Marketing Zet: Mediální inteligence je důležitá pro získání nových obchodních příležitostí

Tradiční mediální monitoring dostává díky mediální inteligenci nový rozměr. V pořadu Marketing Zet to alespoň řekla Lucie Geislerová z Newton Media. Podle ní firmy mohou na základě toho učinit důležitá rozhodnutí, vysledovat trendy, nebo získat nové obchodní příležitosti. 

„Smyslem je ušetřit klientům čas a práci a navíc jim i poskytnout podrobnější vhled do toho, jak média firmu nebo značku vnímají jako celek. Jednotlivé zprávy jsou důležité, ale jde o pouhý základ. Media intelligence jde dál a nabízí analýzu, interpretaci a podklady pro rozhodnutí,“ řekla Geislerová.

Současná doba vyžaduje rychlost a stejně tak je to i u mediálního monitoringu. Utopit se v mediální záplavě není bohužel nic složitého. S rychlostí monitoringu tak podle Geislerové souvisí i přesnost dodávaného materiálu. Množství dat roste a z tohoto pohledu je podstatné umět správně vybírat co nejrelevantnější informace šité na míru individuálním představám a potřebám zadavatele. 

Značného pomocníka v analyzování velkého množství dat představuje umělá inteligence. Dokáže totiž rozpoznávat hlas a následně jej automaticky přepsat do textu. Umělou inteligenci lze ovšem využívat i pro účely vyhledávání v datech. Jak už jsme dříve informovali, tak jde o značně problematickou oblast spojenou s nepřeberným množstvím materiálů.

„Pomocí umělé inteligence software na základě určitých algoritmů vyhledává správné články bez nutnosti definovat klíčová slova. My zpočátku software doslova učíme. Říkáme mu každý nalezený záznam správně nebo špatně. Děláme to z pohledu každého jednotlivého klienta, i když mají název tématu stejný,“ sdělila Geislerová.

Umělá inteligence si dokáže poradit i s velkým „strašákem“ dnešní doby. Jde o identifikaci takzvaných „fake news“ neboli falešných zpráv. Následně pak vystopuje jejich původ a způsob jejich šíření. 

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s Lucií Geislerovou z Newton Media. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Mediální inteligence je důležitá pro získání nových obchodních příležitostí Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. V Berlíně odstartovala debata o nové vládě

    Společnost ·

    V Berlíně ve středu začalo vyjednávání o nové německé vládě. Zástupci konzervativní unie CDU/CSU, včetně kancléřky Angely Merkelové (CDU), se v poledne sešli se svobod…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.