Auto ZET: Test Jaguar XE; na český trh přichází šestá generace Fordu Mustang

Nové vydání motoristického magazínu Auto Zet přináší test Jaguaru XE, kterým se britská automobilka vrací zpět do segmentu prémiových vozů. Auto Zet také představí dvě novinky uvedené na český trh. Jde o modernizovanou verzi vozu Mitsubishi Outlander a v pořadí šestou generaci legendárního Fordu Mustang. Vedle toho se také v magazínu dočtete o dalších novinkách, které připravili výrobci aut pro autosalon ve Frankfurtu, který startuje už příští týden.

AKTUALITY

Toyota mimo jiné na autosalonu ve Frankfurtu představí novou generaci hybridního modelu Prius. Podle zveřejněných fotografií je patrné, že vzhled nového Priusu je inspirován vodíkem poháněným modelem Mirai. Nová modulární platforma dovolila vůz udělat lehčí, prostornější, disponuje větším zavazadlovým prostorem a karoserie je také o 60 % tužší. Toyota zatím neprozradila, jaký spalovací motor je v novém Priusu použit, ale opět pracuje v Atkinsonově cyklu, má o 40 % vyšší tepelnou účinnost a vykazuje o 10 % nižší spotřebu. Nové akumulátory jsou menší a lehčí, ale mají větší kapacitu a v průběhu životnosti by nemělo docházet k jejímu snižování. Vedle klasického hybridu bude k brzy k mání také plug-in hybridní verze s dojezdem v čistě elektrickém režimu přes 50 km. K prvním zákazníkům by se nová generace Toyoty Prius měla dostat ještě před koncem letošního roku.

Renault zveřejnil několik prvních fotografií a krátkou tiskovou zprávu k nové generaci modelu Megane, který bude mít svou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Ve srovnání s minulou generací je nižší a širší, má větší rozchod kol i delší rozvor. Nový Megane využívá stejnou novou platformu jako například modely Kadjar, Espace nebo Nissany Qashqai a Pulsar. K pohonu by měly sloužit zážehové motory 1.2 a 1.6 TCe a diesely 1.5 a 1.6 dCi. Renault na uveřejněných fotografiích rovnou ukázal sportovně raženou verzi GT s atraktivními doplňky, kterou by měl pohánět stejný motor jako vrcholnou verzi Nissanu Pulsar s parametry 190 koní a 240 Nm. Více informací se dozvíme už příští týden.

Dodávky upravené pro aktivní styl života jsou dnes „in“ a se svou troškou přispěchá na frankfurtském autosalonu Opel, i když zatím pouze ve formě konceptu. Opel Vivaro Surf má několik zajímavých prvků – například multimediální systém s velkým dotykovým displejem nebo pneumatické odpružení zadní nápravy, které dovoluje měnit světlou výšku. Ve srovnání s běžným Vivarem jsou v konceptu použity kvalitnější materiály a vše je lépe zpracované. Na výběr je pěti- nebo šestimístné provedení, ve výbavě nechybí dálkově ovládané posuvné dveře, vícezónová klimatizace nebo vyhřívané sedačky. K pohonu konceptu byl zvolen diesel 1.6 CDTi s výkonem 140 koní a točivým momentem 340 Nm. Pokud Vivaro Surf Concept vzbudí u návštěvníků dostatečný zájem, je Opel připraven vyrobit alespoň pro některé trhy omezený počet těchto vozů.

Rumunská Dacia na autosalonu ve Frankfurtu ukáže výrazně modernizované motory pro své modely Logan, Duster a Sandero, které plní emisní normu Euro 6. A společně s nimi bude vůbec poprvé uvedena do modelů Logan a Sandero samočinná převodovka. Dacia ji říká Easy-R a k dispozici bude v kombinaci s motorem 0,9 TCe s výkonem 90 koní. Jedná se v podstatě o robotizovanou převodovku a nikoli klasický automat s hydrodynamickým měničem. Výhodou tohoto řešení je nízká hmotnost, nižší náklady na výrobu a neztrácí se v ní výkon. Kolik se bude za tuto převodovku připlácet zatím oznámeno nebylo, ale dá se očekávat suma okolo 25 000 korun a tím by se z Loganu a Sandera mohly stát jedny z vůbec nejlevnějších aut vybavených samočinnou převodovkou.

