„Marketing firem B2B je silná oblast, která je ale často nedoceněná,“ říká Tomáš Poucha

To, že marketing je nedílnou součástí úspěšného podnikání, si většina českých firem uvědomuje. Představují si ale, že se jedná jen o marketingovou komunikaci nebo třeba rozdávání propagačních předmětů. Zejména B2B firmám absence ostatních aspektů marketingu, jako je předělávání byznys modelů nebo automatizace marketingu, může způsobit až dvojnásobnou ztrátu oproti konkurenci. Na rádiu Zet to řekl ředitel Marektingového institutu Tomáš Poucha.

„Je to vlastně spolupráce dvou firem dohromady, respektive většího množství firem. Tedy ne těch, kteří prodávají těm koncovým uživatelům, ale prostě firmy mezi sebou. I ty se potřebují nějakým způsobem prezentovat, něco si nabízet a vydělávat,“ vysvětloval Tomáš Poucha na rádiu Zet pojem B2B. Právě tyto firmy potřebují k marketingu přistupovat jiným způsobem, než firmy, které komunikují s „obyčejnými smrtelníky“. I ty ale podle Pouchy musí k marketingu přistupovat strategicky. „Ukázalo se, že firmy, které ten marketing a obchod nemají vůbec propojený, tak oproti trhu výrazně ztrácí. Je to třeba dvojnásobek oproti konkurenci,“ řekl. 

Co ale podle ředitele Marektingového institutu průměrným českým B2B firmám v marketingu chybí je neustálé hledání cest, jak klienta plně vytěžit, nebo co a jak mu nabídnout. „To zvyšování ziskovosti, předělávání byznys modelů, automatizace marketingu atd., tak to jsou věci, které se v těch firmách dost často nedělají a přitom zrovna to, může velice pomoct,“ uvedl Poucha.

Podle něj je po marketingové stránce skutečně dobře vedených B2B firem v Česku jen 10 procent. „Vyšlo nám, že průměrný růst trhu je kolem nějakých pěti procent. Firmy B2B rostou o čtyři procenta, to znamená, že klesají oproti trhu. Firmy, které to staví správně mají deset procent růstu, takže opravdu to za to stojí a jsou v tom ty peníze,“ řekl Poucha. Právě podceňování úlohy správně vedeného marketingu je podle něj pro B2B firmy kámen úrazu.

 

 

Celý rozhovor s ředitelem Marketingového institutu Tomášem Pouchou si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Marketing firem B2B je silná oblast, která je ale často nedoceněná,“ říká Tomáš Poucha Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Ceny v průmyslu klesly v lednu meziročně o 3,4 %

    Byznys ·

    Ceny v průmyslu v rámci České republiky se v lednu meziročně snížily o 3,4 procenta po prosincovém poklesu o 2,9 procenta. V meziměsíčním srovnání se ceny v průmyslu s…

  2. Řecko hlásí výrazný nárůst počtu imigrantů

    Společnost ·

    Řecké úřady v závěru týdne ohlásily výrazný nárůst počtu imigrantů, kteří do Řecka připlouvají z Turecka. Řecká média to v sobotu označila za snahu Ankary vyvíjet tlak…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.