, že nepotřebuji nic jiného, ba naopak je hrozně hezké, když se objeví tištěný rozhovor támhle, psaný rozhovor jinde na webu, člověk se občas podívá do rádia, někdy je i v televizi. Z toho důvodu mi přijde hrozně primitivní tvrdit, že čistě jeden směr je pouze na internetu.

Jako youtuber spolupracujete s řadou firem. Podle čeho si je vybíráte? Jakou roli hraje exkluzivita v tomto případě?

Co se týká spojování mého jména s nějakou firmou, tak dost dbám na to, aby mě firma bavila. Když už něco vyrábí, aby mi ten výrobek seděl a aby iniciativa byla z mé strany. Baví mě to, co chci používat, takže nemám problém se s tím spojit. Co se ale týká exkluzivity, tak jsem si řekl, že mít dva maximálně tři nějaké partnery v podobě firem absolutně stačí, ať to není zase úplně nějaký chodící billboard. Ať to není styl, že jeden týden doporučuji, teď to přeženu z pohledu holky, jeden make-up a druhý týden jiný make-up. Pořád přitom lidem tvrdím, že ten make-up je nejlepší jenom proto, že mi reklamka nebo značka zaplatila absolutně nejvíc a protože jsem na prachy, tak bych to vzal. Toto rozhodně není můj přístup a jdu dost proti tomu. Abych byl upřímný, tak to nesnáším. 

 

 

 

Článek obsahuje rozhovor s youtuberem a rapperem Jonášem Čumrikem (Johny Machette). Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Není potřeba být talentovaný, důležité je umět mluvit a zaujmout,“ říká Johny Machette Foto: Johny Machette; Zdroj: Zet

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.