AutoZet: Test rychlé Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, novinky blížícího se autosalonu v Paříži

V novém vydání magazínu AutoZet se dozvíte novinky ve spojitosti s velkým podzimním autosalonem v Paříži. Některé automobilky totiž začínají zveřejňovat první informace. Také se můžete dočíst, jaké technologie se v autech chystají, jaký nový světový rekord je zapsán v Guinnesově knize rekordů. Také otestujeme novou a zatraceně rychlou Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde.

AKTUALITY

Autosalon v Paříží se na konci září stane místem premiéry nové generace Kii Rio. Design je dílem návrhářských studií automobilky v Německu, Kalifornii a Jižní Korey a vyznačuje se jednoduchostí a přímočarostí. Nové Rio bude mít delší rozvor a celkově vyváženější proporce než předchůdce. Podle prohlášení Kii má být nové Rio na vrcholu své třídy z pohledu výbavy bezpečnostními technologiemi, širokými možnostmi konektivity a atraktivním designem. Nakonec bude mít na co navazovat, aktuální generace se jen za loňský rok prodalo přes 473 000 vozů. Výroba nové Kii Rio bude spouštěna na konci roku, začátkem toho příštího se objeví v showroomech evropských dealerů.

Honda představila dvě atraktivní speciální edice ostrého Civicu Type R. Jmenují se Black Edition a White Edition, ke standardní výbavě přidávají stylistická vylepšení a unikátní provedení interiéru vycházející z nejvyšší úrovně výbavy GT. Díky tomu najdete výrazné červené prvky na předním nárazníku i zadním křídle, kryty zpětných zrcátek a bočnice zadního křídla jsou v unikátní metalíze Rally Red. V interiéru jsou sedadla obou speciálních edic čalouněna černým semišem s červenými prvky a s dvojitými švy. Výdechy ventilace jsou lemovány charakteristickými červenými doplňky. Honda Civic Type R v provedení Black Edition a White Edition má stanovenu základní cenu 982 800 korun.

Pražské taxislužby Modrý anděl a Speed Cars se sloučily. Důvodem spojení je potřeba navázat spolupráci se strategickým partnerem. Obě společnosti tak tímto krokem zahájily cestu ke společnému cíli – do budoucna chtějí usilovat o pozici největšího a nejkvalitnějšího poskytovatele taxislužeb v Praze a prostřednictvím nových technologií posunout tento obor podnikání blíže k zákazníkům. Díky sloučení se vozový park rozšířil na více než 500 aut a díky 30 operátorům a dispečerům bude v exponovaných měsících možno realizovat až 100 tisíc jízd. Zákazníci se tedy v důsledku sloučení obou taxislužeb komplikací obávat nemusejí, naopak – mělo by přijít jejich zkvalitnění.

Harley-Davidson zaplatí pokutu 12 milionů dolarů, tedy v přepočtu 286 milionů korun, za prodej zařízení, která zvyšují výkon jeho motorek, avšak zároveň vedou ke zvýšení emisí nad povolené limity. Společnost však v rámci mimosoudního urovnání sporu vinu za porušování zákonů nepřiznala a uvedla, že s názorem federálních úřadů nesouhlasí. Vládní úřady tvrdí, že společnost prodala od roku 2008 zhruba 340 000 tzv. supertunerů typu Screaming Eagle, které zvyšují výkon motoru prostřednictvím úpravy systému kontroly emisí.  Nejpozději do 23. srpna měl Harley-Davidson zastavit prodej těchto supertunerů a musel také všechna tato zařízení dodaná do prodejen odkoupit zpět a zničit. Společnost také musí investovat tři miliony dolarů do některých projektů na snižování emisí.

