Investice Zet: Kofola vstoupí na burzu. Chce, aby se na jejím růstu podíleli spotřebitelé

Český výrobce nealkoholických nápojů Kofola vstoupí na Burzu cenných papírů Praha. Prvním obchodním dnem nové emise by měla být středa 2. prosince. Finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš na rádiu Zet v pořadu Investice Zet řekl, že zájmem firmy je, aby se na dalším růstu Kofoly podíleli i lidé, kteří ji mají rádi včetně samotných spotřebitelů. Buryš také řekl, že zadluženost Kofoly je na velice nízké úrovni. Z toho důvodu si firma může dovolit nové akvizice ve výši jedné až dvou miliard korun. 

„Jsme připraveni na další rozvoj. Akviziční potenciál samozřejmě vychází z nějaké zadluženosti, kterou v tuto chvíli firma má. Ta zadluženost je velmi nízká a je kolem 1,5 EBITDA. To znamená, že máme potenciál na další akvizice v řádu jedné až dvou miliard korun,“ uvedl Buryš.

Podle Buryše je primárním cílem Kofoly uskutečnění úspěšných akvizic. Záměrem společnosti však není nerozvážné vyhazování peněz. Akvizice mají vycházet z jasné vize a strategie. Buryš řekl, že Kofola není investičním žralokem.

Dalším cílem nápojářské společnosti je prvenství na tuzemském trhu v oblasti dodávek do hotelů a restaurací. Z toho důvodu Kofola letos zahájila přímou distribuci, pomocí níž dodává nápoje do jednotlivých pohostinských zařízení. Buryš se dále zmiňuje o důležité spolupráci s rakouskou firmou Rauch. S ní Kofola navázala partnerství a stala se exkluzivním distributorem jejích výrobků pro Českou a Slovenskou republiku.

„Máme připraveny velice atraktivní a zajímavé projekty rozvoje, ať už organizačního, tak už akvizičního. Akcionáři nám věří v tom, že dále budeme růst. Zároveň máme velice silné provozní cash flow. Takže jsme schopni po sedm let každý rok vyplácet dividendy,“ řekl Buryš na rádiu Zet.

Ředitel Burzy cenných papírů Praha Petr Koblic řekl, že jednání o tom, jakým způsobem budou akcie obchodovány, jsou vedeny s firmou Kofola od léta.

„Možná bych chtěl upřesnit výběr toho trhu. Jaksi tu pořád přetrvává dojem, že výběrem burzy determinujeme, kdo akcie bude kupovat. Toto je poměrně značná chiméra. Akcie téměř vždy kupují stejné subjekty. To je lokální retail, to znamená lokální drobní investoři, kteří tu konkrétní značku znají,“ sdělil Koblic.

Z toho důvodu je podle Koblice důležité, aby lokální firma působila na domácí burze, kde ji lidé mají v povědomí. 

 

Investice Zet je pravidelný pořad rádia Zet připravovaný ve spolupráci s Investičním webem. Hosté v něm diskutují o aktuálním dění v ekonomice a na kapitálových trzích.

Záznam aktuálního dílu pořadu si můžete poslechnout v playeru výše. Starší díly Investic ZET jsou k dispozici zde.

 

Zdroj: Zet

Investice Zet: Kofola vstoupí na burzu. Chce, aby se na jejím růstu podíleli spotřebitelé Foto: ČTK/Sznapka Petr

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.