Nejvíce tuzemských spotřebitelů utrácí peníze v hypermarketech, nejoblíbenější je Kaufland

Téměř polovina českých spotřebitelů uvádí, že za posledních šest měsíců utratili nejvíce peněz v hypermarketech Albert, Globus, Interspar, Kaufland a Tesco. Podle studie Shopping Monitor výzkumné společnosti Incoma GfK pak dala čtvrtina domácností přednost diskontům Lidl a Penny Market. Nejoblíbenějším hypermarketem se stal Kaufland. 

Nejvíce lidí uvádí jako své nejčastější místo nákupu Kaufland (23%). Druhou příčku obsadil Penny Market, který preferuje 14 procent všech domácností. Třetím nejoblíbenějším hypermarketem se stalo Tesco (13%). Na čtvrtém místě figurují prodejny Albert (12%), pětici nejoblíbenějších řetězců pak uzavírá diskontní řetězec Lidl (9%).

„Stěžejními důvody pro výběr prodejny jako hlavního nákupního místa jsou - kromě dobré dostupnosti - šíře sortimentu, slevové akce a celková cenová úroveň zboží v prodejně. Zákazníci hypermarketů kladou nadprůměrný důraz na široký výběr zboží, diskonty zákazníci naopak volí především kvůli celkově příznivé cenové hladině. Pro supermarkety se rozhodují hlavně kvůli jejich snadné dostupnosti. U menších prodejen je nadprůměrně často jako důvod návštěvy jmenován ochotný personál a rychlé odbavení,“ uvádí se ve studii Incoma Shopping Monitor.

Nejoblíbenějším místem pro nejmladší kmenové zákazníky se stal diskont Lidl a hypermarkety Globus a Tesco. Zákazníci s nejvyššími příjmy pak často navštěvují hypermarkety Globus Interspar, Albert a Tesco. 

 

Zdroj: Zet

Nejvíce tuzemských spotřebitelů utrácí peníze v hypermarketech, nejoblíbenější je Kaufland Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.