Společnosti Volvo a Uber spojily své síly, aby spolupracovaly na vývoji autonomních vozů příští generace. Podepsaly proto smlouvu o společném projektu, jehož smyslem je vyvinout nová auta, do kterých bude možné postupně integrovat nejnovější technologie z oblasti autonomního řízení až do zkonstruování vozidla, které nebude potřebovat řidiče. Tato základní auta bude vyrábět Volvo, od kterého je následně odkoupí Uber. Celý projekt s rozpočtem 300 milionů dolarů bude financován oběma společnostmi. Princip spočívá v tom, že Volvo a Uber budou využívat stejná základní vozidla k vývoji dalšího stupně své vlastní strategie autonomního řízení. Díky tomu bude mít Uber možnost vybavovat základní auta svými vlastními systémy autonomního řízení. Stejným způsobem bude postupovat i Volvo, jehož cílem je představení vozidla, které bude schopno řídit zcela automaticky.

Ford instaloval ve svém výrobním závodě vznětových motorů v britském Dagenhamu moderní výrobní linku na zcela nové diesely Ford 2.0 EcoBlue. Automobilka očekává, že ve srovnání s dosavadní linkou na motory 1.8 TDCi bude mít nové zařízení až o 50 procent menší spotřebu vody a elektrické energie. Dagenham je celosvětově největším závodem Fordu na výrobu vznětových motorů. Při výrobní kapacitě 350 000 motorů ročně bude spotřeba vody na jeden vyrobený motor patřit k nejnižším ze všech výrobních linek Fordu. Ve srovnání se stavem z roku 2011 by měla nová linka ušetřit až 17,5 milionu litrů vody ročně. To by stačilo k naplnění sedmi olympijské plaveckých bazénů.

 

TEST – Alfa Romeo Giulia QV

Alfa Romeo uvedla dlouho očekávaný model Giulia na český trh teprve před pár týdny. Podle prohlášení automobilky se jedná o důležitý model, který ji má vrátit zpátky do sedla. Při národní prezentaci jsem mohl krátce vyzkoušet jak verzi s dieselem, tak vrcholnou variantu QV. A tu jsem si také objednal do klasického testu. 

Silnou stránkou italských aut a Alfy Romeo obzvlášť byl a je design. Giulia Quadrifoglio Verde je prostě nádherné auto, v červené barvě karoserie s doplňky z karbonu, na nichž je přiznaná struktura, to prostě nenechá chladným ani člověka, který se o auta moc nezajímá. Krátký přední převis, nárazník z rozměrnými vstupy vzduchu, rozšířené blatníky a prahy, velká tmavá kola a z poza nich prosvítající rozměrné brzdové kotouče s červenými brzdiči – řekněte sami, odolali byste?

Také uvnitř umí Alfa zahrát na tu správnou strunu. Výrazně konturovaná sedadla, černé čalounění prošívané  červenou nití, černé krytí sloupků a stropnice, správně velký volant a k tomu ještě i hodně nízký posez za ním, v tomhle interiéru se prostě budete cítit dobře. Tedy pokud vám jde o sportovní atmosféru. Pokud jste rýpalové, spíše vás bude iritovat na dnešní dobu nedostatečné rozlišení displeje mezi tubusy s otáčkoměrem a rychloměrem, mizerná navigace nebo sem tam ne úplně lícující díly. Bohudík i bohužel je Giulia Alfou se vším všudy, s tím co na ní miluji, i s tím co mi na umí hnout žlučí. Škoda těch nedostatků, protože pocitově je Giulia uvnitř moc prima auto.

Opravdový klenot Giulie Quadrifoglio Verde se ukrývá pod kapotou – dvěma turbodmychadly přeplňovaný V6 o objemu 2,9 litru. Alfa kolem něho trochu mlží, ale proslýchá se, že s jeho vývojem pomáhalo Ferrari a že je hodně příbuzný s motorem, který má model California T. Nepopiratelným faktem je, že má 510 koní a 600 N.m, to jsou parametry, které 1580 kg těžkou Giulii QV dotlačí na 100 km/h za 3,9 sekundy a dovolí ji jet maximálně 307 km/h!

Testované auto bylo osazeno šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, za příplatek může být i osmistupňový automat, a manuál vám tak nějak dává větší spojení s autem. Její řazení by mohlo být přesnější, ale mechaničnost procesu řazení je neoddiskutovatelná. Převodovka má také dlouhé zpřevodování, takže na „dvojku“ není problém jet nějakých 130 km/h, a když po dálnici pojede na „čtyřku“ 150 km/h, nepřijde vám to divné, protože motor je tichý a ani moc netočí. Ani s dlouhými kvalty ale Alfě síla nechybí a motor se lehce a rád vytáčí. To je prostě paráda. Při překročení zhruba 3500 min-1 se změní zvuk linoucí se z výfuků v řev, který umí snad jen italská auta. Giulia QV je prostě o emocích.