Konec prázdnin a pomalu se blížící podzim je pro Alcar Bohemia znamením pro spuštění tradiční prodejní akce Elegance i v zimě. Ta se týká některých modelů litých kol, které Alcar vzhledem k jejich jednoduchému designu a tedy snadnému čištění doporučuje k používání v zimních měsících a zároveň je nabízí za zajímavější ceny. Letos do Elegance i v zimě spadá celkem 10 různých designů kol značek AEZ, Dotz, Dezent a Enzo, a to včetně dvou naprostých novinek v nabídce – kol Dezent TX ve stříbrné a grafitové barvě. Kola jsou dostupná v nejrůznějších rozměrech i ve čtyř- a pětiděrovém provedení.

 

TEST – Jaguar XE 20t

Jaguar XE byl první velkou novinkou britské automobilky přichystanou na rok 2015. Jaguar se s ní vrací do segmentu prémiových vozů střední třídy a XE je tak jakýmsi entry modelem do světa vozů této automobilky. Při mezinárodním představení v Rakousku jsem měl možnost vyzkoušet verzi s kompresorem přeplňovaným zážehovým V6, tentokrát jsem do testu dostal verzi s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem.

Jaguar do vývoje nového modelu XE investoval přes 3 miliardy liber, vyvinul pro něj zcela novou architekturu, 75 % karoserie je vyrobeno z hliníku a XE je tak nejlehčím autem ve svém segmentu. Například samotný skelet karoserie váží pouze 251 kg. Designeři se u XE snažili využít silných zbraní ostatních modelů. Příď je navržena v duchu současných Jaguarů s výraznou maskou chladiče a světlomety s LED denním svícením. Silueta kupé autu sluší a tak asi jediné místo, které na mne působí trochu rozpačitě, jsou koncové svítilny, které jsou ve srovnání se zbytkem auta až příliš konzervativní. Hodnocení vzhledu je ale věc subjektivní a klidně můžete mít jiný názor.

Také v interiéru je Jaguar XE inspirován ostatními modely, především F-Typem – stejný je volant i pozice za ním. Celkově vzato je interiér útulný a různými detaily odkazuje na další modely automobilky. Z pohledu řidiče je důležité, že se dá sedět pěkně nízko a volant lze celkem hodně přitáhnout k tělu, což přispívá k celkovému pocitu sportovnosti XE. Místa je uvnitř Jaguaru XE tak akorát, není ho nazbyt, ale ani se necítíte stísněni. Díky nízké siluetě vozu a hodně skloněnému čelnímu oknu by mohl být otvor pro nastupování pro řidiče urostlejších postav přece jen trochu stísněnější. Subjektivně je asi největší konkurent BMW řady 3 uvnitř nepatrně větší. Za zmínku stojí také velice dobré odhlučnění interiéru.

Jak bylo zmíněno v úvodu, testovaný vůz měl pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2.0 litru. Jaguar jej umí nabídnout ve dvou výkonových variantách – 200 koní pro verzi 20t a 240 koní pro verzi 25t. Já měl k dispozici tu slabší, která kromě 200 koní má také v rozsahu 1750-4000 min-1 točivý moment 320 Nm. Jedinou převodovkou je osmistupňový automat ZF a v této konfiguraci umí Jaguar XE akcelerovat z klidu na 100 km/h za 7,7 sekundy a jet maximálně rychlostí 237 km/h.

200 koní a 320 Nm vypadá na dobré svezení a pokud nečekáte nic víc, tak i je. Při ustálených rychlostech je motor tak dobře odhlučněn, že o něm nevíte. Jen po nastartování je jeho běh stejně jako u jiných zážehových čtyřválců s přímým vstřikem trochu tvrdší. Při potřebě rychle akcelerovat ale zjistíte, že osmistupňový automat musí hodně podřadit a motor s autem nejede tak lehce, jak byste si představovali. Hodně se vytočí, jeho zvuk není ničím, co byste si měli zamilovat a hlavně mu naprosto chybí nějaká výkonová špička. Takže prostě jen nějak vrčí, točí se, ale chybí mu jakýsi nadhled a samozřejmost, kterou umí dát V6. Nakonec tedy přijmete tuhle hru a raději s XE jezdíte na pohodu. V takovém případě je motor příjemný a i v dálničním režimu se spotřeba pohybuje okolo 8 l/100, mimo dálnice se dá jezdit okolo 7. A to zase není tak špatné, zejména když tabulková hodnota spotřeby v kombinovaném režimu zní 7,5 l/100 km.

