Aféra dieselgate by v roce 2016 neměla mít vliv na evropský automobilový průmysl

Prodeje automobilů v Evropě nadále rostou o deset procent. Nejistota v souvislosti s kvalitou evropských vozů tudíž není u spotřebitelů patrná. Na rádiu Zet to v pořadu Alter Eko řekl bývalý předseda představenstva společnosti Škoda Auto a současný ředitel poradenské společnosti Industrial Advisors Vratislav Kulhánek. Bývalý rektor Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) Richard Hindls, který v současnosti vede na VŠE katedru statistiky a pravděpodobnosti, si myslí, že v případě takzvané aféry dieselgate šlo hlavně o mediální záležitost. Podle něj se automobily budou kupovat i nadále. Kauza podle Hindlse dlouhodobě nepoškodí ani automobilku Volkswagen, která přiznala, že do vozů s dieselovými motory instalovala software umožňující podvody při měření emisí.

„Volkswagen tu událost absolutně nezvládl mediálně. U jiných automobilek došlo k problémům, kvůli kterým šlo skutečně o život. Tady v zásadě o život vůbec nešlo a zvládly to. Volkswagen se k tomu stavěl pořád tak, jako kdyby s tím neměl nic společného,“ řekl na rádiu Zet Kulhánek.  

Richard Hindls si myslí, že kdyby se nahlédlo hlouběji pod povrch jiných automobilek, tak by se také objevila řada nesrovnalostí. Přestože se cena akcií Volkswagenu na určitou dobu propadla, nemělo by podle bývalého rektora VŠE dojít k dlouhodobému poškození německého koncernu.

Podle Vratislava Kulhánka Volkswagen bude muset čelit problémům způsobeným žalobami ze Spojených států amerických. To ale neovlivní kvalitu ani českých, ani německých automobilů.

„To je nakonec vidět i na prodejích. Pokud bychom se bavili o německém průmyslu, tak budiž. Řekněme, že Volkswagen roste jen o čtyři procenta. Ostatní automobilky ale rostou o deset procent. Tam ta nedůvěra v souvislosti s kvalitou není,“ uvedl na rádiu Zet Kulhánek.

Richard Hindls se také neobává zhoršení kondice automobilového průmyslu a jeho dopadu na evropskou ekonomiku. Problémy ekonomiky podle něj mohou souviset spíše s geopolitickými a geostrategickými riziky. Ta se však podle něj budou odvíjet hlavně od rozhodování politických elit.

„Predikovat tuto záležitost je v této době velmi obtížné, protože rozhodnutí politických elit jsou v tuto chvíli těžko předvídatelná a jejich dopad na ekonomiku nepochybně bude,“ řekl Hindls.

Podle něj se také zachová stejný charakter růstu domácí ekonomiky jako loni. Česká republika má totiž velkou strojírenskou tradici a na tvorbě tuzemského HDP má nadprůměrný podíl právě průmyslová výroba. Automobilový průmysl bude tedy podle bývalého rektora VŠE i nadále táhnout českou ekonomiku. 

 

 

Alter Eko je pravidelný magazín rádia Zet, ve kterém osobnosti z byznysu a ekonomické sféry vedou rozhovory s úspěšnými lidmi z různých oborů. 

Nejnovější díl pořadu si můžete přehrát v playeru výše. Všechny ostatní díly jsou k dispozici ZDE.

 

Zdroj: Zet

Aféra dieselgate by v roce 2016 neměla mít vliv na evropský automobilový průmysl Foto: bibiphoto / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Uprchlíci jsou podle Merkelové šancí pro Německo

    Společnost ·

    Německá kancléřka Angela Merkelová si myslí, že navzdory mnoha problémům je příchod statisíců uprchlíků pro Německo hlavně příležitostí do budoucna. Řekla to v rámci n…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.