Amazon spustil novou sociální síť, má mu pomoci zvýšit prodeje

Americká společnost Amazon představila novou sociální síť podobnou Instagramu. Jde o takzvaný Amazon Spark. Doslovně řečeno se jedná o nákupní sociální síť. Všechny obrázky a příspěvky se přitom nevztahují k samotným produktům. Většinu zboží lze ovšem přes Amazon nakoupit. Evropané mají prozatím smůlu. Služba funguje prozatím pouze v USA na operačním systému iOS. O novince informoval portál Marketingland.com. 

Mohlo by vás zajímat

Nový výtvor společnosti Jeffa Bezose je součástí aplikace Amazon app. Podle Marketinglandu lze použít mnoho přirovnání, kterými lze tuto aplikaci přiblížit. Amazon Spark se nejvíce přibližuje sociální síti pro nakupování, jež vytváří nákupní komunitu. Někteří lidé se mohou v debatách přít o to, zdali novinka Amazonu připomíná více Pinterest nebo dříve zmiňovaný Instagram. To ale nehraje žádnou roli.

Primárně jde ale o to, co nabízí spotřebitelům. Cílem Amazonu podle Marketinglandu je vytvoření společenského zájmu o jeho aplikaci. Prostřednictvím této nástavby pak chce americký internetový gigant přinutit uživatele k akci. Ta přitom představuje nakoupení zboží. Amazon tak testuje v jeho očích zcela nový marketingový nástroj. 

Po registraci do nové služby, se vás služba zeptá na vámi preferované a oblíbené okruhy. Jde o rozsáhlé menu, ve kterém si opravdu každý přijde na své. Seznam produktů se zaměřuje na různé oblasti života a zájmy (například jde o cestování, umění, design, humor a fitness). Amazon si moc dobře uvědomuje, že pokud by pouze nutil svým potenciálním zákazníkům produkty, tak by nedosáhl takových výsledků. Když naopak spustí portál se sociálním charakterem a s výrobky přesahujícími širší kontext, tak může ovlivnit širší masu lidí.

Past pro Evropany a uživatele Androidu

Marketingland se domnívá, že cílovou skupinou jsou ženy mezi 20 až 50 lety věku. Pokud se podíváte na samotný zevnějšek Amazonu Spark, tak zjistíte, že se opravdu podobá Instagramu. K vidění jsou maminky s dětmi na pláži, lidé na procházkách a fotky domácích zvířátek, mezi nimi pak vykukují výrobky vaflí nebo Amazon Echo s jeho virtuální asistentkou Alexou. Překážka spočívá v tom, že Spark je zatím pouze k dispozici telefonům iPhone na americkém trhu. Společnost ovšem slibuje, že pracuje rovněž na verzi pro Android. 

Jak můžeme produkt prostřednictvím této sítě zakoupit? Nejčastěji naleznete žluté kolečko nebo bublinu. Stisknutím tohoto tlačítka se dostanete k samotnému popisu produktu.

Nová sociální síť rovněž své přispěvatele vyzývá k akci. Snaží se je přesvědčit, aby tak „sdíleli něco zajímavého“. Konkrétně může jít o fotografie, produkty, odkazy nebo i anketu.

Zpoplatnění jako jedna z překážek?

Je tu ovšem jedna překážka, která nás Evropany prozatím nemusí trápit. Abyste mohli sdílet svůj příspěvek, tak musíte mít zaplacenou službu Amazon Prime. Američané, kteří chtějí mermomocí patřit k této nové virtuální komunitě, musí zaplatit 50 dolarů (1115 korun). Za účast ve Sparku tak i se službou Amazon Prime její uživatel odešle ze svého bankovního účtu minimálně 149 dolarů (3322 korun). 

Pokud tedy chcete například hodnotit výrobky nebo komentovat příspěvky ostatních uživatel a nemáte zaplaceny tyto poplatky, tak máte jednoduše smůlu.

Jde tak o takřka nový formát sociální sítě. Otázkou je, zdali se s ohledem na tyto nemalé náklady uchytí. Pokud ano, tak může představovat kanál, který má potenciál otevřít cestu k větším tržbám. 

 

 

Zdroj: Marketingland.com, Zet

Amazon spustil novou sociální síť, má mu pomoci zvýšit prodeje Foto: Michal Kvapil / Zet

reklama

Další články

  1. Čeští studenti zvítězili v prestižní mezinárodní soutěži Microsoftu

    ·

    Tým studentů z pražské univerzity ČVUT se svým projektem, jenž pomáhá dětem s cukrovkou, vyhrál v prestižní mezinárodní soutěži 

    Škoda zvýší v Alžírsku výrobu Octavií, vyrobí jich 2100

    Byznys ·

    Výrobce automobilů Škoda Auto letos v Alžírsku vyrobí 2100 vozů Octavia. Prodej škodovek by měl v roce 2020 v této severoafrické zemi stoupnout z loňských 3000 na zhru…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.