Leicester vítězstvím v Premier League zvýšil marketingový potenciál značky

Nejbohatší fotbalová soutěž světa anglická Premier League zažila v letošní sezóně nečekané překvapení. Jejím mistrem se stal dvě kola před koncem ročníku Leicester City. Anglický „outsider“ se tak zapsal podle Tomáše Janči ze sportovně-marketingové agentury 2Score na globální mapu. Klub vydělá více peněz díky televizním právům, zaznamená zájem ze zahraničí a zvýší turismus v samotném městě, kde hraje domácí zápasy. Na druhou stranu dá naději menším klubům a zatraktivní celou soutěž.

Mohlo by vás zajímat

V Premier League dominovaly dlouhou dobu ty samé kluby. Šlo o takzvanou velkou čtyřku, do které patří Manchester United, Chelsea FC, londýnský Arsenal nebo Liverpool FC. Tato sezóna přináší ovšem změnu. V anglické soutěži zvítězil skromný klub sestavený ze zdánlivě nevýrazných jmen. Jeho kmenoví fotbalisti přitom hráli ještě před pár lety v nižších anglických nebo francouzských soutěžích.

„Z marketingového hlediska je to mnohem atraktivnější značka. Je to mnohem silnější pozice, jednak ohledně vyjednávání na přímo. Rozhodně to bude znamenat i to, že Leicester bude poptávanější. Vydrží mu to, pokud v nadcházející sezóně, která bude extrémně těžká, úspěch zopakuje. To je skoro nemožné,“ řekl Janča na rádiu Zet.

Pokud bude Leicester i nadále předvádět kvalitní výkony a udrží se v popředí Premier League, tak se může dočkat velkého úspěchu jak v samotné Anglii, tak i v zahraničí. Leicester City vlastní Thajec Vichai Srivaddhanaprabha. V jeho rodné zemi si za pouhou sezónu vytvořil britský klub takovou popularitu, kterou například Liverpool FC buduje již několikátým rokem.

Lidé totiž milují příběhy outsiderů se šťastným koncem. „Rozhodně to přidává Premier League nějakou novou vrstvu zajímavosti o tom, že je to liga, která navzdory pompéznosti a velikosti dokáže vygenerovat takový příběh,“ sdělil Janča.

Dalšího zhodnocení se dočkali dříve zmínění hráči, bez nichž by bylo obtížné si samotný úspěch vůbec představit. Příkladem může být uveden útočník Jamie Vardy, který si svými aktuálními 24 vstřelenými góly řekl o místo v anglické reprezentaci.

„Pro spoustu lidí se Leicester dostal díky fotbalu do povědomí i v tom, že je to nějaké město v Anglii. Dají se tedy očekávat i efekty z hlediska turismu, kdy se lidé budou chtít jet na zápas Leicesteru podívat a vzít si s sebou domů i střípek toho příběhu,“ informoval Janča.

 

 

Článek obsahuje pouze část rozhovoru s kreativním marketingovým ředitelem sportovní agentury 2Score Tomášem Jančou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Leicester vítězstvím v Premier League zvýšil marketingový potenciál značky Foto: ČTK/PA/Nick Potts

reklama

Další články

  1. Soud poslal těžební společnost OKD do úpadku

    Byznys ·

    Krajský soud v Ostravě dnes poslal těžební společnost OKD do úpadku. Věřitelé mají dva měsíce na to, aby přihlásili své pohledávky. Vyplývá to z usnesení zveřejněného …

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.