Korporát je nebavil, naučily se šít obojky pro psy a budují vlastní značku

Slečnám z Demeven chyběly na trhu designové obojky, které by také něco vydržely. Naučily se proto šít a vybudovaly malý e-shop s potřebami pro pejskaře. Eliška Griffiths a Lucie Dráždilová posléze daly výpověď v práci a do svého podnikání se vrhly po hlavě. Ambice mají velké. Právě o nich mluvily s Margaretou Křížovou v pořadu Podnikání od A do Zet.

„Kvůli našim výrobkům jsme se musely naučit šít“

Základy firmy Demeven se zrodil, když Lucie Dráždilová hledala obojek pro svého psa. „Chtěli jsme se účastnit soutěže a chtěla jsem proto něco extra, aby to nebylo, co má každý. Rozhodla jsem se tedy, že když to tu není, tak si ho vyrobím sama,“ řekla na rádiu Zet. Musela se tedy naučit šít. První šicí stroj si půjčila na dva měsíce od své kamarádky, na kterém zkoušela své první pokusy. Poté si už na internetu sehnala svůj vlastní poloprofesionální stroj, který dokáže sešít nejen látku, ale i popruhy.

Výrobky se začaly líbit i rodině a známým, takže Lucie s Eliškou začaly uvažovat, jak je nabídnout i veřejnosti. Nejjednodušší věcí bylo založit si svůj vlastní e-shop. „Dnes je to opravdu jednoduché, vhledem k tomu, že těch šablon je spousta, je i spousta poskytovatelů, kteří nabízí poměrně jednoduchou implementaci zboží do těch šablon. V podstatě je to hodně intuitivní. Dnes může mít e-shop opravdu každý,“ řekla Eliška Griffiths. Komunitu pejskařů pak začaly slečny oslovovat skrz sociální sítě, zejména přes Facebook.

Jak nacenit produkt?

Hlavním artiklem produktu je ale cena. Zakladatelky Demeven si v této věci nechaly poradit. „Měli jsme oči otevřené. Nechaly jsme si poradit od lidí, kteří nějakým způsobem obchodují a vedou vlastní firmu. Přiučily jsme se, spočítaly jsme si náklady. Máme je tam všechny – od výrobních, po naší práci, reklamu a samozřejmě tam máme takovou marži, abychom to byly schopny nabízet velkoobchodně do obchodů,“ uvedly. Ani obchodníky se pak nebojí oslovit. Dávají ale přednost nabízet jim své zboží na psích výstavách nebo veletrzích než v kancelářích. „Většinou je oslovíme na akcích a veletrzích, kde se společně potkáme a máme jim to možnost opravdu osobně odprezentovat, což je většinou přesvědčí,“ dodaly.

Velké plány

Eliška Griffiths a Lucie Dráždilová se svou firmou Demeven míří vysoko. Kvůli své firmě, která si odnesla 2. místo z národního kola celoevropské soutěže Women Startup Competition, sice skončily s pracemi ve velkých korporátech, tak trochu ale sní o tom, že z Demeven vybudují velkou značku. Nechaly si kvůli tomu proto vypracovat od agentury brand strategii, což byla zatím největší položka v rozpočtu firmy. „Agentura nás přesvědčila, že pokud se chceme posunout na vyšší úroveň, předběhnout konkurenci a opravdu vybudovat značku ve stylu Applu, CocaColy a podobně, tak tohle je nevyhnutelný krok, který musíme podstoupit a na základě této strategie budovat ucelenou značku, kterou budeme komunikovat všemi kanály,“ řekla Griffiths.

 

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová.

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Veronikou Šubrtovou si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Korporát je nebavil, naučily se šít obojky pro psy a budují vlastní značku Foto: Eliška Griffiths a Lucie Dráždilová; Facebook / Demeven

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.