Marketing Zet: Z eventu máte možnost udělat i mediální událost

Marketingové eventy v poslední době trochu pokulhávaly za sílou digitálního marketingu v marketingovém mixu firem. Podle marketingového ředitele mediální společnosti Lagardère Pavla Renčína mají ale i v dnešní době silné místo, a to zejména pokud se s digitálem spojí. Pomocí streamingu a jiných médií pak lze z eventu udělat rovnou mediální událost.

Marketingový mix v posledních deseti letech prodělal spoustu změn. I když by se mohlo zdát, že s nástupem digitálních médií byly eventy odstrčeny v jeho rámci na druhou kolej, tak v něm mají podle Renčína stále silné místo. V současné době nástupu obsahového a zážitkového marketingu důležitost eventů stále roste. „Zvláště, když překrytí eventů do digitálu je obrovské, ty cesty jsou velice synergické. Když děláte event na nějakém místě, tak chcete, aby se o tom dozvědělo nejvíce lidí, aby co nejvíce lidí mohlo zažít ten zážitek, který zprostředkujete prostřednictvím ostatních médií,“ řekl v pořadu Marketing Zet.

Jednou z oblíbených akcí, kde je tato spolupráce eventu a médií nejlépe vidět, je podle Renčína výjezdová akce s rádiem. „Připravíme klientovi na míru event, který zapojuje jeho pobočky, prezentaci jeho výrobků, speciální operaci v rádiu, kdy moderátoři rádia jedou na místo, jsou tam přímé vstupy do rádia, je k tomu kampaň, kde se klient může prezentovat,“ uvedl Renčín. Vedle toho se do takového eventu zapojí i digitální média ve formě live streamingů a sociálních sítí. Tento synergický efekt pak přináší i přidanou hodnotu do přesnosti hodnocení celého eventu. „Dá se změřit, kolik lidí sledovalo streamingy. Máme s tím velmi dobré zkušenosti a snažíme se to rozvíjet dál.“

Renčín v pořadu Marketing Zet přiznává, že úspěšnost eventů bývá poloviční. Nezáleží jen na výběru „interpretů“ na eventu, ale i ve volbě místa i data konání. „Důležité je držet dlouhodobě správné rozhodování, aby pravděpodobnost hrála ve váš prospěch,“ řekl.

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s marketingovým ředitelem společnosti Lagardère Pavlem Renčínem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Z eventu máte možnost udělat i mediální událost Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.