Magistrát chce ulevit centru Prahy od turistů, připraví tipy na méně známá místa

Centrum Prahy bývá v hlavní sezóně doslova ucpané turisty. Magistrát chce proto ve spolupráci s agenturou Prague City Tourism obhájit více prostoru pro obyvatele metropole. Pomoci k tomu má brožura, která přinese tipy na méně známé kouty Prahy. Ta má zároveň přesvědčit turisty, aby zde zůstávali více než jeden den. „Tím dostaneme charakter toho, že si turisté budou moci prohlížet něco jiného než centrum města,“ říká na rádiu Zet ředitelka Prague City Tourism Nora Dolanská. 

V minulém roce přicestovalo do Prahy 6 a půl milionu turistů. Většina z nich tu ale strávila jen jeden den. Turisté se tak kumulují u nejznámějších památek v centru metropole a běžnému Pražanovi pak rychlý průchod městem značně komplikují. „V Praze také lidé bydlí, žijí a chtějí mít svůj prostor pro svou vlastní existenci. Proto je třeba sladit zájem jak těch, kteří na nějakou dobu přijedou, tak těch, co zde žijí,“ řekla Nora Dolanská, ředitelka agentury Prague City Tourism, která se na vzniku brožury pro turisty podílí.

Cílem, jak vyhovět oběma stranám, je podle Dolanské nabídnout turistům Prahu z méně známého úhlu pohledu. „Chceme jim ukázat něco dalšího než Hradčany a Karlův most, ale nové zajímavé čtvrti jako Karlín, Vršovice, Vinohrady, Žižkov,“ popisuje ředitelka agentury Prague City Tourism. „To ale můžeme jen těm, kteří to centrum už znají,“ dodává vzápětí. Což by neměl být problém, protože podle dat agentury se turisté do Prahy stále častěji vracejí nebo svůj návrat plánují. Praze nyní také pomáhá fakt, že je u hostů vnímána jako bezpečná destinace.

V druhé řadě se pak agentura chce pokusit natáhnout turistickou sezónu. „Chceme rozšířenou kulturní nabídkou přilákat lidi v meziobdobí a to také s cenovými kooperacemi s hotely,“ řekla Dolanská.

Skutečnou výzvou je pak přimět turisty, aby v Praze trávily déle času. Ačkoliv se v minulém roce zvýšil počet nocí, které v metropoli turisté strávili, Prague City Tourism o další zlepšení usiluje dále. „Vydáváme různé specifické brožury na určitá témata. Máme například Hudbu v Praze, Prahu s dětmi, Pivo v Praze, letos jsme dělali i Víno v Praze v souvislosti s Karlem IV.,“ popisovala Dolanská. Agentura se nevěnuje pouze Praze, ale spolupracuje i se Středočeským krajem, kde by turisté mohli navštívit další kulturní památky.

 

 

Celý rozhovor s ředitelkou Prague City Tourism Norou Dolanskou si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Magistrát chce ulevit centru Prahy od turistů, připraví tipy na méně známá místa Foto: Oscity / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Hirošima a slova o světovém míru bez omluvy

    Společnost ·

    Barack Obama jako první prezident Spojených států dnes navštívil japonskou Hirošimu. Představitelé americké vlády připomínají, že nešlo o omluvu ale o uctění památky n…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.