reklama

Gregor: Havel je značka s vysokou emoční hodnotou. Je dobře, že se někdo stará o jeho odkaz

Na jméno prvního porevolučního prezidenta Václava Havla můžeme dnes nahlížet i jako na značku, kterou jeho pozůstalí systematicky udržují. Havlův podpis i jeho logo - srdce - vzbuzují dodnes emoce, což je podle řady odborníků to nejlepší, co může kteroukoli značku potkat. Podle politologa brněnské Masarykovy univerzity Miloše Gregora se však hodnota Havlova brandu nedá vyjádřit finanční částkou, spočívá spíše v emoční rovině. 

Mohlo by vás zajímat

Podpis Václava Havla i pro něj typické srdíčko zná snad každý. Jeho jméno nese mezinárodní letiště, knihovna i ulice. Na to vše lze nahlížet i z marketingového hlediska jako na určitou značku. „Můžeme říci, že je to silná značka, která má vysokou hodnotu,“ uvedl Gregor s tím, že tato hodnota spočívá spíše v emoční rovině. „Každému z nás, když se řekne toto jméno, se vybaví určitý faktor, určité ideje. Určitě to ale není finanční částka,“ dodal.

Určitou sílu jménu Havel dává podle Gregora i fakt, že se jednalo o prvního prezidenta České republiky. První úřad s sebou podle něj vždy nese určitou noblesu a unikátnost. Zároveň se jedná o prvního prezidenta samostatné České republiky, který zemřel. Není však pochyb, že hlavní silou je jeho osobnost. „Kdyby majitelé registračních značek s tím chtěli nakládat jako s brandam, aniž by Václav Havel byl dostatečnou osobností, tak by se jim to dařilo jen velice těžce,“ uvedl.

Ze strany pozůstalých je však vidět systematická snaha o udržování značky Havel, její rozvoj, udržování hodnot, které reprezentuje, a další předávání lidem. Podle Gregora je to však jedině dobře. „Pokud vy sama nejste tím, kdo značku komunikuje a říká, jaké jsou ty hodnoty, tak se vám může velice lehce stát, že ty hodnoty bude komunikovat někdo jiný. Pokud to bude například odpůrce Václava Havla, tak by se mohlo stát, že po nějaké době bude vnímán spíš negativně, spíše v konotacích, v jakých by si Václav Havel nepřál být vnímán,“ řekl na rádiu Zet.

 

 

Celý rozhovor s politologem brněnské Masarykovy univerzity Milošem Gregorem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

Gregor: Havel je značka s vysokou emoční hodnotou. Je dobře, že se někdo stará o jeho odkaz Foto: Jiri Igaz / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Hudební aplikace Youradio v Česku boduje

    Tech ·

    Hudební aplikace Youradio, která je produktem multimediálního domu Lagardere Active ČR, získala 2. místo v anketě Mobilní aplikace 2017 v kategorii média. Tato aplikac…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.