J. Řánek, Alza: K rozšíření služeb doma a v zahraničí budeme potřebovat nové zaměstnance

Přední český on-line prodejce elektroniky Alza.cz zahájil v říjnu dosud největší expanzi na zahraniční trhy ze všech tuzemských internetových obchodů. S růstem v zahraničí a rozvojem služeb na domácích trzích bude podle ředitele marketingu Jaromíra Řánka firma potřebovat nové zaměstnance. 

„Potřebujeme rozšiřovat produktové portfolio, rozvíjet prodejní a poprodejní servis, otevírat nové prodejny a Alzaboxy, k tomu budeme potřebovat nové kolegy,“ řekl v rozhovoru pro Zet ředitel marketingu Alzy Řánek.

Firma v současnosti hledá nové zaměstnance z oborů financí, nákupu, marketingu, prodeje, lidských zdrojů a logistiky. Vyplývá to z informace o volných pozicích na její webové stránce. Každoročně také také nabírá pomocné síly na nákupní sezónu před koncem roku. Před totuo sezónou Alza přijme více než 250 zaměstnanců a navýší tak svoje kapacity asi o třetinu. V srpnu měla společnost podle portálu iDnes celkem 550 zaměstnanců.

Podle Řánka Alza očekává, že růst v zahraničí za několik let překoná tržby z dosavadních trhů v České republice a na Slovensku. 

Alza již začala s internetovým marketingem, kampaněmi s placením za kliknutí (tzv. PPC) a s účastí v cenových srovnávačích v rámci zvýšení povědomí o značce v zahraničí. „Plus oslovujeme české a slovenské zákazníky, kteří se pohybují v zahraničí a doufáme, že nás budou doporučovat" řekl marketingový ředitel.

Strategie růstu v zahraničí ale podle Řánka neoslabuje zaměření Alzy na své dosud hlavní trhy. „České a slovenské zákazníky hodláme dále hýčkat, pražský a bratislavský showroom jsou naše vlajkové lodě, podobně jako Alzaboxy,“ řekl.    

 Na zahraničních trzích ale Alzu čeká větší mezinárodní konkurence, zejména ze strany amerických globálních firem Amazon a eBa. Alza se zatím nechystá otevírat pobočky, všechny objednávky ze zahraničí bude prozatím rozesílat ze svých českých skladů.  Podle Řánka ukáže teprve budoucí prodej ve kterých zemích bude dávat smysl zřídit pobočky. 

Alza, která dosud působila jen na českém a slovenském trhu, za posledních pět let více než zdvojnásobila svůj obrat. Tržby loni dosáhly rekordních 9,2 miliardy. 

Alza byla letos už druhý rok oceněna v rámci soutěže Rhodos - cena za image. Cenu získala v kategorii internetových obchodů.

Zdroj: Zet

J. Řánek, Alza: K rozšíření služeb doma a v zahraničí budeme potřebovat nové zaměstnance Foto: Profimedia.cz: Alza Holešovice

reklama

Další články

  1. Týden vědy a techniky: Přímý kontakt s vědou

    ·

    Letošní Týden vědy a techniky s mottem Dotkni se vědy chystá na 500 akcí v různých koutech České republiky. Festival nabídne přes dvě stovky přednášek, čtyřicet výstav…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.