Nakupování nemusí být nuda: účtenky umožní sázet na sportovní zápasy nebo výsledky voleb

Nakupování nemusí představovat jednotvárnou záležitost. Firma RedCrox se jej totiž snaží přeměnit v zábavnější formu, pomocí níž lze získat zpět veškerou utracenou hotovost. Stačí pak pouze nakupovat u partnerských firem RedCroxu a pomocí účtenek se zúčastnit sázek na nejenom sportovní události. Ředitel pro globální rozvoj společnosti RedCrox Roman Cabálek říká, že bude možné sázet i na výsledky voleb. Na své si přijdou i ženy, které si například mohou tipnout vítězku letošní Miss České republiky.

1. Co je to RedCrox a jak funguje?

My o RedCroxu mluvíme jako o platformě spíš než o loterii. Je to platforma, představte si to jako aplikaci v počítači nebo v mobilním telefonu, která přivádí dohromady lidi, kteří chtějí mít z nakupování trochu větší zábavu. Přivádějí na stejné místo partnery toho projektu, kterými jsou hlavně obchodní řetězce, ale i individuální obchody a jiné instituce nebo projekty, které nějakou službu nebo produkt prodávají spotřebitelům nebo firmám. Dává jim možnost z toho obchodování si odnést víc adrenalinu, než který by si bez tohoto projektu odnášeli a ještě vyhrát 100 % cashback nebo získat peníze z toho nákupu zpátky. Jinými slovy si s námi zahrajete, budete mít větší zábavu z nakupování a nic vás to nebude stát.

2. Jak vznikla myšlenka založit tuto účtenkovou hru?

Celý projekt vznikl někdy v roce 2013. Jako každý začátek i tento byl těžký. Já jsem ještě s dalšími kamarády do RedCroxu přišel někdy asi před 18 měsíci. První získávání kapitálu bylo vlastně z vlastních zdrojů otce zakladatele. Z těchto zdrojů se podařilo napsat nějakou první verzi projektu a vlastně zhmotnit základní myšlenku. Základní myšlenkou bylo vymyslet hru, ve které nikdo neprohrává a všichni z ní budou mít zábavu. To si myslím, že se projektem RedCrox povedlo.

4. Jak získáváte partnery do teto hry?

Partneři k nám přicházejí několika způsoby. Jedním způsobem je klasický obchodnický. Za někým přijdete, vysvětlíte mu výhody a buďto se domluvíte, nebo nedomluvíte. To byl hlavně začátek projektu. Druhým hodně častým způsobem získávání partnerů pro ten projekt, jsou sdružující marketingové programy těch obchodních řetězců nebo obchodních společností. V branži se jim říká affiliate programy. Jinými slovy partneři standardně investují do velmi komplexních a sofistikovaných marketingových programů, které jim mají přinést nové zákazníky a uživatele. Firma RedCrox je partnerem a účastníkem těchto projektů také, takže využívá už nadesignovaných partnerských programů. Je stále častější, že si nás partneři nacházejí a mohou si o účast říct na našich webových formulářích. Zdaleka to ale není tak, že bychom měli denně desítky partnerů, kteří křičí, že chtějí s námi spolupracovat. Jednotky se ale už každý den objevují. Takže je to takový samoobslužný proces.

6. Fungujete tedy jako prostředník ve hře? Máte za toto zprostředkovaní nějakou provizi? Za co vám platí obchodní partneři?

RedCrox žije z provizí a obchodníků, kterým přináší nové zákazníky nebo jim vlastně navyšuje obchod s již existujícími zákazníky a dostává malou provizi. Funguje to tak, že z účtenky, o kterou u nás hrají nebo o stoprocentní cashback, na který si tipují, tak dostaneme nějaký zlomeček peněz. Zlomečky nasypeme do jednoho velkého měšce a ti, kteří s námi tipují úspěšně, tak z toho měšce pak dostanou celý cashback na sto procent hodnoty účtenky. V tuto chvíli je to takto napočítané, aby celý projekt držel vodu, aby celá firma nebyla ve ztrátě. Pravděpodobnost úspěchu pro tipující hráče se pohybuje někde kolem 1:20 až 1:50. Není to tedy tak, že by vyhrával každý miliontý jako v řadě opravdových loterií. Snažíme se ale, aby radost z výhry mělo s námi co nejvíc zákazníků, ale zároveň, abychom nemuseli projekt dotovat.

7. V současné době jsou velice populární mobilní aplikace. Neuvažujete o ní?

Chystáme se nejenom v oblasti mobilních aplikací. Mobilní aplikace v takové lehčí verzi je už napsaná. Dá se pro uživatele mobilů na platformě Android. Ti už si ji mohou stáhnout. Několik dní netrpělivě čekáme na to, než nám bude schválena na jablíčkovém obchodě ta samá aplikace. Tady se bavíme o dnech, kdy by aplikace měla být pro hlavní mobilní platformy k dispozici. To je pro nás velká novinka. V tuto chvíli naši uživatelé tipují hlavně na sport, kde vycházíme hlavně ze statistik. Tím nejpopulárnějším sportem, kde působíme, je fotbal. Sázky jsou netypické, netipuje se u nás na výsledek, ale kdo dostane první žlutou kartu, kdo dá poslední gól. I na dalších sportech jsou tipy spíš netradiční. Kdo skončí pátý v soutěži, kdo dá poslední koš v zápase NBA. Ze sportu, když se podíváte na naši stránku, tak tam najdete evropský nebo americký fotbal, najdete tam basketbal, hokej pochopitelně. Otec zakladatel je vášnivý golfista, takže tam musí být i spousta akcí z golfu. Ta uživatelská vazba, my máme něco kolem 45 procent uživatel ženy a feedback od nich je, že jim tam chybí události ze společenského života. V posledních dnech jsme tak zkusili nějaký tip z této části. Takže si s námi v České republice mohou tipovat na to, kdo bude Miss Česká republika. Tak, jak celou společností budou hýbat v nejbližších týdnech volby, tak vymýšlíme, jak by si Češi s námi mohli vsadit i na výsledky voleb.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s ředitelem pro globální rozvoj společnosti RedCrox Romanem Cabálkem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše. 

 

Zdroj: Zet

Nakupování nemusí být nuda: účtenky umožní sázet na sportovní zápasy nebo výsledky voleb Foto: Michal Kvapil / Zet

reklama

Další články

  1. Liftago se chystá expandovat do zahraničí

    Byznys ·

    Česká technologická firma Liftago, zabývající se zprostředkováním taxislužby, chystá expanzi do zahraničí. Bude tak moct učinit díky investici společnosti Incomming Ve…

  2. Alphabet má pravděpodobně zájem o firmu HTC

    Byznys ·

    Mateřská společnost firmy Google Alphabet má pravděpodobně zálusk o tchajwanského výrobce chytrých telefonů HTC. Důsledkem spekulací dojde k pozastavení obchodování s …

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.