„Nemáme kamennou galerii, umění je tak pro lidi přístupnější,“ říká majitelka e-shopu s uměním

Design a umění jsou často vnímány jako záležitost bohatších lidí. A právě tento názor chce svým podnikatelským projektem vyvrátit Jana Laštovka. Prostřednictvím internetového obchodu s uměním Young Real Art chce zpřístupnit umění všem a zároveň dát šanci začínajícím umělcům. Ve své online galerii proto nabízí pouze díla studentů nebo čerstvých absolventů vysokých uměleckých škol.

„Zaměřujeme se na mladé umělce. Zejména na ty, kteří jsou ještě na vysoké výtvarné škole nebo jsou nedávnými absolventy. To je rozdíl oproti klasickým galeriím,“ řekla Jana Laštovka Margaretě Křížové v pořadu Podnikání od A do Zet. Není to ale jediná podstatná věc, kterou se Young Real Art liší od klasických prodejen s uměním. Na rozdíl od ostatních galerií totiž nemá jinou adresu, než tu webovou. „Díla odcházejí přímo z ateliéru umělců k zákazníkovi.“ 

Díky tomu, že galerie nemá svoji kamennou pobočku, může si díky nižším provozním nákladům dovolit účtovat i nižší provizi za každé prodané dílo. Umělecká díla jako malby, kresby a sochy se tak stávají podle Jany Laštovky pro zákazníky dostupnějšími. „Většina lidí se na té současné výtvarné scéně neorientuje, řada lidí také neví, kam si jít obraz vybrat a v neposlední řadě hraje roli i cena. Většina lidí zná z médií milionové částky a pokud se někdo více orientuje mezi těmi mladými umělci, tak ví, že i tam jsou u známých jmen ceny okolo statisíců,“ vysvětlovala Laštovka důvody, proč se rozhodla obchodovat s uměním čistě přes internet.

Úplně původně ale chtěla nabízet umění skrze architekty. Její první myšlenkou bylo propojit mladé architekty s díly mladých umělců. „Nepochodila jsem z toho důvodu, že při zařizování nového interiéru údajně často nezbývají peníze ani na vybavení, které navrhne architekt, takže na umění už nezbývá prostor vůbec,“ vysvětlovala Laštovka proč se svou první myšlenkou na podnikání neuspěla. Poté několik let pracovala v komerční sféře a k podnikání se znovu vrátila před dvěma lety. Tentokrát už úspěšně.

Jejím krédem je zejména optimismus. Platí to i pro umělecká díla, která ve své online galerii nabízí. „Mám zásadní podmínku, že u mě v galerii nesmí být žádný negativní obraz, žádné negativní dílo. Nic s depresivní, nihilistickou tématikou. Bohužel jsou taková témata teď velice populární. Mám pocit, že v Londýně nebo New Yorku byla tato tématika před deseti lety. K nám to doputovalo posledních pár let a je to katastrofa,“ řekla galeristka.

 

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová. Jejími hosty jsou nejčastěji podnikatelé, kteří popisují svoji cestu k úspěchu. 

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Janou Laštovkou, majitelkou internetového obchodu s uměním Young Real Art, si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Nemáme kamennou galerii, umění je tak pro lidi přístupnější,“ říká majitelka e-shopu s uměním Foto: Jana LAŠTOVKA/ Zdroj: Tomáš Tesař

reklama

Další články

  1. Hračky s tematikou Star Wars vynášejí miliardy

    Byznys ·

    Tržby z prodeje hraček s tematikou Hvězdných válek dosáhly loni ve Spojených státech více než 700 milionů dolarů (17,4 miliardy korun). Staly se tak nejoblíbenějším zb…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.