Podvozkové komponenty jsou podobně jako větší část karoserie hliníkové a například přední nápravu s dvojitými příčnými rameny dostalo XE od sportovního F-Typu. Vzadu je pak nově vyvinuté víceprvkové zavěšení IntegralLink. Z pohledu podvozku jede Jaguar XE velice lehce a je cítit jeho výborné naladění, které je i v kombinaci s velkými koly a nízkoprofilovými pneumatikami dostatečně komfortní a i na ne úplně kvalitní cestě pěkně tlumí nerovnosti. Kontrola stability do přenosu výkonu na silnici zasahuje jemně a i její naladění je provedeno s velkým citem. To samé platí o elektrickém posilovači řízení, který se svým charakterem velice blíží hydraulickým jednotkám.

Jaguar XE se určitě nevyhne srovnávání s BMW řady 3, nelze říci, jestli je lepší nebo horší. Je jiný a rozhodně je hodně dobrý. Servíruje sportovnost trochu jiným způsobem než BMW. Přeplňovaný zážehový motor má slušný výkon, umí být hospodárný, ale chybí mu charakter, který by se k XE hodil. Noblesnost a jemnost celého vozu si žádá něco víc než čtyřválec – a tím je kompresorem přeplňovaný V6. Základní cena Jaguaru XE 20t s výbavou Pure je 1 018 699 korun, v nejvyšší výbavě Portfolio je to 1 173 000 korun, třílitr je jen ve výbavě S a za 1 527 000 korun, ale věřte, stojí to za to!

 

ZAJÍMAVOSTI

Velice pozoruhodný stroj na autosalonu ve Frankfurtu vystaví Honda. Koncept Project2&4 totiž kombinuje to nejlepší ze světa aut a motocyklů. Pouhé 3 metry dlouhé a 405 kg vážící vozítko je ultimativním okruhovým nářadím inspirující se v legendárním monopostu Hodna RA272 z roku 1965. O pohon se stará litrový V4 původem ze závodního motocyklu pro MotoGP, který v závodním provedení disponuje výkonem přes 230 koní. Tady je upraven na výkon 215 koní při 13 000 min-1 a přes dvouspojkovou převodovku jsou poháněna zadní kola. I tak to ovšem znamená, že tato dvoumístná okruhová hračka disponuje výkonovou hmotností 531 koní na tunu! Určitě by se našlo dost těch, kteří by za takové auto byly ochotni zaplatit i tučnou sumu. Uvidíme, zda to Hondu přiměje k výrobě alespoň omezeného počtu kusů.

Jak moc důležité jsou pro vás jízdní vlastnosti vašeho auta? Spousta řidičů si při výběru auta říká, že stejně jezdí opatrně a jízdní vlastnosti pro ně nejsou zrovna na vrcholu žebříčku priorit. Jenže když se potřebujete nenadále vyhnout překážce, přichází okamžik pravdy, ve kterém může jít o život, a tady se opomenutí jízdních vlastností může hodně vymstít. Proto se také provádí tzv. losí test, který posuzuje, v jaké rychlosti jsou auta schopna vyhýbací manévr zvládnout. Švédský magazín Teknikens Värld porovnal 24 současných kombíků z různých segmentů a výsledky si některé z nich asi za rámeček nedají. Vůbec nejlepší byla mezi testovanými vozy Honda Civic Tourer, která losí test zvládla při rychlosti 76 km/h. Jen o 1 km/h pomaleji to pak umí VW Golf Variant, Toyota Auris Touring Sports nebo BMW řady 3 Touring. Až podprůměrné 15. místo ze 24 obsadilo u nás tolik oblíbené Audi A6 Avant, Škoda Octavia Combi skončila 17., hned za ní Volvo V70 a VW Passat Variant byl dokonce až 20. Výsledkovou listinu pak uzavíral trojlístek jihokorejských kombi Hyundai i40, Hyundai i30 a Kia cee’d Sportswagon.

