Deset překvapivých produktů, na které Google omezuje reklamu

Technologická společnost Google často vystupuje ze své neutrality a převtěluje se do role morálního arbitra. Omezuje totiž specifický obsah, který považuje za škodlivý pro uživatele. Podle internetového magazínu Business Insider firma tímto počínáním občas přesahuje i to, co je dáno zákonem. Pomocí nástroje Google AdWords vám nyní přinášíme 10 oblastí, které Google považuje za příliš nebezpečné, klamavé nebo ohrožující psychický stav uživatel.

1. Zákaz reklam na poskytování úvěrů

Minulou středu Google schválil zákaz reklamy na půjčky. Počínaje 13. červencem Google znemožní poskytování reklamy na úvěry splatné do 60 dnů. Úvěry přesahující úrokové sazby v hodnotě 36 procent budou také zakázány.

„Tato změna má ochránit uživatele před podvodnými nebo škodlivými finančními produkty,“ napsal na svém blogu ředitel společnosti Google pro globální produktovou politiku David Graff.

2. Opatrnost na prvním místě, zákaz i pro paintballové zbraně

Google zvyšuje svoji opatrnost a zakazuje propagaci veškerých typů zbraní. Problém spočívá v tom, že nezáleží na tom, zdali se jedná o boj, sebeobranu nebo o pouhý sport. Restrikce zahrnují totiž i airsoftové, paintballové nebo vzduchové zbraně. Smůlu mají ale i například obchodníci s vrhacími noži. Stejně tak jako u dříve zmíněných paintballových zbraní se to týká nožů určených pro sport, sebeobranu nebo boj.

3. Reklama na jakékoli výbušniny včetně ohňostrojů není přípustná

Google zakázal i reklamy na ohňostroje a další produkty, které explodují. Svojí činností totiž mohou zranit osoby v blízkosti výbuchu nebo majetek. Zákaz zahrnuje samozřejmě i propagaci granátů nebo chemických zbraní.

4. Zákaz reklamy se sexuálním podtextem

Google omezuje propagaci obsahu pro dospělé zahrnující i seznamovací služby. Surfujícím nezletilým osobám na internetu se tak nemůže zobrazit obsah se sexuálním podtextem nebo nabízenými eskortními službami.

5. Politická reklama

Ohledně politické reklamy má Google nastavená různorodá pravidla v rámci jednotlivých zemích. Zvláštní pozor si technologická společnost dává v čínském prostředí ohledně konkrétních a citlivých otázek. Většinou jde o problematickou situaci kolem nezávislosti Tchaj-wanu, Tibetu a Hong Kongu, kterou komunistický režim neuznává. Navzdory zjevnému podbízení se čínské vládě je Google od roku 2014 na území prezidenta Si Ťin-pchinga zablokovaný.

6. Léky a sexuální stimulanty

Google striktně omezuje reklamu na zdravotnické výrobky, které často vyžadují předběžnou registraci. Stejně tak Google zakazuje reklamu na sexuální stimulanty, mezi něž patří Viagra.

7. Propagace cigaret a drog

Google rovněž zakazuje reklamu cigaret a tabákových produktů. Největší světový vyhledávač se staví proti reklamě na látky a drogy, které mění psychický stav svých uživatelů. Zákaz se vztahuje rovněž i na látky, jež navozují „legální opojení“. Restrikce zahrnuje také příslušenství, mezi které patří dýmky, bonga nebo drtičky.

8. Reklama na výrobky z ohrožených živočichů

Technologická společnost také přísně zakazuje propagaci výrobků vytvořených ze zabitých ohrožených živočichů. Jde o kožešiny tygrů, sloní kly, rohy nosorožce nebo delfíní olej atak dále.

9. Propagace produktů a služeb sloužících k nelegální činnosti

„Vážíme si poctivosti a spravedlnosti, a proto neumožňujeme propagaci produktů nebo služeb, které jsou určeny k tomu, aby sloužily k nečestnému chování,“ uvádí Google. S tím souvisí například padělání dokladů, skládání zkoušek nebo psaní bakalářských, diplomových a doktorských prací. Smůlu mají i hackeři, kteří si svými počítačovými znalostmi chtějí přivydělat a nabídnout ostatním lidem své služby pojící se k nezákonnému napojení na určitý portál nebo kupříkladu bankovní účet.

10. Propagace násilí, vražd a terorismu

Restrikce jsou uvrženy na propagace jakékoli formy násilí. Blíže jde o mluvené slovo s násilným podtextem, nehumánní fotografie nebo obrázky a videa, která způsobují psychické trauma. V detailu se jedná například o obsah zveřejněný teroristickou organizací Islámský stát a jeho nelidských poprav.

 

 

Zdroj: Business Insider, Zet

 

 

 

 

Deset překvapivých produktů, na které Google omezuje reklamu Foto: Alexey Boldin / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Miliardu lidí budou do roku 2060 ohrožovat záplavy

    Společnost ·

    Do roku 2060 bude obývat oblasti ohrožené největšími katastrofálními povodněmi až miliarda lidí. S varováním přišla charitativní organizace Christian Aid. Nejvíce ohro…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.