8 bodů, jak o vánočních svátcích efektivně využít affiliate marketing

Vánoční svátky se nezadržitelně blíží a je zapotřebí nastavit klíčové strategie, které vám pomohou nastavit váš affiliate marketing (partnerský marketing). V novém článku vám přinášíme na základě informací portálu Marketingland osm užitečných tipů, které vám pomohou přesvědčit zákazníky o koupi vašich výrobků. 

1. Vyhodnoťte loňský výkon o svátcích a na základě toho vytvořte plán

Ponořte se hluboko do nasbíraných dat z roku 2016 a analyzujte klíčové aktivity s vašimi klíčovými mediálními partnery za všechny čtyři kvartály. Prozkoumejte výkon ve všech oblastech. Podívejte se na průměrnou hodnotu objednávky, zaměřte se na výnosy a pusťte se do konkrétních propagačních akcí.

Následně prozkoumejte první tři kvartály letošního roku. Konkrétně si pak všímejte nových partnerů, kteří napomohli pomocí svých nástrojů úspěšně řídit konverze. Z těchto nasbíraných údajů, můžete vytvořit směrovou strategii, jež vám pomůže formovat váš plán ohledně klíčových svátků roku 2017.

2. Zaměřte se na Černý pátek a „Kyber“ pondělí

Původně americké kampaně se postupem času dostávají i na český trh. Tohoto nového trendu byste měli patřičně využít. Obchody pak v tyto dny nabízejí slevy, pomocí nichž se snaží zákazníky přesvědčit o koupi vánočních dárků.

K povzbuzení těchto novodobých vánočních horeček použijte affiliate marketing. Partneři vám tak například nabídnou reklamní prostor. Ohodnotíte jej pak za skutečně proběhlé obchody. Nejde pak pouze za kliknutí, jak to je u pay per click (PPC) reklamy. 

Nezapomeňte své zákazníky povzbudit i k nákupům mimo špičku!

3. Komunikujte s partnery sezónní cíle

Stanovte si speciální programy, formy propagace a prodeje, které budou doprovázet vaši značku napříč čtvrtým čtvrtletím. Následně pak tyto stanovené body porovnejte s partnery.

Vydavatelé a mediální společnosti mají různé způsoby propagace včetně tematických newsletterů nebo placených bannerů, které mohou být pro vaši propagaci stěžejní. Sejděte se se svými partnery, zorganizujte strategická setkání, v rámci nichž popíšete váš marketingový kalendář. Hovořte nad jedinečnými příležitostmi, které podpoří vaše cíle.

4. Spoléhejte na vztahy, které jste již vytvořili v tomto roce

Vydavatelům a mediálním společnostem slouží první kvartály roku k vytvoření partnerství. Podle Marketinglandu je tak ve čtvrtém čtvrtletí zapotřebí optimalizovat právě tyto vztahy. Lepších umístění na webech můžete dosáhnout například nabídnutím vyšších provizí z prodejů.

Nezapomínejte ale na samotné spotřebitele! Nabídněte jim přesvědčivé akce, které podpoří propagaci. Může jít například o dárek za nákup nebo bezplatnou dopravu. Na základě vydavatelů můžete pochopit, co motivuje vaše zákazníky k nákupu. Tyto cesty poté podporujte!

5. Optimalizujte své webové stránky pro chytré telefony

Loni alespoň na území Spojených států s ohledem na maloobchod nakupovalo podle Marketinglandu 56 procent lidí přes stránky optimalizované pro mobilní telefony. Stalo se tak konkrétně v Den díkuvzdání a na Černý pátek. Na základě analýzy Marketinglandu webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení měly o deset procent vyšší prokliknutí oproti těm bez optimalizování.

Skutečně se ujistěte, že vaše webové stránky jsou uživatelsky, svojí rychlostí a designem optimalizované tak, aby zaujali vaše zákazníky.

6. Klíčová je příprava

Informujte své klienty ze strany vydavatelů a mediálních domů včas o zboží, které chcete během klíčových událostí propagovat. Berte totiž na vědomí, že potřebují mít dostatek času na naplánování kampaní. Nejste pravděpodobně jediným partnerem, s kterým jednají. Jde zároveň o důležitý faktor pro „influencery“, kteří potřebují více času na průzkum produktu a přípravu jejich konkrétního obsahu. V tomto případě se může jednat i o YouTubery.

7. Použijte nástroje k přizpůsobení sdělení

Ujistěte se, že všechny zdroje informací, které vám mají zajistit profit, mají správně nastavené propagační akce, aby tak maximalizovaly aktivitu na vašem e-shopu. Jestliže jste například módním prodejcem, zvažte možnosti vytvoření kanálů přizpůsobeného konkrétní příležitosti. Dejme tomu, že budete propagovat šaty pro zvláštní příležitost.

Segmentace vašich produktů do specializovaných produktových kategorií usnadňuje mediím přizpůsobit reklamu přímo na míru šitou jejich publiku, čtenářům nebo posluchačům.

8. Měřte své výsledky!

Posledním a velice klíčovým bodem je měření vašich výsledků za listopad a prosinec. Pochopení zákazníků pro vás představuje celoživotní hodnotu, pomocí níž získáte vyšší návratnost investic. 

 

 

Zdroj: Marketingland, Zet

8 bodů, jak o vánočních svátcích efektivně využít affiliate marketing Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Gazprom zvýšil o 11 % dodávky plynu do Evropy

    Byznys ·

    Export ruského plynu do Evropy a Turecka v prvních třech čtvrtletích letošního roku stoupl o 11 procent na 141,2 miliardy krychlových metrů. V pondělí o tom podle agen…

  2. EU opustí společně s Británií i Severní Irsko

    Společnost ·

    Společně s Británií odejde z Evropské unie, jejího jednotného trhu a celní unie v jednom sledu rovněž Severní Irsko. V neděli o tom informoval v severoanglickém Manche…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.