A pak je tu podvozek. Už u dieselové Giulie je krásně poddajný, ale pevný a u Giulie Quadrifoglio Verde je to o několik řádů posunuto. Auto je krásně pevné, ale i na velkých kolech krásně poddajné. Vlastně ani při poskakování v ulicích Prahy vám nepřijde nepohodlné. V tom se podle mého zásadně liší od BMW M3, s nímž je Giulia QV neustále srovnávána. M3 je přesná, nekompromisní a zaměřená především na okruhy, ale do běžného života se moc nehodí. Alfa je rychlá, pevná, poddajná a hravá. M3 by byla ve finále asi rychlejší, ale Giulia není tak tvrdá, je větší chuligán a parťák a víc se hodí pro každodenní ježdění. Asi nejlepší přirovnání je, že je s ním svezení jako s větším a výkonnějším BMW M2.

Alfa Romeo Giulia v provedení Quadrifoglio Verde je auto, které vás prostě nenechá chladným. Umí sehrát to správné divadlo, aby vzbudilo emoce, na nichž si postupně vytvoříte závislost. Její vzhled, atmosféra interiéru, zvuk motoru, lehkost, s jakou se pohybuje, a podvozek, který zprostředkovává výborné svezení a dovoluje jí být používána každý den, to jsou věci, kvůli který se dá Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde milovat. Některé detaily, zpracování a třeba i základní cena 2 045 000 korun, to jsou zase věci, s nimiž se musíte srovnat, pokud ji opravdu chcete. A že chtít ji je tak snadné...

 

ZAJÍMAVOSTI

Audi přišlo s novým systémem tlumičů, který snižuje spotřebu paliva a zvyšuje komfort. Prototypy s označením eROT, které nahrazují klasické hydraulické teleskopické tlumiče, jsou elektromechanické rotační tlumiče. Audi slibuje, že díky nim bude jízda ještě komfortnější. Princip systému eROT je jednoduchý. Každý výmol, každá nerovnost i každá zatáčka je zdrojem kinetické energie, která je současnými tlumiči pohlcována a přeměňována na ztrátové teplo. Tuto energii Audi hodlá využívat a dodávat ji do palubní elektrické sítě s napětím 48 V. Získávání energie bude hrát v mobilitě budoucnosti stále významnější roli a tohle je jeden ze způsobů jako ji rekuperovat.

Ford představil cíl dovést v roce 2021 ke komerčnímu nasazení plně autonomní vozy pro služby zaměřené na sdílenou jízdu nebo spolujízdu. Proto majetkově vstupuje do několika technologických společností, které se zabývají vývojem systémů použitelných v autonomních vozech a s dalšími v této oblasti spolupracuje. Zároveň zdvojnásobí svůj tým v Silicon Valley a rozšíří kampus v kalifornském městě Palo Alto. V návaznosti na více než deset let výzkumu a vývoje chce Ford již u svého prvního plně autonomního modelu dosáhnout samostatné jízdy úrovně 4 dle mezinárodní definice SAE. To znamená, že nebude mít volant ani pedály. Bude určen ke komerčnímu nasazení v přepravních službách jako je ride-sharing a Ford jej plánuje vyrábět ve velkých objemech.

Slunečné prázdninové počasí nahrává v posledních týdnech prodejům ojetin se studenými odstíny karoserie. Potvrzuje to fakt, že kromě objektivních hledisek se při nákupu auta kupující rozhodují čistě subjektivně, podle aktuálního rozpoložení. Společnost Auto Palace eviduje za poslední měsíc nárůst prodejů ojetých aut právě se studenými barvami karoserie. Byť jsou tyto odstíny populární i v jiných měsících, nárůst přes prázdniny je evidentní. Nejpopulárnější zůstává bílá, za níž následují šedá, stříbrná a modrá metalíza. Nárůst v prodejích těchto barev je téměř 25 %. Ze statistik také vyplývá, že v létě nakupují ojetiny více muži (67 %), jejichž potřeba schovávat se před horkem může být větší než u žen, které se všeobecně sluní raději.

