Česká síť nabíjecích stanic pro elektromobily je řídká. Situace se zlepší, říká Jiří Vlk

Elektromobilů jezdí po českých silnicích mnohem více než před půl rokem. Současná síť nabíjecích stanic u nás ale momentálně čítá jen kolem 400 míst. Nedostatek je podle ředitele ekologické investiční společnosti Green Victory Capital Jiřího Vlka hlavně rychlonabíjecích stanic a jejich absence na hlavních dopravních tepnách. Propuknutí masivního zájmu o elektromobily je ale podle něj jen otázkou času.

Dnes si řidiči elektromobilů mohou v České republice nabít svůj vůz na 400 stanicích. „Musíme ale hovořit o tom, jaké jsou to dobíjecí stanice, protože některé dobíjecí stanice jsou třeba jen zásuvky, které poskytuje hotel svým klientům,“ upozornil Vlk. I když podle něj čísla rostou a nadále budou růst, tak přiznává, že rychlonabíjecích stanic je v České republice opravdu málo. „Jsou jen v krajských městech,“ řekl.

Za posledních několik měsíců navíc podle Vlka došlo k velkému nárůstu elektromobilů značky Tesla. Dnes už jich je v Česku zaregistrováno 104. Před půl rokem to přitom podle Vlka bylo 48. Rychlonabíječku od Tesly přitom u nás na silnicích nenajdete. „Slováci nás předběhli, ti už mají jednu. V letošním roce by to ale měl být poměr tři ku třem. Na Slovensku by měly být tři rychlonabíječky Tesla a v České republice také,“ řekl Vlk. O další elektrostanice se má na českých silnicích zasadit i ČEZ, který slíbil zdvojnásobit počet svých dobíječek. Ty mu má dodat společnost ABB.

Tesla samozřejmě není jediná značka elektromobilu, kterou můžete u nás potkat, je ale jediným elektrickým vozem, který zvládne projet dálnici D1 mezi Prahou a Brnem na jedno nabití. Ostatní elektromobily jako například Nissan Leaf musí zvolit cestu přes Pardubice. „Nabíječka pro elektromobily na D1 je jedna ve směru na Prahu u Humpolce. Je to ta pomalejší stanice od ČEZu... Ve zpátečním směru se elektromobilista nenabije,“ uvedl Vlk. Ten zároveň dodal, že ale už probíhají výkopové práce na nabíjecí stanice i u benzínové pumpy u dálničního sjezdu v Humpolci.

Jiří Vlk také předpokládá, že je jen otázkou času, kdy u nás přijde trend masivního nákupu elektromobil. Dopomoci tomu může podle něj třeba nový Model 3 od Tesly, který má být cenově dostupnější. „Co se stýkám s lidmi na různých přednáškách a veletrzích, tak zájem na Model 3 tu je a bude velký,“ řekl Vlk. Minulý týden ale prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn na rádiu Zet řekl, že aby se zvýšil zájem o elektromobily, musí se zasadit o podporu ekologických vozidel zejména politici. Lidé totiž podle něj mají více zájem o silné vozy jako je SUV. Rozhovor s Jahnem si můžete přečíst zde

 

 

Celý rozhovor s ředitelem ekologické investiční společnosti Green Victory Capital Jiřím Vlkem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Česká síť nabíjecích stanic pro elektromobily je řídká. Situace se zlepší, říká Jiří Vlk Foto: Taina Sohlman / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.