České domácnosti mají oproti loňsku větší zájem o hypermarkety, obliba diskontů klesá

Češi mají stále radši hypermarkety Albert, Globus, Kaufland a Tesco. Jako své hlavní nákupní místo potravin a základního nepotravinářského zboží je uvádí 47 procent českých domácností. Vyplývá to z výsledků výzkumu GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket 2015. Oproti hypermarketům si ve srovnání s loňskem mírně pohoršily diskontní řetězce, jako jsou Lidl, COOP Diskont nebo Penny Market, ve kterých nakupovalo 23 % dotazovaných domácností. 

„Supermarkety (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket) si meziročně drží 17 % úroveň preferencí. Menším prodejnám (malé samoobsluhy a pultové prodejny) se preference meziročně snížily na 13 %,“ uvedl projektový manažer GfK Pavel Cabal.

Hypermarketům se daří především v Praze a ve středně velkých městech s 20 až 100 tisíci obyvateli. Na opačném pólu jsou diskontní prodejny, které získávají největší oblibu ve městech s 5 až 20 tisíci obyvateli.

Pro rozhodování spotřebitelů jsou stále klíčové slevové katalogy nebo cedulky označující slevy přímo v kamenných prodejnách.

„Více než 70 % českých domácností přiznává, že v posledních 6 měsících nakoupilo nějaké rychloobrátkové zboží podle letáků řetězců. A více než 90 % domácností přiznává, že v posledních 6 měsících nakoupilo potraviny nebo drogerii podle reklamních materiálů umístěných přímo v prodejně,“ sdělil Cabal.

Největší vliv mají letáky na zákazníky v Praze a na spotřebitele z malých obcí do jednoho tisíce obyvatel. Třináct procent domácností naopak uvádí, že si nepřeje, aby jim pošťáci do jejich poštovních schránek propagační materiály vhazovali.

 

Zdroj: Zet

České domácnosti mají oproti loňsku větší zájem o hypermarkety, obliba diskontů klesá Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.