reklama

Deset nezapomenutelných reklam z amerického Super Bowlu

Super Bowl je největší sportovní událostí světa. Světoznámé společnosti vynakládají značné finanční prostředky a čas na vytvoření skvělé reklamy. Diváci totiž nehltají pouze výkony nejlepších sportovců amerického fotbalu, netrpělivě očekávají i tradiční reklamní bloky. Loňský ročník sledovalo tuto sportovní událost podle serveru Statista.com rekordních 114 milionů diváku. Letos jejich počet klesl na 112 milionů. Přinášíme vám deset jedinečných reklam, které zazářily během této věhlasné události.

Mohlo by vás zajímat

1. The Man Your Man Could Smell Like, OldSpice (2010)

 Zdroj: Old Spice / YouTube

Pánská kosmetická společnost Old Spice v roce 2010 zahájila netradiční reklamní kampaň. Upoutávka promítnutá na Super Bowlu v roce 2010 se stala nejúspěšnější kampaní všech dob. Tato reklamní kampaň se stala podle serveru Mediaguru nejúspěšnějším počinem na sociálních sítích. Pouze na YouTube její videa zhlédly desítky milionů lidí.

2. 1984, Apple (1984)

 Zdroj: Robert Cole / YouTube.com

Svým způsobem již kultovní reklama, o jejíž protlačení na svět se zasloužil zakladatel technologické společnosti Apple Steve Jobs. Firma z Palo Alto tehdy čelila největší konkurenci v podobě rivala IBM. Jobs v tu dobu plánoval představit nový počítač Macintosh 128k. Chtěl jej uvést něčím epochálním, co předčí veškerá předchozí reklamní sdělení. Z toho důvodu si podle serveru Českýmac.cz najal reklamní agenturu Chiat/Day. Úkol dostal na starosti konkrétně Lee Clow. Tehdy se psal rok 1983. Reklamní agenturu napadla skvělá myšlenka spojená s knihou George Orwella 1984. Nový počítač měl symbolizovat revoluci v osobních počítačích. Jejich využití bylo určeno pro masovou společnost oproti neaktuální myšlence, kde počítač používá velká korporace. Tou byl přitom myšlen Orwellův Velký bratr. Macintosh se tak stal hrdinou bojujícím proti velkým a arogantních korporacím. Tou byla myšlena společnost IBM. Tvorbu reklamy si vzal pod svá křídla známý režisér Ridley Scott.

3. Wassup, Budweiser (1999)

 Zdroj: Every Super Bowl Ad / YouTube.com

Dalším nezapomenutelným počinem je reklama na americké pivo Budweiser. Hláška „Wassup!“ se stala ve spojitosti s tímto zlatavým mokem ve společnosti populární. Použilo ji v narážce na tuto reklamu i řada filmů. Budweiseru se podařilo díky reklamě vytvořit populární frázi, kterou používá prakticky celý svět. Pivovarnická společnost později vytvořila několik remaků této reklamy, které vždy slavily úspěch.

4. The Force, Volkswagen (2011)

 Zdroj: Autoblog / YouTube.com

Volkswagen je firmou, jež se může chlubit řadou povedených reklamních spotů. Některé zařadila i do reklamního bloku samotného Super Bowlu. Povedeným počinem je i reklama, která má v sobě vtipně zapojené prvky kultovního seriálu Star Wars. Toto propagační video se stalo podle serveru Digitaltrends.com nejčastěji sdíleným videem na Super Bowlu všech dob.

5. Cindy Crawford, Pepsi (1992)

 Zdroj: jciancio4 / YouTube.com

Tento reklamní spot dokonale ilustruje nevinnost mladých chlapců a vykresluje jejich nenasytnou touhu po Pepsi. Dospělé muže ovšem okouzlí svůdnost Cindy Crawfordové v krátkých kraťasech. Ve spojitosti s dětským nazíráním na svět a dospěláckou fantazií jde o velice kreativní nápad.

6. Síla mládí, Snickers (2010)

 Zdroj: FriedmanTech / YouTube.com

Výrobce tyčinek Snickers vymyslel zajímavou myšlenku pomocí hesla „Nejste to vy, když máte hlad.“ Ve spojitosti s těmito větami vytvořil vtipný video spot. Reklamě dodává šťávu i díky působení známé herečky Betty Whitové.

7. Přístupný čemukoli, Budweiser (2014)

 Zdroj: MinistryFilmcom / YouTube.com

Budweiser je ve Spojených státech známý pro skvělé reklamy. Tentokrát přistoupil k její tvorbě obzvláště originálním způsobem, když ji pojal jako reality show. Svůdná žena si přisedne v baru k nic netušícímu muži. Nabídne mu pivo pod jednou podmínkou. Musí být přístupný čemukoli. Podívejte se na to sami.

8. Dítě, E-Trade (2008)

 Zdroj: everythingjaydotcom / YouTube.com

Další silnou zbraní, která působí při marketingu, je použití čehosi roztomilého. V tomto případě jde o společnost, která obchoduje s akciemi na internetu. Své klienty přesvědčuje prostřednictvím dítěte, které hovoří o tom, jak je investování jednoduché. Když to může zvládnout ono, tak to pak dokáže kdokoli.

9. Štěne, Budweiser (2014)

 Zdroj: Budweiser Brasil / YouTube.com

Do třetice tu máme reklamu s dílny společnosti Budweiser. Jde opět o video, které zahraje na emoce a dokáže splnit skvěle svůj účel. V tomto videu vystupuje štěně, které se odmítá odloučit od svého přítele. Paradoxem je skutečnost, že jde o koně. V divákovi to evokuje určitou vazbu přátelé navždy. To může spojit i lásku k samotnému pivu a vybudovat požadovaný „lovemark“.

10. Zlomil jsi mi srdce, Pepsi (1996)

 Zdroj: ClassicCommercials4U / YouTube.com

Vtipně vymyšlená srovnávací reklama v podání společnosti Pepsi. Muž rozvážející Coca-Colu se nenápadně rozhodne vzít si ze sousedního mrazícího boxu Pepsi kolu. Ta ale jeho práci jako distributora Coca-Coly bere jako nevěru, a tak se mu za to patřičně odvděčí.

 

 

Zdroj: Statista.com, Mediaguru, Ceskymac.cz, Digitaltrends.com

Deset nezapomenutelných reklam z amerického Super Bowlu Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Rusko dojednalo v Aleppu dvoudenní příměří

    Společnost ·

    Rusko zprostředkovalo osmačtyřicetihodinové zastavení palby v syrském Aleppu. Oznámila to agentura TASS s odvoláním na informaci ministerstva obrany. Příměří, údajně d…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.