Výrobce bílé elektroniky Gorenje se spojil s koncernem Volkswagen a vytvořil exkluzivní řadu retro chladniček, jejíž předlohou se stal ikonický design legendárního VW T1 „Bulli“ z poloviny 20. století. Speciální edice retro ledničky má dveře vyvedené ve dvoubarevném provedení, zaoblené hrany, robustní rukojeť a kultovní logo. Je to jako kdyby tento klasický obytný automobil zaparkoval přímo ve vaší kuchyni. Po funkční stránce je zase chladnička vybavena nejmodernější chladící technologií ION. K dostání je v tyrkysové barvě Baby blue nebo červené v kombinaci s champagne. 

Se zarudlýma očima dokončila pětice hráčů vyčerpávající dvoudenní maraton za volantem virtuálního závodního vozu Ford GT ve hře Forza Motorsport 6. Byl tak stanoven nový světový rekord v délce hraní závodní hry zapsaný Guinnessově knize rekordů. Účastníci vydrželi na simulátoru závodit celkem 48:29:21. Za tu dobu ujeli na okruhu v Le Mans 3015 kol a 41 004 virtuálních kilometrů. Během pokusu se občerstvovali kraťoučkým spánkem, energetickými nápoji a sladkostmi. Zápis do Guinnessovy knihy rekordů byl později formálně oznámen na stánku společnosti Microsoft na veletrhu Gamescom, největší evropské přehlídce interaktivních her, jež se koná v Kolíně nad Rýnem.

Hitem letošního léta je chytání kreslených postaviček ve hře Pokémon GO. Škoda Auto ji ale před pár dny svým zaměstnancům zakázala. Důvod je prostý, mladoboleslavská automobilka se obává možné špionáže, protože principem hry Pokémon Go je hledání postaviček za pomocí GPS a fotoaparátu. Všechna data, která chytrým telefonem projdou, se ukládají na servery výrobce hry a tak k nim mohou mít přístup i hackeři. Škoda chce zároveň předejít nejen snížené morálce, ale také možným pracovním úrazům, protože zaměstnanci se často více než chůzi po areálu automobilky, věnovali displeji mobilního telefonu. Koncern Volkswagen ve všech prostorách společnosti tuto hru zakázal již před pár týdny a dá se očekávat, že další automobilky budou následovat.

 

NOVINKY

Nový koncept luxusní divize Mercedesu, kterou známe pod jménem Maybach, naznačuje, že značka znovu koketuje s myšlenkou luxusního dvoudveřového modelu té nejvyšší třídy. Luxusní studie se jmenuje Vision Mercedes-Maybach 6 a představena byla při Concours d’Elegance v kalifornském Pebble Beach. Design odkazuje na historii automobilky, přičemž nejvíce zaujme extrémně dlouhá kapota s minimálním předním převisem. Vision Mercedes-Maybach 6 má podlahu vyplněnou bateriemi, které vozu dovolují teoretický dojezd až 500 km. O samotný pohon se stará čtveřice elektromotorů, v každém kole je umístěný jeden. To vytváří možnost vektorování točivého momentu a tím i zajištění téměř ideálního chování v zatáčkách. Podle automobilky dosahuje pohonná soustava kombinovaného výkonu až 750 koní, akceleraci z 0 na 100 km/h koncept luxusního kupé zvládne za méně než 4 sekundy a maximální rychlost přesahuje 250 km/h.

