Marketing Zet: Společenská odpovědnost firem může výrazně zvýšit zájem o jejich produkty

Iniciativa ve společenské odpovědnosti (CSR) může pomoci zvýšit zájem o produkty firem. Research & Communication director společnosti Ipsos, Tomáš Macků, v pořadu Marketing Zet říká, že společensky odpovědnou značku lidé doporučují oproti té běžné až třikrát více. Důležitými tématy jsou pak férovost vůči zaměstnancům, aktivity v oblasti životního prostředí nebo v sektoru vzdělávání.

„Klíčové sdělení je, že pokud lidé vnímají nějakou značku nebo firmu jako společensky odpovědnou, tak jsou schopni ji dvakrát až třikrát více doporučit svému okolí, než značku, kterou vnímají jako značku společensky neodpovědnou,“ řekl Macků na rádiu Zet.

Znázornit to lze na jednoduchém příkladu. Postavte vedle sebe dva obdobné produkty odlišných firem. Konkrétně si představte stejné výrobky v totožné cenové rovině a kvalitě. Na základě čeho se ale pro koupi rozhodnete? V tomto ohledu se dostáváme k důležitému bodu, kdy efektivní nástroj v přesvědčování zákazníků představuje oblast společenské odpovědnosti. Lidé se pak nerozhodnou o koupi díky samotnému produktu. Zasáhnete ale jejich emoce.

Společnosti si důležitosti tohoto záslužného nástroje začínají všímat v čím dál větší míře. „Jakékoli aktivity v CSR a udržitelného rozvoje jsou nesmírně důležité nejenom pro celý svět, ale i pro Českou republiku. Já jsem opravdu rád, že se tomu tak děje a firmy to berou velice vážně,“ sdělil Macků.

V období historicky vysoké zaměstnanosti se stává oblast CRS důležitou i pro samotné zaměstnance. Převážně mladší lidé si pak vybírají společensky odpovědné společnosti. Základní měrnou jednotkou na vahách při získávání nové pracovní síly může být právě aktivita v záslužných oblastech.

A jaká témata společenské odpovědnosti jsou nejvyhledávanější? Pro společnost je nejdůležitější férové jednání směrem k zaměstnancům.

„Férovost k zaměstnancům je jednoznačně na prvním místě. Na dalších místech jsou témata, která se dotýkají životního prostředí. Lidé skutečně vnímají, kde bydlí, co je v okolí, co se tam všechno děje a jak to tam vypadá. Aktivity, které podporují nějaký rozvoj v životním prostředí, jsou velice dobře vnímány. Pak jsou to faktory, které očekává zejména mladá generace a to jsou projekty oblastech vzdělávání,“ uvedl Macků. 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s Research & Communication directorem společnosti Ipsos Tomášem Macků. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Společenská odpovědnost firem může výrazně zvýšit zájem o jejich produkty Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Británie zabavila rekordní množství zbraní, mezi obviněnými figuruje i Čech

    Společnost ·

    Britské úřady zabavily na francouzské straně tunelu pod kanálem La Manche desítky funkčních střelných 

    Airbus představil novou, štíhlejší strukturu

    Byznys ·

    Evropský výrobce letecké techniky Airbus v pondělí představil novou, štíhlejší strukturu. Změna struktury je završením nedávné fúze mezi mateřskou společnosti a domina…

  2. 15 nejlepších letišť světa

    Společnost ·

    Internetový portál Skytrax publikoval výroční ocenění nejlepších letišť světa (World Airport Awards). Popáté v řadě si první cenu zasloužilo Letiště Singapur-Changi. P…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.