Široký, IDC: Firmy mění IT oddělení na servisní složku aby posílily obchod

Manažeři IT oddělení se stále častěji podílejí na rozhodování i v jiných oblastech. Podle globálního průzkumu analytické společnosti IDC má totiž přes 55 procent IT manažerů v Evropě i v USA za jeden ze svých hlavních cílů lepší synchronizaci informačních technologií s obchodem či přizpůsobení IT obchodní strategii podniku. „Je třeba, aby se IT měnilo v servisní organizaci,“ říká Jan Široký, ředitel IDC pro střední a jihovýchodní Evropu.

Zatímco v minulosti se IT oddělení firem zaměřovala spíše na nákup, správu a řízení infrastruktury, nástup moderních technologií jejich roli mění. V současnosti totiž musí mnohem aktivněji spolupracovat se zákazníky.

„Je třeba, aby se IT měnilo v servisní organizaci, umělo lépe chápat obchodní strategie a aktivně jim přispívat. Hlavním motivem IT oddělení do budoucna by měly být inovace,“ řekl v rozhovoru pro Studio ZET Široký.

IDC je mezinárodní analytická a poradenská společnost, která se zaměřuje na informační a komunikační technologie. Je součástí mezinárodní skupiny IDG, která se zabývá publikační činností, výzkumem trhu a organizováním odborných konferencí v oblasti IT.

Podle Širokého stojí společnost nyní na prahu třetí etapy rozvoje informačních technologií. Po éře sálových počítačů, které později vystřídaly osobní počítače s připojením na internet, přichází třetí fáze, někdy označovaná jako třetí platforma. Ta stojí na čtyřech pilířích, kterými jsou cloud computing – tedy možnost vzdáleného využití výpočetní a programové kapacity, big data - reflektující nutnost pracovat s velkým objemem dat, mobilita koncových zařízení a sociální sítě.

V této fázi mají firmy podle Jan Širokého také jiné možnosti snižování nákladů na IT.

„Firmy mohou v současnosti ušetřit finanční prostředky na infrastruktuře, kompromisy bych naopak určitě nedělal v oblasti bezpečnosti. Nešetřil bych ani na lidech, nicméně v budoucnu už nebudou tolik potřeba zaměstnanci, kteří mají na starosti správu infrastruktury. Poptávka naopak poroste po lidech, kteří pracují v oblasti analýzy dat,“ řekl Široký.

Zdroj: Zet

Široký, IDC: Firmy mění IT oddělení na servisní složku aby posílily obchod Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.