 

AKTUALITY

Zcela nový model představí na autosalonu ve Frankfurtu Rolls-Royce. Jedná se o kabriolet vycházející z kupé Wraith, který dostal jméno Dawn. Přes technickou příbuznost mají oba modely na karoserii společné pouze dveře a rám masky chladiče. Shodný je také dvěma turbodmychadly přeplňovaný V12 o objemu 6,6 litru s parametry 570 koní a 780 Nm. Ten navzdory nemalé hmotnosti 2560 kg auto rozjede na 100 km/h za 4,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Rolls-Royce Dawn má ve srovnání s kupé Wraith jinak naladěné pneumatické odpružení, výrazně zesílenou karoserii, o které automobilka tvrdí, že je to nejpevnější luxusní kabriolet na trhu, a klasickou plátěnou střechu je možné samočinně sloužit za 20 sekund. A cena? Zhruba 9,5 milionu korun.

O historicky prvním SUV od Bentley toho už bylo všude řečeno více než dost, ale v tomto týdnu byly konečně uvolněny oficiální informace a fotografie. Bentley Bentayga je představováno rovnou v nejsilnější motorizaci – se dvěma turbodmychadly přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem s uspořádáním do W. Výkon 608 koní pasuje Bentaygu do role nejvýkonnějšího SUV planety, točivý moment 900 N.m je k dispozici v rozmezí 1250-4000 min-1 a i jeho zásluhou bezmála 2,5 tuny těžké auto zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy a jede maximálně 301 km/h. SUV Bentley standardně jezdí na 20“ kolech, má pneumatické odpružení i aktivní stabilizátory a jen pro zajímavost, přední brzdové kotouče mají průměr 400 mm! V kombinovaném režimu se Bentayga podle tabulek spokojí s 12,8 l/100 km. K tomu přispívá jednak možnost vypínat polovinu válců a jednak osmistupňový automat umí při zařazení pátého a vyššího převodového stupně odpojit hydrodynamický měnič.

 

PŘEDSTAVENÍ – Mitsubishi Outlander

Minulý týden uvedlo Mitsubishi na český trh výrazně modernizovaný model Outlander. Vzhledem k množství a rozsahu provedených úprav se nedá mluvit o pouhém faceliftu, i když se pochopitelně měnila i vizáž vozu, především pak v předních partiích, Mitsubishi mluví o dynamickém štítu.

Japonská automobilka se ale zaměřila především na zvýšení tzv. vnímané kvality, kam mimo jiné spadá i nízká úroveň hluku a vibrací a zvýšení komfortu. Karoserie nového Outlanderu je díky výztuhám pevnější, tužší jsou také obě nápravy, mají dokonce dynamický tlumič vibrací, jiné naladění dostal elektrický posilovač řízení, s ohledem na přenos vibrací byl optimalizován design litých kol a s hlukem úspěšněji bojuje i silnější sklo čelní okna nebo uložení motoru a zadního diferenciálu do karoserie.

Mitsubishi rovněž zapracovalo na obou motorizacích. Atmosférický zážehový dvoulitr dostal systém plynule proměnného časování sacích a výfukových ventilů vylepšený ještě o plynule proměnný zdvih sacích ventilů, kterému Mitsubishi říká Smart MIVEC. Motor má nepatrně vyšší výkon 150 koní, o kousek vyšší kompresní poměr, nižší spotřebu a díky zmiňovanému systému plní emisní normu Euro 6. Druhým motorem je diesel 2.2 DI-D. Ten má rovněž 150 koní a podle toho zda je párován s přímo řazenou nebo samočinnou převodovkou, nabízí točivý moment 380 nebo 360 Nm. Novinkou u tohoto motoru je zásobníkový filtr na oxidy dusíku, který dovoluje plnit emisní normu Euro 6 bez nutnosti vstřikování močoviny.

