Kofola se stává lídrem na trhu s fresh bary, koupila síť barů Mangaloo

Výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil společnost Mangaloo, která v 17 barech nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, saláty či polévky. Díky akvizici má Kofola již celkem 37 takzvaných fresh barů a stala se v této rostoucí kategorii jedničkou na trhu.

Obě firmy dnes akvizici oznámily na tiskové konferenci. Částku obchodní transakce nechtějí zveřejňovat. Již na konci roku 2012 Kofola koupila síť fresh barů UGO. Pod značku UGO má do budoucna přejít i síť Mangaloo.

Prodeje krabicových džusů vyráběných převážně z koncentrátu v Česku v posledních letech výrazně klesají, naopak trh s čerstvými šťávami rychle roste. Podle šéfa Kofoly Jannise Samarase je v současné době v Česku přibližně stovka specializovaných prodejen nabízejících nápoje z čerstvého ovoce a zeleniny. Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně.

Společnost Mangaloo založili v roce 2006 podnikatelé Michal Kreuter a Martin Cepr. Za posledních šest let síť více než zdvojnásobila počet svých poboček z osmi na 17. Pět barů funguje na bázi franšízy. V loňském roce firma otevřela tři nové bary, kde si zákazníci mohou objednat kromě nápojů také saláty a polévky. Obrat firmy se blíží hranici 100 milionů korun. Mangaloo nyní provozuje pobočky v Praze, Plzni, Opavě, Hradci Králové a Pardubicích.

„Jak je vidět z čísel, síť Mangaloo velmi rychle roste, a proto potřebuje opravdu silného partnera,“ uvedl Kreuter. Síť podle něj získá díky marketingovým a distribučním možnostem Kofoly potenciál k dalšímu růstu.

Kofola již v minulosti džusy vyráběla, ale přestala s tím, protože se firmě tato kategorie nealkoholických nápojů nezdála dost atraktivní, poznamenal Samaras. Značky džusů je podle něj na rozdíl od jiných kategorií nealka velmi těžké profilovat. Jejich prodeje v Česku v posledních třech letech klesly zhruba o třicet procent.

Krátce po získání 75 procent společnosti UGO začala Kofola pod stejnojmennou značkou vyrábět vlastní čerstvé ovocné a zeleninové šťávy. Nápoje v malých lahvičkách jsou upraveny za pomocí zvláštní technologie vysokého tlaku. Ta jim umožní uchovat trvanlivost šťávy po dobu tří až čtyř týdnů.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je součástí skupiny Kofola, jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Skupina má na čtyřech zemích celkem sedm výrobních závodů. Zaměstnává celkem 2200 lidí.

Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Loni v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.

Zdroj: ČTK

Kofola se stává lídrem na trhu s fresh bary, koupila síť barů Mangaloo Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.