Ceny mobilních operátorů hodnotí nepříznivě téměř 50 procent Čechů

Ceny mobilních služeb v Česku hodnotí nepříznivě 44 procent lidí. Opačný názor zastává přes pětinu Čechů. Přesto jen 11 procent zákazníků plánuje v příštím půlroce změnit svého mobilního operátora. Vyplývá to ze zveřejněných výsledků červencového průzkumu agentury Nielsen Admosphere, do kterého se zapojilo přes pět stovek členů české internetové populace.

Cenovou úroveň mobilních služeb v Česku hodnotilo jako velmi nepříznivou 16 procent respondentů. Dalších 28 procent ji označilo za spíše nepříznivou. Opačný názor zastávalo 22 procent dotázaných a podle 29 procent lidí nejsou ceny u českých operátorů ani vysoké, ani nízké. Zbylých šest procent účastníků průzkumu volilo odpověď "nevím".

Nejpozitivněji hodnotili ceny mobilních operátorů mladší uživatelé ve věku 15 až 34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži. Nepříznivý postoj k cenové politice operátorů vyjádřilo 51 procent z nich, zatímco u žen se podíl nespokojených dostal na 37 procent.

Výzkum také ukázal, že dotázaní z řad české internetové populace nemají o změnu operátora příliš velký zájem. "Pouze 11 procent zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 procent klientů," uvádí společnost Nielsen Admosphere. Nejčastějším důvodem ke změně je výhodnější cena.

Jedním ze způsobů, jakým se telekomunikační firmy snaží získat nové a udržet stávající zákazníky, je reklama. Největším inzerentem v segmentu mobilních operátorů je společnost O2, která za první pololetí umístila reklamu v celkové ceníkové hodnotě 376 milionů korun, zjistila společnost Nielsen Admosphere.

Druhé místo patřilo společnosti T-Mobile. Její kampaně dosahovaly hodnoty 366 milionů korun. Reklama Vodafone měla cenu 230 milionů korun, přičemž výdaje Vodafonu na reklamu v prvním pololetí jako u jediného operátora v Česku meziročně klesly.

Průzkum spokojenosti Čechů s cenami mobilních operátorů provedla agentura Nielsen Admosphere letos v červenci na reprezentativním vzorku 517 respondentů. Dotazovaným bylo nejméně 15 let.

 

 

Zdroj: ČTK

Ceny mobilních operátorů hodnotí nepříznivě téměř 50 procent Čechů Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Toyota investuje do Uberu stovky milionů dolarů

    Byznys ·

    Japonská automobilka Toyota investuje 500 milionů dolarů (11 miliard korun) do provozovatele alternativní taxislužby Uber Technologies. Investice je součástí plánu na …

  2. Ďábelsky dobrá uzenina z libereckého kraje

    Komerční sdělení ·

    Liberecký kraj s malebnou krajinou proslul především bižuterií a sklářstvím. Najdeme zde také řadu architektonických památek, jako je unikátní dřevěný kostelík sv. Mik…

  3. Čína by mohla zrušit politiku jednoho dítěte

    Společnost ·

    Čína směřuje podle všeho k úplnému zrušení omezení porodnosti. Vyplývá to z připravovaného nového občanského zákoníku, který má schválit tamější parlament v roce 2020 …

  4. Apple představí tři nové iPhony

    Tech ·

    Americká společnost Apple se chystá v brzké době uvést na trh tři nové telefony. Přístroje budou mít bezrámečkový design a lišit se budou cenou, vlastnostmi i rozměry.…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.