CEO Kooperativy létá ve volném čase jako pilot ČSA: „Udržuje mě to nohama na zemi“

Martin Diviš, generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Kooperativa, ve svém volném čase létá jako řadový dopravní pilot. Příjmy ze svého hobby dává na charitu. V magazínu Zet Light říká, že řízení dopravního letadla může být pro řízení firmy s téměř čtyřmi tisíci zaměstnanci inspirací. 

Diviš, který většinu pracovního týdne vede v současnosti největší tuzemskou pojišťovnu, tráví část volného času v kokpitu dopravních letadel. Létání je pro mě „obrovský relax a čištění hlavy“  - způsob, jak se oprostit od každodenních manažerských starostí, říká.

V rozhovoru pro Studio Zet, který připravil Martin Burda, hovoří Martin Diviš také o tom, jaké jsou mezi řízením velké firmy a pilotováním letadla paralely. „Je potřeba myslet dopředu a očekávat různé události, ne je řešit, až když nastanou,“ řekl.

Diviš začal pracovat v Kooperativě v roce 1994. V roce 2005 byl jmenován vrchním ředitelem a členem nejužšího vedení Kooperativy a o rok později se stal náměstkem generálního ředitele. V roce 2008 se ujal pozice generálního ředitel a od května 2009 se stal členem představenstva Vienna Insurance Group (VIG), jedné z vedoucích pojišťovacích skupin v zemích střední a východní Evropy.  

Kariéra předsedy představenstva generálního ředitele musela být velmi náročná. Jak přišel ten nápad pořídit si ještě takového náročného koníčka? Kdy jste se poprvé dotknul kniplu?

Toužil jsem po tom už jako malý kluk. Dlouhou dobu se mi to nepovedlo a až v nějakých pětadvaceti letech jsem začal létat na malých letadlech. Byla to tehdy shoda náhod. S kamarádem jsme hledali způsob, jak si zalétat a jak si létání zaplatit. 

Vymysleli jsme si program, kde jsme v pátek a v neděli létali kolem Prahy a kolem příjezdů hlavních dálnic, které vedou z Prahy a do Prahy. Do rádia jsme předávali tyto informace z letadla. Pro ně to bylo zajímavé, dali za to reklamní časy, neboli možnost financování letů. Tak začalo moje létání. Každý pátek a neděli jsem létal kolem Prahy na malých letištích jako je Kladno nebo Benešov. Přistávali jsme a říkali Pražanům, jestli mohou bez problémů jezdit, nebo jestli skončí v kolonách.

 

Pak jste ale získal licenci obchodního pilota, je to tak?

Člověk, ať dělá cokoliv, tak to má dělat naplno a pořádně. Řekl jsem si, že ultra light mi nestačí a chci se učit dál, takže jsem přešel na malá letadla a udělal si privátního pilota, potom licenci obchodního pilota. Byl to můj koníček, spíš zábava, než práce - a je tomu tak dodnes.

Létal jsem pro malé taxi společnosti s menšími letadly, kde člověk pozná různá evropská letiště. To všechno jsem dělal v pátek večer a o víkendu. V té době jsem neměl rodinu, takže čas jsem si na to našel. Musím říct, že to pro mě, i když to tak nevypadá, byl obrovský relax a čištění hlavy - neměl jsem tam starosti z pojišťovnictví, z Kooperativy, z řízení lidí. Řízení letadla mi stačilo.

 

Dnes vám v letadle ale často za zády sedí dvě stě lidí. To si ještě pořád v dopravním letadle čistíte hlavu?

Budete se divit, ale ano. Mluvil jsem o tom i s psychology - jak je možné, že když přijdu z letu, tak jsem sice fyzicky i psychicky unavený, ale psychicky jinak, než  když přijdu z jednání představenstva, ze složitých porad. Oni mi řekli, že v letadle zapínám úplně jinou část mozku. Když přijdu do letadla, tak nikoho nezajímá, jestli jsem generální ředitel a řídím tisíce lidí v podniku. Jsem za to hrozně rád, tak to má být. Musím dobře odvést práci, profesionálně zvládnout let a spolupracuji tam s jinými lidmi, kterých si velmi vážím, protože létání je většinou o obrovské profesionalitě, ale i o obrovském srdci. Je to jedno z povolání, kde lidé často dělají opravdu něco, co je baví. A nikoho tam nezajímá, jestli jsem generálním ředitelem Kooperativy. Pro mě je to vstup do jiného světa a paradoxně mám pocit, že mě létání udržuje nohama na zemi.

V článku najdete pouze vybrané pasáže z rozhovoru. Celý záznam zvuku si můžete poslechnout v playeru výše.

Zdroj: Zet

CEO Kooperativy létá ve volném čase jako pilot ČSA: „Udržuje mě to nohama na zemi“ Foto: ČTK: Martin Diviš, 16. 10. 2008

reklama

Další články

  1. Rusko zakázalo dovoz cukrovinek z Ukrajiny

    Byznys ·

    Rusko zakázalo dovoz cukrovinek z Ukrajiny a blokádu odůvodnilo ochranou spotřebitelů. Ruská státní kontrola totiž zjistila porušení zákonů u některých značek ukrajins…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.