Kelímky NickNack se staly nedílnou součástí festivalů, získaly patent v rámci celé EU

Nepřeberné množství kelímků a tuny odpadků se staly motivem pro bratry Hanákovy z Brna k založení firmy NickNack. Jde o společnost, která stála za vytvořením fenoménu, který představuje speciální recyklovatelné kelímky pro koncerty, sportovní události i zoologické zahrady. Česká firma díky této invenci získala patent od Úřadu pro harmonizaci na vnitřním trhu. Kelímky jsou tak díky tomu patentované v rámci celé Evropské unie. Na rádiu Zet o tom hovoří Michal Hanák z firmy NickNack. 

V samotné firmě podle Hanáka v současnosti působí šest stálých členů, z nichž tři jsou rodinní příslušníci. Konkrétně pak jde o bratra a manželku. Ve společnosti dále pracují externisté, grafik, účetní nebo velký tým lidí, jenž obsluhuje festivaly.

„Od počátku jsme chtěli na trh přivést unikátní kelímek s tím, že bude závěsný za opasek nebo za batoh. Kelímek je tak opatřený unikátním krytem. Na základě toho přijal Úřad průmyslového vlastnictví České republiky naši žádost o patent,“ řekl Hanák. Kelímky se podle něj dají do sebe i zaháknout. Zkušení barmani tak předem přichystají svým zákazníkům kelímky tak, aby si mohli najednou odnést třeba až osm kelímků.

Hanák se ovšem zmiňuje i o získaném patentu od Úřadu pro harmonizaci na vnitřním trhu. Jde přitom o oficiální úřední orgán Evropské unie. Kelímky NickNack jsou tak patentovány i v rámci celé osmadvacítky.

Konkurence je zdravá 

Společnost NickNack je vůbec první firmou, která začala v Česku nabízet vratné nápojové kelímky. Konkurence se ovšem česká firma nebojí a vnímá ji pozitivně. „Konkurence je zdravá a jde o to, že jsme zde byli první a trh vratných nápojových kelímků jsme si od počátku budovali. Máme konkurenci ze zahraničí, kterou zcela respektujeme a myslím si, že je to na místě. Ani nejsme schopni obsáhnout všechny akce sami v Česku a na Slovensku,“ sdělil Hanák.

Zájemci o kelímky se mohou poptat i o speciální potisk kelímků. Jedinečná grafika je tak dalším atraktivním lákadlem pro pořadatele festivalů ale i samotné návštěvníky. „Ano, od začátku jsme chtěli přinést promotérům něco zajímavého. Jsme schopni vyrábět celopotisknuté kelímky. Myslím si, že pozitivní reakce toho trhu je správnou cestou, kterou jsme se vydali,“ informoval Hanák. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s jedním ze zakladatelů společnosti NickNack Michalem Hanákem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Kelímky NickNack se staly nedílnou součástí festivalů, získaly patent v rámci celé EU Foto: Profimedia.cz: Michal Hanák

reklama

Další články

  1. Microsoft už nebojuje proti Linuxu, jde mu naproti

    Tech ·

    Softwarová firma Microsoft oznámila, že tři verze svobodného a otevřeného počítačového operačního systému Linux - Ubtuntu, Suse a Fedora - budou k mání na Windows Stor…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.