Marketing Zet: Česko je negativní národ, sociální sítě to ještě podporují

Na sociálních sítích je zapotřebí monitorovat a podchycovat ohniska negativity. Na druhou stranu od firemní Facebookové stránky nelze očekávat, že na ni budou směřovat pochvalné zprávy. Na rádiu Zet to říká manažerka firemní komunikace značky T-Mobile Martina Kemrová. Podle ní vyplývá naše vypjaté prostředí a komentáře na sociálních sítích ze samotné povahy českého národa. Ten je totiž sám o sobě hodně negativní. Sociální sítě pak tuto skutečnost ještě více podporují.

Komunikace na sociálních sítích se stává čím dál více důležitější. Do online prostředí se s tím přesouvá i marketingová komunikace. Určitým problémem ale zůstává negativní smýšlení českých obyvatel. Společnosti tak poté mohou obsah na sociálních sítích s ohledem na negativní komentáře jen těžko korigovat. 

Firmy se podle Kemrové musí naučit vyselektovat podněty, na něž má smysl racionálně a velmi profesionálně zareagovat od těch, na které není třeba odpovídat. „Do určité míry se komunikace na sociálních sítích dá ovlivňovat. Řídit si myslím, že se tak úplně nedá. Jak ale svědčí výsledky posledních prezidentských voleb ve Spojených státech, tak s pomocí sociálních sítí se dají vyhrát i prezidentské volby, když úplně pominete média. Myslím si, že u nás taková situace zatím není,“ řekla Kemrová na rádiu Zet.

Na sociálních sítích je ale podle ní zapotřebí monitorovat a podchycovat ohniska negativity. Tuto potřebu do značné míry komplikuje povaha českého národa, jež je sama o sobě negativní. „Pokud jde někdo na firemní Facebook, tak vás tam nejde pochválit. To tak není, protože stejně tak nikdo nevolá na zákaznickou linku, proto, aby vám řekl, jaký jste pašák. Dá se očekávat, že těžiště informací bude spíše negativní,“ sdělila Kemrová. V Česku se tak podle ní vyplatí kombinovat různé marketingové nástroje.

 

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s manažerkou firemní komunikace značky T-Mobile, Martinou Kemrovou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Česko je negativní národ, sociální sítě to ještě podporují Foto: Bloomicon / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.