„Lidé chtějí být fanoušci. Moc se s tím ale nepracuje,“ říká Tomáš Poucha

V dnešním světě, který je plný komunikačních kanálů, je složité přijít na způsob, jak nezahlcovat zákazníky příliš mnoha informacemi a zároveň zaujmout. To přiznává i ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha. Podle něj by však podnikatelé měli ve své komunikaci více pracovat s tím, že lidé touží být fanoušky. „Jsou reálné příklady, že se to dá udělat i s pytlíky do odpadkového koše,“ říká v pořadu Show me the money.

Bez informace se ale správná marketingová komunikace neobejde. Nejde však o to, aby firmy říkaly to, co chtějí říkat, ale to, co chtějí zákazníci slyšet. „U nás se neustále zahlcuje, neustále je to nerelevantní, neustále zákazníky obtěžujeme komunikací. Nebereme v úvahu, co si zákazník přeje a nepracujeme s tím. Neupravujeme podle toho nabídku, ceny, možnosti,“ popisuje Poucha úskalí marketérů v Česku.

Komplexnost uchopení a přizpůsobení zákazníkovi je přitom pro správnou a efektivní komunikaci klíčové. Příklady, že to lze, tu podle Pouchy jsou. „Například jeden můj bývalý student, který prodává designové kecky a umí na to velice hezky napojit komunikaci, veškerou prezentaci, návaznosti, služby a zákazníci jeho zboží milují. Oni jsou ochotni přespávat před jeho prodejnou, aby si zboží koupili za plné ceny,“ řekl. A právě s takovým stavem, kdy se váš zákazník stane i vaším fanouškem, je podle něj třeba pracovat.

Fanoušky si totiž mohou najít i věci, které nejsou zdaleka tak „cool“ a populární nebo mainstreamové. „Tento přístup má ohromný vliv, aby se i věc, která není tak sexy, prodávala dobře,“ uvedl ředitel Marketingového institutu. Je ale třeba znát velice dobře produkt a ještě více své zákazníky, kterým jej chceme prodat.

 

Relevance a správný čas je základ

S fanouškovstvím ale souvisí také další věc a tou je dobré načasování své komunikace. A nesouvisí to jen s kanály, které ke komunikaci zvolíte. „Dřív to bylo jednoduché. Když jste byli punkáči, tak jste byli punkáči celý den. Dnes jste punkáči až večer, když jdete do baru. Ráno ale můžete být rodiče, přes den děláte v kanceláři a potom můžete být chvíli sportovci a pak jste najednou punkáči. Pokaždé se chováte úplně jinak,“ řekl Poucha. I to je jedna z věcí, která může celou věc zkomplikovat. 

Je dokonce i prokázáno, že různé produkty se nakupují v různý čas dne a dokazují to sami zákazníci. Ti podle Pouchy o sobě rádi informace poskytují. Je však třeba toho využít a chytit je v reálný čas. „Musíme být ve správném kontextu. S našimi informacemi musíme být co nejvíce konzistentní, aby to na sebe navazovalo a zákazník se v tom neztratil a co je stěžejní - musí to být relevantní,“ řekl.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Lidé chtějí být fanoušci. Moc se s tím ale nepracuje,“ říká Tomáš Poucha Foto: dolphfyn / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.