Na nové lince budapešťského metra budou za rok vlaky bez strojvůdců

V Budapešti se dnes oficiálně otevřela čtvrtá linka metra spojující dva vlakové terminály - nádraží Kelenföld a nádraží Keleti. Na této nové trase budou po uplynutí roční zkušební doby jezdit vlaky bez strojvůdců.

Druhý nejstarší systém podzemních drah v Evropě - budapešťské metro - doplní nová linka M4 měřící 7,3 kilometrů. Linka se stavěla osm let, byla financována z maďarského rozpočtu a z dotací evropských fondů a stála 453 miliardy forintů (40 miliard korun).

Linka M4 spojí budínské vlakové nádraží Kelenföld na pravém břehu Dunaje a vlakové nádraží Keleti v Pešti na levém břehu Dunaje. Od ostatních linek se liší zejména užitím moderní technologie. V prvním roce provozu metra řidiči v kabině budou, ale po zkušebním provozu bude systém jezdit bez řidičů.

Zdroj: ČTK

Na nové lince budapešťského metra budou za rok vlaky bez strojvůdců Foto: shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.