Jak vypadá největší rival Modelu S?

Plug-in hybrid Karma byl v minulosti velkým rivalem vozu Tesla Model S. Firma Fisker Automotive ovšem v roce 2013 zbankrotovala a Tesla se spolehlivě stala jedničkou ve výrobě aut na elektrický pohon. Firmu Fisker Automotive ovšem odkoupila společnost Wanxiang America a plnohodnotně se chystá navrátit na scénu s plug-in hybridem Karma Revero. O tomto krasavci informoval internetový magazín Business Insider. 

Přemýšlíte o koupi elektromobilu nebo ekologicky šetrnějšího vozu? Tesla Model S představuje jasnou volbu pro pohodlí, komfort a dobrý prožitek z jízdy. Vůz Elona Muska totiž nabízí veškeré technologické výdobytky a výkon, který budete potřebovat.

V roce 2010 Tesla nebyla ještě firmou, jež by dokázala konkurovat gigantovi, jako je General Motors. Situaci ale změnilo představení Modelu S. Jde o čtyřdveřový sedan se skvělou výbavou, za níž si ovšem musí náročný zákazník připlatit. Tento elektromobil ovšem nezískal okamžitě pomyslnou královskou korunu. Jeho rivalitu totiž v tu dobu ohrožovala konkurence v podobě dříve zmíněné společnosti Fisker Automotive.

Elektromobil Karma znázorňoval pěkný design navržený myšlenkou slavného designéra Henrika Fiskera. Namísto od zcela elektrizovaného Modelu S byla Karma elektromobilem doplněným o benzinový generátor. Konkrétně tak šlo o plug-in hybrid. 

 Zdroj: YouTube / Wired

Oba dva automobily cílily na srdce a především peněženky ekonomicky smýšlejících elit. Zálibu ve Fiskeru si oblíbily i některé slavné osobnosti. Karmu vlastnil například herec Leonardo DiCaprio. Držitel Oscaru, ale nebyl pouhým fanouškem ekologie. Představoval rovněž i investora. Mezi další hrdé majitele tohoto vozu patřila hvězda filmu Rychle a zběsile Tyrese Gibson. Ve své pochromované Karmě se rovněž proháněl i zpěvák Justin Bieber.

O zkázu společnosti se bohužel postaral hurikán Sandy. Kvůli němu došlo k zatopení několika stovek těchto elektromobilů. V listopadu roku 2013 firma Fisker Automotive zbankrotovala a přenechala tak bez boje prvenství svému úhlavnímu nepříteli Modelu S.

 Zdroj: YouTube / Karma Automotive

Nyní je ale Karma zpátky. V roce 2014 firmu koupila společnost Wanxiang America. Jde o dceřinou firmu čínské společnosti Wanxiang Group. Duševní vlastnictví a majetek zaniklé firmy koupila za 150 milionů dolarů (3,3 miliardy korun). Brzy poté vznikla firma Karma Automotive. V roce 2017 společnost začala dodávat své první modely. Jako Fénix z popela tak například povstal dříve oblíbený Fisker Karma.

Společnost ovšem představila svoji budoucí vlajkovou loď, kterou ztvární vůz Karma Revero. Na trhu má být uveden v roce 2018. Cena bude začínat na 130 tisících dolarech (2,9 milionu korun) a může se vyšplhat až na 140 tisíc dolarů (3,1 milionu korun). Bude se jednat o mírně inovovanou a rebrendovanou edici Fisker Karma, která vyšla do výroby v roce 2012.

 Zdroj: YouTube / Karma Automotive

Karma Revero se bude vyrábět v nové továrně ve městě Moreno Valley v Kalifornii. Podle serveru Hybrid.cz firma spustila konfigurátor. Podle něj hodlá ročně prodat asi 1000 kusů. Čistě díky elektromotoru vůz ujede 80 kilometrů. Spalovací motor poté umožní celkový dojezd asi 500 kilometrů. Z 0 na 100 km/hodinu znovuzrozený plug-in hybrid zrychlí podle Hybrid.cz během 5,4 sekundy.

 

 

Zdroj: Business Insider, Hybrid, Zet

Jak vypadá největší rival Modelu S? Foto: Youtube / Karma Automotive

reklama

Další články

  1. Trumpova nechtěná služba Nicolási Madurovi

    Společnost ·

    Po měsících útoků na neoblíbeného venezuelského prezidenta Nicoláse Madura se dnes ostatní země Latinské Ameriky za Venezuelu rázně postavily. Učinily tak ale na zname…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.