Marketingový magazín: České firmy a vstup na zahraniční trhy

Prosadit se v zahraničí je velkým snem pro řadu českých firem. Není to však snadné. I proto české podnikání za hranicemi podporuje Czech Invest. Jak konkrétně radí českým podnikům, hovořil na rádiu Zet přímo generální ředitel organizace Karel Kučera.

Minulý týden proběhl v Praze exportní veletrh, který se zaměřoval na aktuální informace právě o exportu a mezinárodním obchodu. Jak akci hodnotíte? Přinesla vámi požadované efekty?

Každá taková akce je velice důležitá. Tyto akce slouží k tomu, aby všechny strany, které se toho procesu účastní, měly potřebné informace. Slouží to samozřejmě i ke sladění spolupráce s dalšími agenturami, které prezentují Českou republiku v zahraničí, protože my prezentujeme Česko jako takové. Každá taková akce je tedy velice podstatná, protože rozšiřuje povědomí o tom, co děláme, kde se jaké akce dělají, proč se dělají, na co jsou zaměřené a tak dále.

Jakým způsobem pomáháte českým společnostem dostat se na zahraniční trhy?

Společnostem, které chtějí investovat v zahraničí, nejčastěji pomáhá tak, že jim oddáváme informace o daném trhu, pomáhá jim se zorientovat v daném prostředí. Pokud se to týká Spojených států a Číny, kde máme kancelář, jsou do toho zapojeni přímo naši pracovníci, kteří jim pomáhají se základním marketingovým screenem. Na jiných trzích se je snažíme propojit zejména na organizace našeho typu, se kterými máme formální i neformální dohody. Jako je CzechInvest, tak je i organizace Invest in US. V podstatě s těmi partnerskými organizacemi máme kontakty a ony mají zase informace o tom trhu. To znamená, že jim jsou schopné poradit, kde je jaké investiční prostředí, kde jsou jaké výjimky.

Říkal jste, že pomáháte případným zájemcům také s marketingovými aktivitami na daných trzích. Předpokládám, že agentura CzechInvest dokáže pomoci v oblasti propagace v případě katalogů, předání informací v oblasti osobního prodeje. Jsou tam i další nástroje, které využíváte pro propagaci českých firem v zahraničí?

Rozdělím to na dvě části. S marketingovou propagací výrobku jako takovou více pomáhá CzechTrade. Pokud se podíváme na propagaci samotné firmy, tedy aby o ní partneři věděli, aby měla lepší potenciál pro to investovat, tak to děláme ze dvou základních důvodů. Jedním důvodem je, že máme Money & Markets. Snažíme se našim firmám pomoci v tom, aby sehnali investora, který jim nepomůže jen tím, že jim dá nějaký kapitál, ale i tím, že jim pomůže na daném trhu… V té druhé části, když je to startup, tak máme programy, které jsou zaměřeny na to, abychom ho dostali do zahraničí, aby ta začínající firma získala kapitál, nebo aby lépe udávala svůj produkt na daném trhu.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s majitelkou společnosti Helas a zakladatelkou projektu Ocenění českých podnikatelek Helenou Kohoutovou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketingový magazín: České firmy a vstup na zahraniční trhy Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.