Hledáme investiční příležitosti, ale není jich mnoho, říká šéf Lagardére

Lagardére Active ČR, provozovatel komerčních rádií jako jsou Evropa 2 a Frekvence 1, hledá na trhu akviziční příležitosti, ale projektů s potenciálem není mnoho, říká v rozhovoru pro Studio Zet prezident společnosti Michel Fleischmann. Lagardére vlastní také licenci na vysílání Studia Zet na rádiu BBC.

Vhodné projekty „určitě existují a my je vyhledáváme," řekl ve Studiu Zet Fleischmann, který je podle žebříčku časopisu Forbes devátý nejvlivnější muž tuzemských médií.

Provozovatel Evropy 2, Frekvence 1, sesterských rádií na Slovensku, Rádia Bonton a Dance Radia, chce posílit svou pozici investicí do rozvoje digitálních médií. Ve hře jsou také akvizice. Skupina rozvíjí také digitální projekty jako hudební portál Koule.cz, rádio a web pro děti Pigy.cz nebo službu pro řidiče Motomail.

„Problém je, že těch zajímavých (příležitostí) s velkým potenciálem není mnoho. Druhý problém je, že tyto nápadité věci dělají lidé a velice často jsou ochotni prodat svůj produkt, ale nechtějí v něm pak už pokračovat s vámi. Když tam nemáte ty lidi, kteří to vymysleli, a kteří to dělají, tak to svým způsobem nemá smysl."

Lagardere hlavně vyhledává „ kreativní lidi, a to je to důležité," řekl prezident.

Digitalizace médií

Technologická změna, která proběhla v posledních deseti až patnácti letech, zatím podle Fleischmanna neměla velký vliv na oblíbenost rádií a na poslechovost. Poslechovost „stále zůstává na velice vysoké úrovni a v České republice se dokonce poslední dobou poslechovost zvedla,“ dodává. „Rozšiřujeme tedy platformu našeho působení na základě těch technologií, které existují.“

Světový trend hudebních aplikací, které jsou uživateli šity „na míru“ a přesně kopírují jeho hudební vkus, jsou součástí digitalizace médií. Mediální skupina Lagardére na trh aplikací například uvedla YouRadio, která je obdobou hudebních přehrávačů Spotify či Pandora.

Podle Fleischmanna ale tyto hudební aplikace, i přes vysokou popularitu mezi mladými lidmi, zatím klasickým rádiím přímo nekonkurují. „Lidé jsou ve své podstatě konzervativní a to gesto pustit rádio pořád platí, pořád existuje a má velikou sílu,“ říká. „Spotify, Pandora, YouRadio – musíte pořád vyvinout nějakou činnost, nějaké pohyby, záměr, musíte chtít něco zvláštního a nemáte to dané na stole.“

Budoucnost klasických rádií

S nástupem digitálních médií vznikají otázky, zda mají klasická rádia stále své místo v době, kdy se hlavním zdrojem informací stává internet. Podle Fleischmanna mají klasická rádia před sebou ještě dalších nejméně deset až patnáct let. „Je to přístupné, jednoduché pro lidi,“ říká. „Na druhé straně se budou vyvíjet čím dál tím více internetová rádia a bude jich velké množství a ta si teprve posléze zažijí to, co si zažila televize, rádia, to znamená jistou koncentraci.“

Velkou roli v poslechovosti hraje také autentický obsah vysílání. „Takzvaný kontent, autentická náplň bude hrát čím dál tím větší roli,“ řekla prezident Lagardere.

Reklamní trh

Díky internetu dochází k řadě změn na mediální scéně. Klesají náklady tištěných médií, protože lidé ve větší míře konzumují zpravodajství on line. Zároveň roste podíl internetové reklamy, která obecně snižuje ceny reklamního prostoru. Obchodní divize Lagardere - Regie Radio Music - je největším prodejcem rádiové reklamy na českém trhu. Má týdenní zásah více než 70% rozhlasové populace v ČR – tedy asi 5,3 miliony lidí.

V loňském roce se podle Fleischmanna evropský reklamní trh zvedal, to ale neplatilo pro Českou republiku. „To bohužel přišlo s tou takovou podivnou válkou na televizním trhu a my spíš bojujeme o reklamu s televizemi více, než s internetem,“ říká Fleischmann. Internetová a rádiová reklama podle něj žijí „v symbióze“, problémem je právě televizní inzerce. „Televize je pro nás problém, protože televize značně snížila svoji tzv. výkonnost, a to je jistý problém,“ dodává.

Zdroj: Zet

Hledáme investiční příležitosti, ale není jich mnoho, říká šéf Lagardére Foto: Lagardere.cz

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.