„Firmy by měly pochopit důležitost YouTube pro propagaci,“ říká C. Kirsten

Youtubeři představují efektivní nástroj, prostřednictvím něhož lze ovlivnit rozhodování domácností. S tím souhlasí i youtuberka Carrie Kirsten, podle které by společnosti a jejich marketingová zastoupení měly důležitost kanálu YouTube pochopit. Kirsten v pořadu Myšlení první ligy s koučem, mentorem a bývalým prezidentem Microsoftu pro Evropu Janem Mühlfeitem říká, že většina firem se na youtubery dívá stále skrze prsty. „Nesvěří přece realizaci reklamního sdělení mladým lidem,“ myslí si známá youtuberka.

Kdybychom měli brát váš talent na komunikaci a YouTube obecně. Je někdo, kdo jej ve vás probudil nebo se probouzel spontánně?

Podle mě to probudili ve mně fanoušci, když jsem začínala blogem. Psala jsem články a tenkrát na tu dobu to začalo číst extrémně moc lidí. Bylo to snad tisíc čtení za den, což byla jako fakt dobrá návštěvnost. Čím víc lidí to četlo, čím víc lidí to bavilo a čím víc mě podporovali, tak tím víc mi to dávalo chuť na tom pracovat. Oni sami mě dovedli k videím a k tomu, co dělám v současné době.

Jaký to byl pocit, když vám začaly naskakovat tisíce nebo desetitisíce followerů?

Hrozně zvláštní. Nedokážu to úplně přesně definovat nebo popsat. Když najednou má člověk slovo v davu, tak se cítí lépe. Je to takové, že mám v ruce možnost udělat něco prospěšného nebo trochu ovlivnit svět.

Jak moc velkou cítíš zodpovědnost za to, že oni v tobě vidí ten vzor?

Zodpovědnost částečně mám. Nemůžu navádět děti nebo mladší věkovou kategorii, aby dělaly to nebo tamto. Jestli já dělám něco, o čem vím sama, že je to nevhodné, tak to neprezentuji. Pokud si na sebe vezmu nějaké extravagantní oblečení nebo tmavý make-up, tak to neznamená, aby si všichni, kteří mě mají za vzor, udělali ten samý make-up nebo to samé oblečení. Pokud to udělají, tak je to jejich věc a jejich rozhodnutí. To by pak měli hlídat jejich rodiče.

Hodně na sebe pracujete. Jaké jsou vaše silné stránky a na co jste talentovaná?

Jednou z věcí je cílevědomost. Když něco chci, tak si za tím jdu a umím si to vydupat za každou cenu. Poté je to třeba to, že přemýšlím strategicky. Když mám nějaký plán, tak vymýšlím všechny možné reakce na to, co by se mohlo stát. Přemýšlení ve scénářích mi celkem jde. Celkově se snažím dívat do budoucnosti. Snažím se přemýšlet, co se stane.

Jak často publikujete videa a jak jste aktivní na sociálních sítích?

Videa jednou dvakrát za týden. U Instagramu nebo sociálních sítí jde o dva nebo tři posty každý den.

Jak moc vás YouTube, media, marketing, protože to studujete, baví?

Docela hodně.  Naplňuje mi to život. Našla jsem něco, co mě baví, co by mohla být práce mých snů. Mě nikdy moc nebavily nějaké sporty nebo takovéto koníčky. Mě spíš bavily věci tohoto typu.

Myslíte si, že většina českých dětí má sebedůvěru nebo jim pořád rodiče říkají, sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, tak tě jednou najdou, neriskuj moc, nevyčnívej, budeš průměrná. Jaké si myslíte, že to je?

Dnes jak je profláknutý internet, tak si kdekdo může založit profil a nemusí tam mít ani reální údaje. Na to, aby pak někomu psali špatné věci, mají sebedůvěry dost. Možná si ji tím pomáhají i navyšovat. Někomu pak napíší něco zlého. Když člověk někoho potká na ulici, tak mi nepřijde, že by měli nějakou sebedůvěru. Často se mě bojí třeba i oslovit, přestože jsem obyčejný člověk. Mělo by se na tom pracovat.

Myslíte si, že v České republice si dostatečně byznys uvědomuje, že YouTubeři jsou docela dobrý kanál, jak ovlivňovat rozhodování domácností?

Podle mě je to pořád na začátku. Myslím si ale, že firmy nebo marketingové zastoupení firem by to měly časem pochopit. Většina z nich to stále odsuzuje nebo se na to dívají skrze prsty. Přece nebudou dávat dělat reklamu mladým lidem. Když to tak blbě řeknu, tak je to pod jejich úroveň. Je pravda, že YouTube má velký zásah na děti a hodně je to dokáže ovlivnit.

 

 

Článek obsahuje pouze část rozhovoru. Celý rozhovor Jana Mühlfeita s youtuberkou Carrie Kirsten si můžete poslechnout v playeru výše.

Pravidelné rozhovory s hosty rozvojového kouče, mentora a také bývalého prezidenta společnosti Microsoft pro Evropu Jana Mühlfeita na téma osobního rozvoje uvádíme v pořadu Myšlení první ligy na rádiu ZET každé pondělí po 10:45. 

 

Zdroj: Zet

„Firmy by měly pochopit důležitost YouTube pro propagaci,“ říká C. Kirsten Foto: Zet: Carrie Kirsten a Jan Mühlfeit

reklama

Další články

  1. Škodovka táhne nákup ojetin v Česku

    Byznys ·

    Češi se při koupi ojetin nejčastěji vrací k domácí značce Škoda. Znovu si jí pořídí kolem 46 procent lidí. Následuje Volkswagen se zhruba třetinou loajálních zákazníků…

  2. Zvoní spalovacím motorům hrana?

    Tech ·

    Zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Stále více vlád navrhuje právě to. Jak vážně ale máme tyto termíny brát? Téma post…

  3. Dojde si Merkelová pro hladkou výhru?

    Společnost ·

    V Německu se zvolna blíží termín důležitých parlamentních voleb. Voleb, které by měly určit, zda styl vedení země nastavený Angelou Merkelovou bude pokračovat, či zda …

  4. Vláda zvýšila minimální mzdu na 12.200 Kč

    Společnost ·

    Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. Na twitteru o tom informoval premiér Bohuslav Sob…

  5. Realisté chtějí za prezidenta zbrojaře Hynka

    Společnost ·

    Realisté dnes představili vlastního kandidáta do prezidentské volby. Do boje o Pražský hrad vysílají šéfa Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu Jiřího Hynka, st…

  6. Emisní skandál je rizikem pro německou ekonomiku

    Byznys ·

    Emisní skandál, který se týká německých výrobců automobilů, je rizikem pro největší evropskou ekonomiku. Zatím je však obtížné vyčíslit jeho dopad. Uvedlo to dnes něme…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.