A pak je tu ještě jedna zásadní novinka a tou je pohon všech kol. První se jmenuje Multi-select 4WD, sleduje celkem 9 parametrů a podle toho za pomoci elektronicky ovládané spojky přenáší točivý moment. Některé verze nového Outlanderu jsou vybaveny systémem pohonu všech kol Super-All Wheel Control s aktivním diferenciálem převzatým ze sportovního Lanceru Evo 10.

A jak se s vylepšeným Outlanderem jezdí? Při představení jsme s verzí s dieselem a samočinnou převodovkou ujel necelých 300 km po dálnici i po běžných silnicích s ne právě ideálním povrchem. A především na nich se ukázalo, o kolik je Outlander lepší nejen z pohledu vnitřního hluku, ale i z pohledu jízdních vlastností. Při jízdě po dálnici je motor téměř neslyšný a projeví se jen při požadavku ostré akcelerace. Na nerovnostech od podvozku do karoserie neproniká téměř žádný hluk a veškeré rázy jsou výborně utlumené. Naladěním je Outlander spíše měkčí, ale ne na úkor přesnosti ovládání. Zatáčky se dají trefovat velice přesně a i přes houpavější charakter a komfortnější nastavení nechybí jistota. Podvozek se snaží kola neustále udržet v kontaktu s vozovkou.

Modernizované Mitsubishi Outlander udělalo z pohledu komfortu a jistoty jízdních vlastností další krok dopředu. Nový vzhled by se mohl líbit, výbavou drží krok se současnými trendy a svezení s ním je velice příjemné. Základní cena Outlanderu se zážehovým dvoulitrem a pohonem předních kol je 608 450 korun, čtyřkolka s dieselem přijde na 733 850 korun a za verzi se samočinnou převodovkou, ale už v lepší výbavě zaplatíte minimálně 848 650 korun.

 

PŘEDSTAVENÍ – Ford Mustang

Druhou novinkou české trhu z minulého týdne je americká legenda – Ford Mustang. Jeho šestá generace je vůbec první, která je oficiálně nabízena v Evropě a tedy i v České republice.

I proto přináší nový Mustang celou řadu technických novinek. Zbavil se pevné zadní nápravy, kterou nahradilo moderní víceprvkové zavěšení, přední kola jsou zavěšena na vzpěrách MacPherson a novinkou je také elektromechanický posilovač řízení. Evropským zvyklostem u takového auta odpovídají také brzdy – verze s přeplňovaným čtyřválcem má předu čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 352 mm, verze s V8 disponuje dokonce šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 380 mm.

Když už jsme se dotkly motorů, pak tedy upřesním, že přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.3 EcoBoost má výkon 317 koní, točivý moment 434 N.m a Mustangu umí udělit maximální rychlost 233 km/h. Atmosférický V8 má objem rovných pět litrů, nabízí parametry 422 koní a 524 Nm a maximálně jede 250 km/h. Oba motory je pak možné kombinovat buď s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo šestistupňovým automatem. A stejně tak jsou oba motory k dispozici jak pro kupé pojmenované Fastback, tak pro otevřenou verzi Convertible.

Nový Mustang nabízí celou řadu prvků výbavy, ale pro řízení jsou asi nejdůležitější dva: samosvorný diferenciál a volitelné jízdní režimy, včetně režimu Track, které uzpůsobují odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a nastavení systému kontroly stability. Zajímavá je také funkce Line Lock, kterou ovšem najdete jen u verze s V8. Ta při rozjezdu zabrzdí pouze přední kola a dovolí vám tak protáčet kola zadní a vytvářet tak efektní kouřové signály. Otázkou je, jak často normální člověk tuhle funkci bude chtít použít, to už mi přijde rozumnější Launch Control, který má verze s V8 také, ale pouze v kombinaci s přímo řazenou převodovkou.

