Facebook hledá nové místo pro reklamu, chystá se ji vkládat do videí

Chybí málo, aby zeď na Facebooku zahltily reklamy a sponzorované obsahy. Sociální síť Marka Zuckerberga tak přemýšlí nad tím, kam reklamu přesunout. Pravděpodobným formátem je takzvaná pre-roll reklama. Jde o formu propagace, kdy reklama vyskočí uprostřed videa. Redaktor portálu Marketing Journal Petr Michl se obává, že komplikace mohou nastat kvůli délce videí. Populární videa na Facebooku jsou obecně krátká. Reklama tak může video uživatelům otrávit.

Facebook se o svém záměru zmínil již loni v září. Tento formát přitom testoval v rámci svých live videí. Jde o videa vysílaná v reálném čase. V současnosti je mohou nahrávat i běžní uživatelé.

Sociální síť původně umožňovala živý přenos sdílet pouze některým médiím a celebritám. Jde o videa, jejichž čas je oproti běžným snímkům delší. Facebook se nyní chystá jít novým směrem, jenž představuje podle Michla právě „monetizaci“ video obsahu na vůbec nejnavštěvovanější sociální síti světa.

Jedním z hlavních důvodů tohoto nového směřování je obava z přesycení newsfeedu reklamami a sponzorovanými odkazy. Na zdech lidí by pak oproti příspěvkům od jejich přátel vyskakoval ve větší míře komerční obsah. Tomu se chce ale Facebook vyhnout.

Facebook se může setkat ale i s dalším problémem, jenž vychází z délky videa. Nejúspěšnější jsou totiž krátká, virální videa. Reklama uvnitř půl minuty trvajícího snímku může atraktivitu a virální potenciál videa do značné míry pokazit.

„Máte video dlouhé minutu nebo minutu a půl a najednou do něj strčíte reklamu. Je to něco jiného, než když máte reklamní přestávku uprostřed filmu, který je napínavý a který chcete dokoukat,“ řekl Michl na rádiu Zet.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s redaktorem portálu Marketing Journal Petrem Michlem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše. 

 

Zdroj: Zet

Facebook hledá nové místo pro reklamu, chystá se ji vkládat do videí Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.