Marketing Zet: Eventy se vyplatí v regionálních obchodních centrech, v Praze celebrity netáhnou

Jak nalákat spotřebitele do obchodních center? Na to v pořadu Marketing Zet odpovídá marketingová manažerka Cushman & Wakefield Eva Konůpková. Podle ní se na regionální úrovni vyplatí použít eventové akce s celebritami. V Praze je oproti tomu tento efekt pomíjivý. Celebrity netáhnou, protože Pražané se s nimi dostávají do kontaktu mnohem častěji. 

„Recept na dobrou marketingovou kampaň mimo Prahu bych určitě doporučila zvážit nějaké zajímavé celebrity, zpěváky a pozvat je do nákupního centra, udělat tam spotřebitelské soutěže a lidé určitě nakoupí. Tady v Praze je to poměrně složitější. V Praze se to musí dělat velmi chytře a velmi domýšlivě. Musí se nad tím prostě přemýšlet daleko více,“ řekla Konůpková na rádiu Zet.

Marketingové nástroje použité v odvětví nákupních center fungují i přesto prakticky všechny. Podle Konůpkové musí být ale dobře zacílené. Prvně je zapotřebí, aby obchodní centra rozklíčovala svoji cílovou skupinu a produkt, který nabízejí. S ohledem na to je důležitá skladba nájemců (takzvaný tenant mix). To je právě produkt nákupního centra, na něhož je potřebné lákat zákazníky.

Podle Konůpkové je důležité sledovat tuto problematiku z hlediska toho, jestli reklamní kampaň přinese obchodnímu centru tržby, či nikoli. S ohledem na to je podstatné zjistit, jaký je charakter obchodního centra. Rozhodující je tedy jeho velikost, umístění a zdali je centrum lokální, regionální nebo nadregionální. Důležité je rovněž cílit na zákazníky podle toho, jaké aktivity nákupní středisko nabízí.

„Pokud mám v centru volnočasové aktivity typu sauna, fitness, dětské kouty, tak nebudu cílit na 50+, ale právě na rodiny s dětmi. Budu cílit na lidi z kanceláří, kteří tráví v centru trochu jinak volný čas. Hodně dobré je cílit na ženu 25+, která má většinou po svém boku nějakého partnera a má vliv, co se týče rozhodovacích procesů, kam jít do jakého obchodního centra a co tam koupit,“ uvedla Konůpková.  

Marketingová manažerka Cushman & Wakefield zároveň upozorňuje, že se nevyplatí zatracovat skupiny 50+ nebo 60+. Jde totiž o lidi, kteří mají dostatek finančních prostředků. Podle Konůpkové si občas dokáží „vyhodit z kopýtka“. Vhodné je tedy zasahovat skupinu lidí od teenagerů až po seniory. 

Úspěch a přesvědčení o nákupu mohou poté zaručit slevové dny ve stylu Marianne Days. Obchody ale musí uplatnit slevy a akce, na které spotřebitelé uslyší. „Když někomu dáte 20 procent slevu, tak si myslím, že ho to z toho gauče prostě nezvedne. To znamená, že pokud chci dát slevu, a pokud chci zákazníky dostat do obchodu, tak to musím udělat určitě zajímavěji. Ve stylu 1+1 zdarma, nakup nad tisíc, dostaneš 500 cashback atak dále,“ sdělila Konůpková. 

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s marketingovou manažerkou Cushman & Wakefield Evu Konůpkovou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Eventy se vyplatí v regionálních obchodních centrech, v Praze celebrity netáhnou Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Republikáni představili svou náhradu za Obamacare

    Společnost ·

    Republikánští členové americké Sněmovny reprezentantů v pondělí představili návrh zákona, který by měl zrušit stěžejní část zdravotnické reformy bývalého demokratickéh…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.