Pojďme se raději svézt. Na letišti v Hoškovicích jsem mohl vyzkoušet kupé s V8 a přímo řazenou převodovkou. Motoru nechybí charakterní zvuk a ani síla. Podvozek překvapí relativní měkkostí a tedy i komfortem. Podvozek a standardně dodávaná 19“ kola, v tomto případě obutá do pneumatik Pirelli P Zero, poskytují překvapivě velkou dávku přilnavosti, kterou ani V8 jen tak nepřekoná a čistě plynem i díky propracované zadní nápravě Mustang do smyku jen tak nedostanete. Tímhle stylem se spíš začne hrnout přes vnější přední kolo nedotáčivě ven. Lepší způsob je tak přijet do zatáčky rychleji, využít přilnavosti předních kol, a ve chvíli, kdy se začne příď vozu stáčet do zatáčky, pomoci plynem. Pokud se na tohle chování podíváte jinou optikou, je díky velkému gripu a schopnému podvozku Mustang překvapivě komfortní a hlavně poslušné, rozuměj bezpečné auto. Otázka je, jestli spíš ale nečekáte toho chuligána.

Na silnicích v okolí Mnichova Hradiště jsem pak mohl vyzkoušet i kabriolet s 2.3 EcoBoost. Trochu mne zarazila nutnost střechu manuálně odjistit, po té už se ale její stažení a natažení děje čistě za pomoci servomotorků. I přes veškerou snahu a výztuhy je cítit, že karoserie není tak pevná jako u kupé a ve volantu cítíte takovou tu sulcovitost, která je pro řadu kabrioletů příznačná. Přestože má mít přeplňovaný čtyřválec 317 koní, pocitově tam prostě nejsou a v kombinaci s naprosto nevýraznou výkonovou špičkou, kdy se od nějakých 5000 min-1 prakticky nic neděje, z něj úplně nadšený nejsem. Nemá ani bůhvíjak libý zvuk, prostě V8 je V8.

A za kolik se americká legenda na českém trhu prodává. Základní Ford Mustang Fastback s 2.3 EcoBoost a přímo řazenou převodovkou přijde na 939 000 korun, osmiválec začíná na částce 1 064 000. Verze Convertible u obou motorizací znamená příplatek 100 tisíc korun, za samočinnou převodovku se připlácí 50 tisíc korun.

 

MOTORSPORT

Mercedes na frankfurtském autosalonu vedle běžných vozů ukáže také svůj nový vůz pro DTM s designem nedávno představeného modelu C Coupé. Podobně jako zbývající dva soupeři bude odkazovat na nejsilnější variantu produkční řady, a tak se BMW M4 DTM a Audi RS 5 DTM postaví Mercedes AMG C 63 Coupe DTM. Pod novým kabátem se ovšem skrývá osvědčená a vyzkoušená technika, protože vývoj vozu je v DTM v mnoha ohledech zcela zmrazen nebo výrazně omezen. Proto se Mercedes zaměřil především na optimalizaci aerodynamiky a celého vozu jako celku. S novým závodním autem bude Mercedes závodit pouze příští sezónu, od roku 2017 čekají DTM výrazné změny technických předpisů, které mimo jiné přinesou přechod z atmosférických čtyřlitrových V8 na dvoulitrové čtyřválce s turbem.

Také Peugeot odprezentuje na autosalonu ve Frankfurtu svou novou zbraň pro závodní tratě - Peugeot 308 Racing Cup. Ten má rozšířené blatníky, takže celková šířka narostla o téměř 11 cm, nechybí bezpečnostní rám, upravený podvozek, okna vyrobená z polykarbonátu nebo vylepšená aerodynamika korunovaná velkým zadním křídlem, o kterém Peugeot tvrdí, že odpovídá předpisům mistrovství světa cestovních vozů. 308 Racing Cup je poháněna přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.6 THP naladěným na 308 koní a podle vyjádření automobilky budou k dispozici i výkonnější verze. Poháněna jsou přední kola a motor spolupracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou. K zákazníkům se první vozy dostanou příští rok a bude s nimi možné závodit například v rámci německé série VLN, španělské RCE, italské CITE a ve vytrvalostních závodech 24 hours series.

 

Auto Zet je pravidelný pořad rádia Zet, který připravuje Petr Horák. Premiéru si můžete poslechnout každý pátek krátce po 10:45 na těchto frekvencích

 

Zdroj: Zet

 

 

Jaguar XE - interiér

Jaguar XE - interiér

Jaguar XE - interiér

Jaguar XE

Jaguar XE

Auto ZET: Test Jaguar XE; na český trh přichází šestá generace Fordu Mustang Foto: Jaguar XE

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.