České marketingové agentury jsou na světové úrovni, malé a střední podniky pokulhávají

Firmy, které se zabývají profesně marketingem, dosahují v tuzemsku světové úrovně. Stejné je to i u velkých zahraničních společností napojených na marketing mateřských zahraničních firem. V pořadu Marketing Zet to řekl viceprezident České marketingové společnosti Gustav Tomek z elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze. Podle něj ale pokulhávají malé a střední podniky. Ty totiž postrádají smysl o tom, k čemu je marketing dobrý a jak se s ním má pracovat. 

Důvodem úspěchu agentur pro marketingový výzkum nebo samotných marketingových agentur je podle Tomka skutečnost, že vždy následovaly rozvoj ve světě. Byly v předstihu, protože získávaly informace ve chvíli, kdy samotný marketing začínal. Do Česka rovněž přišlo velké množství zahraničních pracovníků, kteří předávali důležité poznatky.

Problém zůstává u malých a středních podniků. Nepomáhá tomu ani pověst marketingu, který tento obor značně dehonestuje. Marketing si přitom podle Tomka zasluhuje výsostné postavení. Firmám totiž pomáhá formovat úspěšnou značku.

Ve špatném světle zobrazilo marketing podle Tomka i samotné ministerstvo průmyslu a obchodu. Stalo se tak poté, co vydalo materiál pod názvem Průmysl 4.0. Ten referuje o nové průmyslové revoluci. „V tomto materiálu se hovoří o tom, jakým směrem by se firmy měly ubírat. Úplně mi zatrnulo. Je tam udělaná taková SWOT analýza. Jedno z nebezpečí, které tam je na závěr uvedeno, zní přímo tak, že by mohlo dojít ke zneužití tématu čtvrté průmyslové revoluce pro populistické nebo marketingové účely,“ řekl Tomek.

Kvalitní marketéři by měli vycházet z toho, že marketing je určitou vývojovou fází managementu. Člověk by z toho důvodu měl znát základní principy manažerské práce. „Je potřeba vědět něco o plánování, organizaci, o rozhodování, o komunikaci, o kontrolingu nebo o stanovení cílů a jejich hodnocení. Na základě toho pak člověk získá znalosti z marketingu,“ sdělil Tomek. 

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s viceprezidentem České marketingové společnosti Gustavem Tomkem z elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

České marketingové agentury jsou na světové úrovni, malé a střední podniky pokulhávají Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. KLDR provedla zkoušku trojice balistických raket

    Společnost ·

    Severní Korea dnes podle informací Jižní Koreje opět provedla zkoušku balistických raket. Soulu tvrdí, že KLDR odpálila trojici střel, které dopadly po 500 až 600 kilo…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.