Jak Fairy Tailors od studených kontaktů k velkým klientům přišli

Velké firmy a značky začínají pomalu chápat, že komunikaci skrze sociální sítě nemohou zanedbávat. A pokud na to ještě sami nepřišli, skupina mladých podnikatelů v čele s Janem Vašíkem, kteří si říkají Fairy Tailors, jim to jistě brzy poví. Jak se rozjížděla firma, která dnes pomáhá korporacím s komunikací přes sociální sítě, prozradili Margaretě Křížové v pořadu Podnikání od A do Zet.

Část velkých firem už to pochopila. Sociální sítě jsou dynamický a samostatný obor, který vyžaduje zvláštní péči. Komunikaci skrze Facebook, Instagram, Twitter a další platformy by mělo mít na starost minimálně samostatné oddělení nebo externí agentura, kterou je právě Fairy Tailors. Ta druhá část, má stále své zajeté systémy. Právě na ně se pánové z Fairy Tailors zaměřují a říkají jim do očí nepříjemnou pravdu a to tu, že je na čase komunikovat jinak. „Někdy to vzbudí velké zděšení, někdy velký poprask, jindy veliký úspěch,“ říká na rádiu Zet zakladatel „pohádkových krejčí“ Jan Vašík.

Dnes mezi jejich klienty patří výrobce čajů Teekanne nebo několik značek společnosti Unilever (Knorr, Rama, Hellmann's). Není tomu ale tak dávno, co měli o projekty nouzi. Ačkoliv je jejich zaměření právě komunikace, sami sebe v ní chvilku hledali. „Museli jsme se hodně naučit, jakým způsobem prodat svoji expretizu,“ přiznává byznysový developer společnosti Ondřej Tyleček. 

Nezbývalo jim nic jiného než se uchýlit k obávané a často i skličující obchodní technice - takzvanému cold callingu, což pro firmy na druhé straně drátu představuje nevyžádané telefonáty. „Nejprve jsme to zkoušeli podle odvětví, ale nakonec jsme vyhledávali nahodile firmy, jejichž komunikace v online nám nepřišla dostatečně dobrá a ty jsme na přímo oslovovali s tím, že jsme jim ukazovali, jak by to mohlo být. Část z nich se na to začala po nějaké době chytat,“ říká Tyleček. Po půl roku strádání to pak šlo ráz na ráz.

Sami hodnotí svůj styl komunikace jako specifický, proto si i zakládají na celkovém duchu svého týmu. „Člověk, který jede na stejné vlně jako my, je jeden ze sta,“ říká Vašík. „Kdokoliv jiný, kdo by začal komunikovat na přímo s našimi klienty a začal prodávat firmu, musí mít náš firemní spirit. My ho musíme umět přenést na něj a on pro to pochopitelně musí mít předpoklady a šířit ho dál,“ dodal Tyleček.

 

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová.

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Janem Vašíkem a Ondřejem Tylečkem si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Jak Fairy Tailors od studených kontaktů k velkým klientům přišli Foto: Fairy Tailors / Twitter

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.