McDonald's jde novou cestou, jeho nové restaurace připomínají Apple store

Fastfoodová společnost McDonald’s odhalila na svém blogu svoji novou vlajkovou provozovnu v Chicagu. Bude se rozkládat na ploše 1892 metrů čtverečných. Byla navržena s důrazem na moderní a ekologické funkce a nové technologie zaměřené na spotřebitele. Nový design nápadně připomíná obchody Apple store. Podle portálu MarketingDive to symbolizuje záměření se na mobilní telefony ruku v ruce s novými technologiemi.

Restaurace disponuje sebeoslužnými automaty nebo běžnou obsluhou. Objenávky a platby lze uskutečnit prostřednictvím mobilního telefonu. Ruku v ruce s tím i rozvážkovou službu.

Nová restaurace má rovněž venkovní posezení a svůj park. Její součástí je oddělené McCafe se speciální obrazovkou zobrazující vlastní pečivo.

Nová vlajková pobočka je součástí iniciativy firmy McDonald’s, kterou firma nazývá jako “Zkušenost budoucnosti”. Tento nový postoj souvisí se zaměřením na technologie a pohodlí v modernějším prostředí. Fastfoodový řetězec chce většinu svých provozoven převést do nové technologické podoby do roku 2020. V USA je pak konkrétně 5000 restaurací.

 Zdroj: YouTube / WGN News

 Modernizované prodejny se nápadně podobají oficiálním prodejnám firmy Apple. To má podle MarketingDivu zdůrazňovat již dříve zmiňovaný posun k technologiím pojícím se ke smartphonům.

McDonald’s se zaměřuje více na mobilní platby, aby přilákal mladé zákazníky, kterými je především generace miléniálů. Ti upřednostňují pohodlí a ruku v ruce s tím zdravé a čerstvé potraviny.

 Zdroj: YouTube / Sabrina Santucci

Americká společnost svoji digitální transformaci započala minulý rok, když navázala partnerství s technologickou konzultační firmou Capgemini a agenturou Publicis.Sapient. Letos v létě McDonald’s oznámil, že v příštích dvou letech se chystá přidat do 1000 restaurací každé tři měsíce samoobslužné automaty a možnost objednávek přes mobilní telefon a s ním spojené pokročilejší funkce.

Tímto trendem jde ale mnohem větší počet společností. Firma Dunkin’Donuts například stále přichází s novými koncepty obchodu. Ty disponují “drive-thru” vyzvedávacími pobočkami, s kterými zákazník komunikuje přes svůj chytrý telefon.

Vše neprobíhá ale tak hladce, jak se na první pohled může zdát. Přechod na nový systém přináší velkou řadu komplikací. Zaměstnanci si například stěžují, že jim mobilní zařízení přinášejí další pracovní zátěž. To jde ale proti původní záměru souvisejícím s automatizovanějším provozem. Podle serveru MarketingDive jsou na vině technické problémy. Podle nedávné studie společnosti Boomtown se s nimi setkalo přes 80 procent dotazovaných spotřebitelů, kteří využili mobilních technologií k objednávkám nebo platbám.

 

Zdroj: MarketingDive, Youradio News

McDonald's jde novou cestou, jeho nové restaurace připomínají Apple store Foto: YouTube / Sabrina Santucci

reklama

Další články

  1. Do kraje kopců a vrchovin za nejlepším česnekem

    Komerční sdělení ·

    Krajinu Zlínského kraje tvoří převážně kopce, pahorkatiny a vrchoviny, ale přitom půda zůstává úrodná. Najdete zde vinařská údolí, historické památky i odkaz Tomáše Ba…

  2. Fed by mohl brzy zvýšit základní úrokové sazby

    Byznys ·

    Americká centrální banka (Fed) naznačila, že by v září mohla přistoupit k dalšímu zvýšení základní úrokové sazby, pokud se ekonomika bude vyvíjet podle očekávání. Vypl…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.