Marketing Zet: Facebook často mění pravidla, marketéři by se měli přizpůsobovat jeho trendům

V Česku je Facebook již považován za tradiční digitální kanál. Jde zároveň o nejrozšířenější sociální síť s daleko největším dosahem. Marketéři musí ale sledovat jeho prostředí. Ředitel digitálních aktivit multimediálního domu Lagardère Active ČR Jiří Sládek v pořadu Marketing Zet říká, že Facebook mění často svá pravidla. V současnosti například preferuje nativní videa. To je přitom věc, kterou by měl digitální marketér vědět. 

Další díly pořadu

Na úplném počátku digitální kampaně by si měl inzerent nejprve vytyčit cílovou skupinu, účel sdělení a to, jakých výsledků by kampaň měla dosáhnout. Následně se musí rozhodnout pro komunikační kanály, jež budou korespondovat s předem vytyčenou cílovou skupinu.

V online prostředí se začíná objevovat stále větší množství sociálních sítí. Objevují se rovněž názory, že mladší cílová skupina, která v minulosti byla na Facebooku, nyní odchází na jiné sociální sítě. Jako příklad lze uvést Periscope. Společnosti by se ale při výběru kanálů v rámci komunikační kampaně neměly zbytečně unáhlit.

„Částečně je to asi Pravda. Klienti by zase ale neměli podlehnout trendům, které si někde bez rozmyslu přečtou a pak sáhnou z pohledu nějakého image na nejatraktivnější sociální síť. Ať už Periscope nebo Snapchat nebo takové ty hodně trendy sociální sítě nemají zatím takový zásah a hlavně nemusí splnit účel, který klient od komunikace očekává,“ řekl Sládek na rádiu Zet.

Společnosti by si tak nejprve měly pečlivě zvážit volbu správného kanálu Následně je nutné diverzifikovat, co například na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru komunikovat.

Podle Sládka je důležité si uvědomit skutečnost, že sociální sítě často mění svá pravidla. Jejich neznalost vás v tom důsledku může připravit o potenciální zákazníky.

„Když vezmu nejklasičtější Facebook, tak on samotný velmi často mění svá pravidla. Mění to, jaký dosah mají různé typy příspěvků. Teď v poslední době hodně preferuje nativní videa. Upřednostňuje tedy video příspěvky před textovými nebo obrazovými sděleními. To je věc, kterou by každý digitální marketér měl sledovat a podle toho přizpůsobovat svoji komunikační strategii,“ sdělil Sládek. 

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s ředitelem digitálních aktivit multimediálního domu Lagardère Active ČR Jiřím Sládkem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Facebook často mění pravidla, marketéři by se měli přizpůsobovat jeho trendům Foto: Rawpixel.com / Shutterstock, Inc.

reklama

Další články

  1. EET ohrožuje existenci desítek trafik

    Byznys ·

    Zavedení povinnosti elektronické evidence tržeb (EET) nutí několik desítek trafikantů přemýšlet o ukončení jejich činnosti. Většinou to zvažují menší nezávislí živnost…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.