Řada velkých firem si k podpoře brandingu oblíbila takzvané youtubery

K přilákání zákazníků si řada českých firem oblíbila takzvané youtubery, tedy mladé lidi, kteří postují na svých kanálech streamingové společnosti Youtube nejrůznější videa. Nejznámější z nich - Teri Blitzen (Tereza Hodanová) a Johnny Machette (Jonáš Čumrik) - spolupracují například s firmou Coca Cola. Eva Liba z týmu sociálních médií Coca Coly uvedla, že pomáhají zejména s brandingem firmy.

Někteří youtubeři se snaží firmám přímo sami nabízet své služby virálních kreativců. Dobrý vloger je však pravděpodobně nedostatkovým zbožím. Částečně to potvrdila i Eva Liba, která uvedla, že Coca Cola oslovila své hlavní youtubery raději sama. „Před rokem a půl jsme si vytipovávali potenciální vlogery, kteří by k nám zapadali jak svým stylem komunikace do komunikace naší značky, tak tím, jaké mají dosahy, fanoušky a jak s fanoušky komunikují,“ řekla na rádiu Zet Liba. K aktuální kampani Coca Coly si vybrali Terezu Hodanovou alias Teri Blitzen a Jonáše Čumrika, který si říká Johnny Machette.

„Oni naši  značku znají, což je pro nás velmi důležité. Vědí, jaký je náš komunikační styl, co si mohou dovolit, jakým stylem se naopak Coca Cola neubírá, jaká je naše cílová skupina. Znají prostě zákulisí kampaně,“ řekla Liba. Díky tomu mají také jejich vlogeři volnou ruku v tom, jak budou značku prosazovat na svých kanálech. Pár pravidel pro ně přeci existuje. Podle Liby například nesmí cílit na děti do 12 let a spojovat Coca Colu s čímkoliv negativním.

Youtubeři a vlogeři obecně jsou výhodným tahem pro firmy v segmentu rychloobrátkového zboží. Podle Liby jsou youtubeři mediálním kanálem jako každý jiný. Působí ale více autenticky, proto youtubeři přispívají zejména k brandingu firmy.

Další firmou využívající youtubery ke své propagaci je například i agentura Get Boost. Její výkonný ředitel Tomáš Gavlas už v minulosti na rádiu Zet vyzdvihoval jejich autentičnost, která budí velký zájem u publika. Zároveň ale přiznává, že nekvalitní a častá reklama může youtubera zničit. Youtubeři si sice získávají respekt a důvěru svých vrstevníků a jejich doporučení u příznivců mívají obvykle velkou váhu. Neustálá propagace produktů ale může vést k tomu, že ho za to jeho fanoušci odsoudí.

 

 

Celý rozhovor s Evou Libou ze společnosti Coca Cola si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Řada velkých firem si k podpoře brandingu oblíbila takzvané youtubery Foto: youtube.com - Johnny Machette

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.