Range Rover Sport prošel pro modelový rok 2017 několika změnami. Mezi ty hlavní patří nové technologie autonomního řízení, rozšíření palety barev nebo nabídky motorů. Tu doplnil nový dvoulitrový diesel Ingenium přeplňovaný dvěma turbodmychadly a disponující parametry 240 koní a 500 N.m. Ten nahrazuje třílitrový diesel v provedení TDV6, má nižší spotřebu paliva, je lehčí, přináší lepší odezvu na plyn, větší agilitu a srovnatelnou dynamiku. Verze s novým motorem se bude od ostatních odlišovat jedinou dvojitou koncovkou výfuku, ostatní verze zůstanou v provedení s jednou jednoduchou koncovkou na každé straně zadního nárazníku. Vedle nového motoru byla do Range Roveru Sport modelového roku 2017 implementována řada technologií autonomního řízení. Jde například o asistent pro tažení přívěsu, asistent hlídání mrtvého úhlu nebo inteligentní omezovač rychlosti. Zákazníci si mohou modernizovaný Range Rover Sport objednávat již nyní, první vozy se k nim dostanou na konci listopadu.

Systém Autopilot od Tesly už svým označením budí pocit, že ho zapnete a tím to pro vás coby řidiče končí. Jenže tak to úplně není, což ukázalo několik nehod a poukazovalo na to také například Volvo. Americké zastoupení Volva před pár dny ale udělalo stejnou chybu. Na Twitteru zveřejnilo video, ukazující systém Pilot Assist v novém Volvu S90, který ale v popisku prezentuje jako systém schopný samostatné jízdy. V podstatě jde ale stejně jako u Tesly a dalších automobilek o rozšířený adaptivní tempomat. Tiskový mluvčí amerického zastoupení Volva později označil prezentaci systému Pilot Assist za chybu s tím, že jde pouze o aktivní asistent, díky kterému má být řízení bezpečnější. Řidič ale musí mít pořád ruce na volantu. 

 

MOTORSPORT

Volkswagen nabídl všem fanouškům WRC od domácí Německé rallye novou informační službu. Během soutěží mistrovství světa mohou být fanoušci neustále informováni o aktuálním dění zprávami, výsledky, fotografiemi, videy nebo zvukovými záznamy rozhovorů prostřednictvím komunikační aplikace WhatsApp. Fanoušci mají možnost přihlásit se k odběru informací prostřednictvím internetových stránek Volkswagen Motorsportu, které se automaticky přizpůsobují všem běžným koncovým zařízením, včetně chytrých telefonů. Příjem zpráv lze přímo ovládat odesláním příkazů Start nebo Stop z aplikace WhatsApp. Uživatelé zůstávají při příjmu zpravodajství vždy v anonymitě, mohou však prostřednictvím individuálního chatu navázat přímý kontakt s týmem.

Dani Sordo, který skončil minulý víkend druhý v Německé rallye, se tento týden s Hyundaiem dohodl na prodloužení smlouvy o další dva roky až do konce roku 2018. Sympatický Španěl tak budeme moci zbývající podniky sezóny odjet bez zbytečného tlaku. Smlouvu s Hyundaiem má na příští rok také Novozélanďan Hayden Paddon. Naopak kontrakt Thierryho Neuvilla na konci roku vyprší a šéf Citroenu Yves Matton se nechal slyšet, že by si Belgičana dovedl představit v nové C3 WRC po boku Krise Meeka.

Volvo při minulém podniku mistrovství světa cestovních vozů dalo v privátním testu šanci Argentinci Nestoru Girolamimu a ten na tým udělal takový dojem, že pro příští závod v japonském Motegi v sestavě Volva nahradí Roberta Dahlgrena. Nestor Girolami je dvojnásobný šampion jihoamerického šampionátu cestovních vozů Super TC2000 a bude chtít v Motegi zazářit natolik, aby si tím vysloužil místo pro celou příští sezónu. Robert Dahlgren se ve zbytku letošní sezóny bude soustředit na zisk titulu ve skandinávském šampionátu cestovních vozů, kde je ve velice slibné pozici.

 

 

Zdroj: Zet

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

· Zdroj: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

AutoZet: Test rychlé Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, novinky blížícího se autosalonu v Paříži Foto: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

reklama

Další články

  1. Poslední „svezení“ v Rolls-Royce Phantom

    Tech ·

    Britský výrobce luxusních vozů Rolls-Royce letos po 13 letech ukončí výrobu sedmé generace svého modelu Phantom. Nová vlajková loď značky přijde na trh až v roce 2018.…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.