reklama

Adidas ke konci roku zvýšil tržby, obává se ale dopadu slabších měn

Společnosti Adidas, která je druhým největším výrobcem sportovního oblečení a obuvi na světě, stouply v posledním čtvrtletí tržby o více než tři procenta na skoro 3,5 miliardy eur (95,8 miliardy Kč). Firma také upozornila, že letošní výsledky skupiny podstatně zasáhne oslabování měn rozvíjejících se trhů jako Rusko, a to i přesto, že tržbám pomůže mistrovství světa ve fotbale.

Mohlo by vás zajímat

Německý Adidas na trhu se sportovním oblečením ale stále zaostává za lídrem tohoto odvětví, americkou společností Nike. Tržby německé skupiny ve čtvrtém čtvrtletí oproti stejnému období před rokem stouply o 3,3 procenta na 3,48 miliardy eur. Překonaly tak odhady analytiků, kteří v průzkumu agentury Reuters v průměru předpokládali tržby 3,4 miliardy eur.

Skupina už v září varovala, že zisky a tržby za rok 2013 nestoupnou tak, jak se očekávalo. Adidas se snaží udržet si postavení lídra na evropské půdě, kde ale jejímu ústřednímu rivalu Nike roste podíl na trhu.

Pro letošní rok Adidas předpokládá, že tržbám pomůže mistrovství světa ve fotbale, které začíná v červnu v Brazílii, ale také rozšiřování maloobchodu a její aktivity na rozvíjejících se trzích. Nepříznivě je naopak podle ní ovlivní vyšší náklady na pracovní sílu a slabší měny trhů jako Rusko nebo Argentina.

Zdroj: ČTK

Adidas ke konci roku zvýšil tržby, obává se ale dopadu slabších měn Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.